×

Kako odabrati kvalitetan medijski sadržaj za djecu i gdje postaviti granice u korištenju elektroničkih uređaja?

Osim ograničavanja vremena koje provode pred ekranom, djeci predškolskog uzrasta je nužno osigurati i kvalitetan sadržaj.
Ana Dokler
Ana Dokler
Foto: MliječniZub

Kada su u pitanju djeca i mediji, u današnje vrijeme je naglasak stavljen na količinu vremena koju djeca provode pred ekranom, dok se manje pažnje poklanja sadržaju. Prvo nacionalno istraživanje o predškolskoj djeci pred malim ekranima koje su proveli Poliklinika za zaštitu djece i mladih grada Zagreba i Hrabri telefon, pokazalo je kako gotovo sve obitelji s predškolskom djecom u svom kućanstvu posjeduju mobitel, televizor i laptop. Također, od 655 ispitanih roditelja, čak četvrtina ne postavlja nikakva pravila o korištenju elektroničkih sadržaja ili samo postavljaju dozvoljeno vrijeme korištenja uređaja.

Kako postaviti granice i koja je razlika u problematičnoj i normalnoj uporabi medija kod djece, saznajte u predavanju Ane Dokler, urednice portala MedijskaPismenost.hr, pod nazivom Mediji i djeca rane i predškolske dobi. Ovim predavanjem započinjemo drugi modul ovogodišnje Online pedagoške akademije Mliječni Zub, koji će se baviti temom Djeca i mediji. Pristup predavanjima imaju svi registrirani korisnici, a prijaviti se možete ovdje.

S obzirom na to da mediji mogu pozitivno i negativno utjecati na djecu, odgovornost odraslih je da umanje negativne utjecaje, a podrže i pojačaju pozitivne utjecaje medija. Utjecaj medija na djecu ovisi i o kontekstu, sadržaju, načinima upotrebe i individualnim osobinama djece. Važna je i razvojna dob djeteta, a predškolarci su najviše osjetljivi na nasilne medijske sadržaje budući da im je teško odvojiti fikciju od stvarnosti i ne mogu kontrolirati vlastito ponašanje.

Djeci je potrebno poučavanje i učenje o medijima, a ne poučavanje i učenje uz pomoć medija.

Uz postavljanje granica i pravilan izbor sadržaja važno je napomenuti da su roditelji prvi modeli i uzori, a odmah uz njih nalaze se i odgojitelji. Djeci je potrebno vodstvo odraslih, što podrazumijeva razgovor i zajedničko korištenje medija. Budući da je sve učestalija uporaba medija i u dječjim vrtićima, odgojiteljima se pruža prilika za stvaranje temelja medijske pismenosti. U predavanju ćete saznati koje su to temeljne kompetencije koje bi medijsko obrazovanje trebalo razvijati.

Zainteresirani ste za edukativne sadržaje modula Djeca i mediji? Javite nam se za više informacija na info@mlijecnizub.hr.

 

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje