Dječji vrtić „Cvrčak Knin”, gradska je ustanova osnovana 25. prosinca 1995. godine. Svoja vrata najmlađima otvorila je 09. veljače 1996. godine. Naš matični objekt i četiri područna odjela smješteni su u ulicama grada Knina. Ustanova s ukupno 37 zaposlenih ima stručni tim u sastavu pedagoginje i zdravstvene voditeljice. Programi su cjelodnevni 10-satni, poludnevni program 5,5-satni prema potrebi roditelja i raspoloživom kapacitetu, te 3-satni program predškole.
Tijekom godina vizija vrtića prema mjeri djeteta uvažavajući specifične potrebe korisnika, obogaćena je brojnim preventivnim i zaštitnim programima. Verificirani su programi: Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava, Program pripreme djece za polazak u školu, Program katoličkog vjerskog odgoja, Program suzbijanja trgovanja djecom putem preventivnih obrazovnih aktivnosti, Ekološki program gospodarenja otpadom, Program odgojno-obrazovnog, zdravstvenog i rekreativnog rada s djecom predškolske dobi – zimovanje za djecu od 5-7 godine života.
Cjeloviti razvojni program odlikuje isprepletena struktura preventivnih programa koja uključuje – Odgoj za demokraciju, Program za sprečavanja nasilja među djecom i Program prevencije ovisnosti. Ustanova je uključena u društveni život zajednice kroz kulturne aktivnosti i sadržaje, u svim manifestacijama u organizaciji Grada ukoliko je sukladno mogućnostima djece i programu Ustanove.
Uspješna je suradnja sa Savezom športova Grada pod čijim se pokroviteljstvom odvijaju športske manifestacije pod nazivom Hrvatski olimpijski dan i Olimpijski festival dječjih vrtića. Primarne vrijednosti sudjelovanja su stvaranje navika zdravog življenja, pozitivne osobne afirmacije športskim sadržajima te razvijanje međusobne suradnje u postizanju zajedničkog cilja.
Organizacija i ustrojstvo programa
U Dječjem vrtiću Cvrčak program ranog učenja engleskog jezika provodi se u sklopu redovitog 5,5h programa u mješovitoj skupini s djecom od navršene 3. godine života, pa do polaska u školu. Program provodi odgojiteljica educirana za njegovo provođenje.
Zadaće programa
Uvijeti za razvoj i učenje kroz igru
Program se ostvaruje na hrvatskom jeziku s postupnim rastom udjela engleskog jezika; te se svremenom smisleno daje prioritet jednom od njih a u skladu s određenim situacijama i potrebama djeteta. Predviđeni program za rano učenje engleskog jezika usklađen je s temama redovnog programa i odvijat će se kroz 8. cjelina koje će se neminovno, a s vremenom sve više spajati u jednu:
Program folklorno plesne radionice provodi se u sklopu redovitog programa rada s djecom predškolske dobi. Polazište njegovanja tradicijskih običaja u sastavu redovitog desetosatnog programa, omogućit će cjelovit razvoj djeteta koji se temelji na humanističko razvojnom pristupu, usklađenim s individualnim potrebama, sklonostima i sposobnostima.
Cilj:
Zadaće:
Aktivnosti:
Suradnja s roditeljima: roditelji će biti uključeni u prikupljanje raznih materijala za provedbu aktivnosti i malih tematskih projekata. Vrednovanje: zainteresiranost i zadovoljstvo djece sudjelovanjem u programu, foto i video zapisi, radovi djece…
Faze razvoja programa:
Nacionalni program odgoja i obrazovanja za ljudska prava
Cilj:izgrađivanje osobe koja poštuje ljudska prava, te štiti svoja prava i prava drugih.
Zadaci u odnosu na dijete:
Znanja:
Vještine:
Stavovi (vrijednosti):
U odnosu na roditelje:
Program suzbijanja trgovanja djecom putem preventivnih obrazovnih aktivnosti
Cilj programa: izgrađivanje osobe koja poštuje ljudska prava razumijevajući odgovornost prema sebi i drugima i izgrađivanje mehanizama (vještina) samozaštite.
Zadaci u odnosu na dijete:
Znanja:
Stavovi (vrijednosti):
Vještine:
Zadaci u odnosu na roditelje: