Saznajte kako koncept šumskog vrtića primijeniti u tradicionalnom gradskom vrtiću
Pedagogije koje se javljaju kao alternativa prevladavajućem pedagoškom usmjerenju pojavile su se drugom polovicom 20. stoljeća, no u Hrvatskoj se počinju uvoditi tek 1991. godine kao rezultat demokratskih promjena u društvu. Alternativni programi u predškolskom odgoju koncepcijski se razlikuju od službeno prihvaćenog i predstavljaju doprinos oživotvorenju pluralizma u predškolskom odgoju, odnosno omogućuju roditeljima individualni izbor.
Upravo temom alternativnih pedagogija bavi se treći modul Mliječni zub Online pedagoške akademije 2021/2022: Alternativne pedagogije. Ovaj modul započinje jednom od poznatijih alternativnih pedagogija, predstavljenu predavanjem „Mogućnosti implementacije waldorfske pedagogije u tradicionalni dječji vrtić“, izv. prof. dr. sc. Marije Sablić s Filozofskog fakulteta u Osijeku. Ona je voditeljica poslijediplomskog sveučilišnog studija Pedagogija i kultura suvremene škole na Odsjeku za pedagogiju, članica je ATEE-a, udruge koja se bavi istraživanjem i unaprjeđivanjem nastavne prakse, kao i uglednog međunarodnog uredništva časopisa European Journal of Teacher Eucation te posjeduje diplomu Montessori pedagoga za rad s djecom od 3-12 godina.
„S poštovanjem primiti, s ljubavlju odgajati, u slobodi otpustiti.“ Dr. Rudolf Steiner
Za razliku od suvremenog ubrzanog načina života, waldorfska pedagogija, vodeći se svojom filozofijom da su glava, srce i ruka jednako važni za razvoj djeteta, omogućuje razvoj cjelovitog bića koji je u skladu s ritmom prirode. Naglasak je na slobodnom radu, dugim jutarnjim aktivnostima prema vlastitom izboru, pričanju priča, igri na otvorenome, isključivo prirodnim materijalima, odgojiteljima kao uzorima te izlaganju djece medijima tek kad postanu zreli za kritičko razmišljanje.
Cijelo predavanje registriranim korisnicima Online pedagoške akademije dostupno je, nakon prijave na platformu Mliječni zub, ovdje.