×

Dani medijske pismenosti 2023.

O utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, pod sloganom “U ravnoteži – online i offline”.
Dani medijske pismenosti 2023.

Djeca od svoje najranije dobi dolaze u kontakt s raznim medijskim sadržajima koji nisu uvijek primjereni njihovom uzrastu, a edukacija odraslih i djece o važnosti medija postala je neizbježan dio cjeloživotnog obrazovanja. Utjecaj medija na djecu bila je tema i ovogodišnje Online pedagoške akademije Mliječni Zub 2022/23, o kojoj smo više govorili u modulu Djeca i mediji.

S ciljem podizanja svijesti javnosti o važnosti medijske pismenosti i kritičkog razmišljanja o medijskim sadržajima, ovih dana se održavaju 6. Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, u suradnji s brojnim partnerima i uz podršku Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

6. Dani medijske pismenosti održavaju se od 24. do 30. travnja 2023., s aktivnostima u tjednima prije i poslije toga.

Ovim projektom stvara se prilika za medijsko obrazovanje što većeg broja građana, posebice djece i mladih, te se pruža podrška nastavnicima i odgojiteljima osiguravanjem obrazovnih materijala za razvoj medijske pismenosti.

Na portalu medijskapismenost.hr, koji je glavna komunikacijska platforma Dana medijske pismenosti, za besplatno preuzimanje dostupna su 33 obrazovna materijala i 30 videolekcija, koji su od objave prvih materijala 2018. do sada preuzeti više od 900 tisuća puta.

U projekt se uključuju brojni vrtići, škole, fakulteti, knjižnice, kina, medijske kuće, udruge i druge ustanove koje organiziraju predavanja, radionice, filmske projekcije, panel diskusije i druge aktivnosti s ciljem promicanja medijske pismenosti – uživo ili online. Saznajte kako se uključiti i ako organizirate svoj događaj, prijavite nam ga putem obrasca, kako bismo ga najavili u Rasporedu događanja.

Ove godine slogan Dana medijske pismenosti je “U ravnoteži – online i offline” i fokus je na utjecaju medija i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, kao i na problemu dezinformacija te važnosti kritičkog promišljanja i medijskog obrazovanja.

U skladu s time, tema filmskog natječaja koji su u sklopu Dana medijske pismenosti organizirali Agencija za elektroničke medije, UNICEF i Hrvatski filmski savez, ove su godine bili “Odnosi i prijateljstva – online i offline“. Mladi autori – osnovnoškolci i srednjoškolci, odnosno njihovi mentori, filmove su mogli prijaviti do 7. travnja i stiglo je rekordnih 77 prijava.

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje