×

Online pedagoška akademija 2023/2024

Online predavanje

Održivim razvojem do transformativnih promjena

Predavanje želi ukazati na sve veću potrebu za osvješćivanjem svih dimenzija održivosti, zašto i kako ih integrirati u svakodnevni rad odgajatelja te koje su dobrobiti prakse prožete načelima održivosti.
Online pedagoška akademija 2023/2024

Pristup edukaciji omogućen je samo registriranim korisnicima!

Pristup sadržaju ovog edukacijskog programa moguć je samo korisnicima koji su platili kotizaciju. Ukoliko trebate dodatne informacije - kliknite pošalji upit. Ako već imate kotizaciju - prijavite se kako biste mogli pristupiti sadržaju edukacije!

Obrazovanje za održivi razvoj (OZOR) snažan je proces kojim osvještavamo sustave, tradicije i ponašanja koja nisu održiva. Složeni i povezani globalni izazovi zahtijevaju holistički pristup koji objedinjuje sve dimenzije održivosti te upravo implementacijom svih dimenzija održivosti poduzimamo korake prema održivosti. Integracija obrazovanja za održivi razvoj u okruženja predškolskog obrazovanja izrazito je važna jer se obrazovanje u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju odvija na demokratičan način te postavlja temelj za rastući interes i odgovornost djece da aktivno sudjeluju u društvu, a s vremenom i za održivost. Iskustva tijekom ove faze u velikoj mjeri utječu na fizički i neurološki razvoj, koja pokreću biološke, psihološke i društvene reakcije tijekom cijelog ljudskog životnog vijeka.

Kao odgajatelji, provodimo mnogo vremena podržavajući djecu u raznim aspektima njihove svakodnevnice u vrtiću – potičemo ih da dijele, da čekaju na svoj red, da se slobodno izražavaju, da budu poštena te da iskoriste svoj istraživački potencijal. Sve je to povezano s ključnim načelima održivosti – dostatnošću, pravednošću, obzirnošću i dobrobiti. Ovo nam govori kao su aspekti obrazovanja za održivi razvoj već ugrađeni u predškolski period djeteta, ali nisu nužno prepoznati kao takvi, zbog čega postaje presudno prepoznati važnost obrazovanja za održivi razvoj od ranog djetinjstva. Preusmjeravanje etosa odgajatelja i prakse na temeljne pristupe OZOR-a zahtijeva održivo i stručno vodstvo koje će podupirati odnose među sudionicima odgojno-obrazovnog rada i njihov profesionalni razvoj. Odgajatelji već imaju dosta znanja o održivom razvoju. Međutim, moraju razviti dublje razumijevanje različitih dimenzija održivosti i kako one mogu postati sastavni dio njihove pedagogije.

Ovo predavanje želi ukazati na sve veću potrebu za osvješćivanjem svih dimenzija održivosti, zašto i kako ih integrirati u svakodnevni rad odgajatelja te koje su dobrobiti prakse prožete načelima održivosti. Pritom je važno imati na umu kako obrazovanje za održivi razvoj nije jednokratno učenje nego trajna potreba i proces u čijem ostvarenju i odrasli i djeca igraju važne uloge. Predavanje će također pružiti uvid u primjere dobre prakse kao i dati ideje od kuda početi u radu s djecom.

Razvoj razumijevanja i znanja odgajatelja o održivom razvoju zahtijeva vrijeme i trud, ali čineći to pomažemo djeci da postanu odgovorni građani svijeta koji su opremljeni za stvaranje bolje budućnosti za sebe i svoj planet.

Online pedagoška akademija 2023/2024

Pristup edukaciji omogućen je samo registriranim korisnicima!

Pristup sadržaju ovog edukacijskog programa moguć je samo korisnicima koji su platili kotizaciju. Ukoliko trebate dodatne informacije - kliknite pošalji upit. Ako već imate kotizaciju - prijavite se kako biste mogli pristupiti sadržaju edukacije!