×

Kako potaknuti i razvijati kreativnost i umjetničko izražavanje kod djece rane i predškolske dobi

Jeli nadarenost za umjetničko izražavanje isključivo urođena ili su i to vještine koje se mogu sustavno razvijati – otkrijte u razgovoru s likovnom, glazbenom i dramskom pedagoginjom
Okrugli stol - 2 modul
Okrugli stol - 2 modul
Foto: Mliječni zub

Svako dijete je kreativno, a ta kreativnost se odražava kroz različite aktivnosti: crtanje, slikanje, pjevanje, sviranje, ples, osmišljavanje novih igara, pričanje priča ili glumu. Iako se radi o aktivnostima koje djeca uglavnom provode kroz igru, sustavni pedagoški rad na umjetničkom izražavanju djeteta također je vrlo važan u njegovom cjelokupnom razvoju. Likovni, glazbeni i dramski odgoj utječu na daljnji razvoj djetetovog mozga, kreativnost, socio-emocionalni razvoj, razvoj motorike i govorno-jezični razvoj.

Upravo zato, ovogodišnja Mliječni zub Online pedagoška akademija, posvetila je jedan modul umjetničkom odgoju djece rane i predškolske dobi - Umjetničko izražavanje i stvaranje. Nakon objavljenih predavanja doc. dr. sc. Svetlane Novaković o likovnom, Nataše Klarić Bonacci i Vide Manestar o glazbenom te Tihane Lipovec Fraculj o dramskom odgoju djece, sudionicima Akademije je sada dostupan razgovor predavačica s moderatoricom Lanom Kihas: Okrugli stol s predavačicama 2. modula. Registrirani korisnici sva video predavanja, edukativne materijale i video Okruglog stola mogu pregledati nakon prijave na platformu Mliječni zub.

Okrugli stol s predavačicama 2. modula

„Za rad s djecom mi se samo trebamo znati, htjeti i voljeti igrati“

Roditelji i odgojitelji po pitanju umjetničkog odgoja djece često polaze od sebe i svojih umjetničkih sposobnosti pa tako možemo od odraslih čuti da ne znaju pjevati, crtati ili glumiti. No, sugovornice se na ovom okruglom stolu slažu kako za rad s djecom nisu važne kompetencije odraslih, već je važna njihova volja da kroz igru s djecom uče i razvijaju njihove vještine.

Kod umjetničkog odgoja nije važan samo finalni produkt (izložba radova ili predstava) već sami proces i istraživanje djeteta. Odgojitelji i roditelji ne trebaju dijete učiti slikati, pjevati i glumiti, već im omogućiti da sami otkriju svoje mogućnosti. No, ipak važnu ulogu ovdje ima i metodika, odnosno didaktično-metodički pristup, jer tek kad se pravilno oblikuju aktivnosti, u skladu sa stupnjem razvoja djeteta, možemo kvalitetno poticati djetetov razvoj u nekom smjeru.

Cijeli razgovor s predavačicama dostupan je sudionicima Akademije, uz prethodnu prijavu, ovdje: Okrugli stol s predavačicama 2. modula.

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje