Dana 18.8.1950. g. počinju s radom prve jaslice na Trnju u sklopu Radionica državnih željeznica te 1953. g. dobivaju naziv Dječje jaslice Trnje. Nakon 11 godina rada dobivaju odobrenje za izgradnju novog objekta na Krugama. 1969. g. dolazi do promjene naziva Dječje jaslice Trnje u Dječji centar Stjepan Flajpan za djecu jasličke i vrtićke dobi. Vrtić se i dalje razvijao i nadograđivao, a 1978. g. prvi, namjenski izgrađen vrtić u gradu Zagrebu iz 1948. godine - I. G. Kovačić, sa sjedištem u Bosutskoj ulici (danas Trg kardinala Franje Šepera 6), pripaja se Dječjem centru Stjepan Flajpan. Vrtić 1991. gdine mijenja naziv u Dječji vrtić Iskrica.
Dječji vrtić Iskrica iz Zagrebu u siječnju 2018. imenovan je Stručno razvojnim centrom za provedbu programa odgojno-obrazovnog rada u poticanju područno-specifičnih darovitosti djece predškolske dobi temeljem rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja.
U sklopu Programa za cjeloživotno učenje Agencije za mobilnost i programe EU dječji vrtić Iskrica već godinama sudjeluje europskim projektima. U prva dva, tada Comenius projekta, tematika je bila ekologija ("SOS Let`s Save The Planet Starting From Our Schools" 2011-2013.), te zdrav način života ("Healthy Start For a Healthier Future" 2013-2015.). Glavni cilj Erasmus+ projekta "Fearless Child Makes a Cheerful Child" 2016-2018., bio je pomoći djeci da prebrode strah od vrtića, a kasnije i škole kroz razmjenu iskustava i osmišljavanje novih metoda i tehnika savladavanja adaptacijskih kriza, te stjecanja socijalnih vještina.
Od rujna 2018. DV Iskrica sudjeluje u Erasmus+ projektu "European New Generation", 2019. u projektu "Chocolatte - Children of Collaborative Language Teaching", te se uključujemo i u 6 projekt od studenog 2020. "Full STEAM Ahead". Svi projekti provode se paralelno i na eTwinning platformi, a u listopadu 2019. dječji vrtić Iskrica dobio je prvu eTwinning europsku oznaku kvalitete za projekt European New Generation.
Redoviti program rada našeg vrtić temeljen je na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja predškolske djece, a ostvarujemo ga u 15 odgojnih skupina na dvije lokacije: Kruge 3 i Trg kardinala Franje Šepera 6. Naši polaznici su djeca od navršene prve godine života do polaska u školu.
Svako pojedino dijete je 'skup posebnosti' (interesa, spoznaja, vještina i sklonosti) koje njegujemo individualiziranim pristupom, ali i stapamo u cjelinu koja osjeće i raste kroz svoje zajedništvo. Tu spoznajemo što čini ljubav i snaga grupe kojoj pojedinac pripada. Sretnim spojem znanstvenih postignuća u suvremenom pristupu djetetu rane dobi i spoznajama iz prakse, danas prepoznajemo važnost učenja prava i zadovoljavanja potreba svakog djeteta. Okruženje koje ga privlači i potiče na aktivnost, osigurava mogućnost 'izbora' kroz koji dijete otkriva, nadograđuje svoja znanja, kreativno se izražava i prije svega dobro zabavlja… jer vrtić je mjesto koje nudi neprestanu aktivnost i mnogo smjeha i dobrog raspoloženja.
Programski je cilj spontan, zanimljiv i zabavan doživljaj upoznavanja i uvođenja u komunikaciju na engleskom jeziku. Slušanjem, gledanjem, pjevanjem i plesom, igrom s igračkom ili razgovorom s prijateljem, dok se peru ručice ili juri za loptom, nailaze nove riječi, a to i ne primjećujemo...
Ovaj program uvodi dijete u osnove komunikacije na njemačkom jeziku, potiče razvoj slušne osjetljivosti za njemački fonološki sustav. Omogućuje djeci učenje o svojoj kulturi i običajima te kulturi i tradiciji zemalja njemačko govornog područja. Učimo postupno, kroz igru, tempom koji određuje interes, spremnost djeteta.
Ciljano potičemo psiho-fizički razvoj djeteta, primjerenim metodama i oblicima rada, osnažujemo pozitivnu sliku o sebi, potičemo 'zdrav život', kao jedini ispravan izbor. Zajedno i pojedinačno, uvijek uspješno - bilo najbrže i najdalje ili sasvim suprotno od toga, mi prihvaćamo, potičemo dobro raspoloženje, svjesni sebe i onoga do sebe!
Približiti prošlost kroz upoznavanje hrvatske nacionalne, kulturne, tradicijske baštine, put je razumijevanja sadašnjosti obilježavanjem blagdana, običaja, glazbom, plesom, posjetima te stvaralaštvom djece. Kako smo se održali, u što vjerovali, kako radovali životu i što iz svega naučili i zaključili da bismo opet stvarali…
Razvoj duhovne dimenzije kroz učenja i primjere iz zapisa vjerskog naslijeđa, dijete otkriva i stvara odnos prihvaćanja samoga sebe i svega što čini njegovo okruženje. Primjereno dobi djeteta, ono otkriva, prihvaća i živi autentične vrjednota Evanđelja i spoznaje Boga.
U suživotu s prirodom i njezinim zakonitostima, u prihvaćanju svakog čovjeka našeg jedinstvenog Planeta, poštujući blagodati nasljeđa, učimo kako ih koristiti i opstati. Kroz spoznaju i istraživanje, u duhu razvijanja ekološke svijesti, dijete uči bogatstvo multikulturalnih odnosa u svijetu kojem pripadamo.
Svijet oko sebe oslikavamo bojama, linijom, gradimo ga najrazličitijim materijalima, isprobavamo neobične tehnike. Tragovi su vidljivi u prostorima našeg vrtića i toj igri nema kraja.
Programski je cilj spontan, zanimljiv i zabavan doživljaj upoznavanja i uvođenja u komunikaciju na engleskom jeziku. Slušanjem, gledanjem, pjevanjem i plesom, igrom, dok se peru ručice ili juri za loptom, nailaze nove riječi, a to i ne primjećujemo.
Cilj je smanjiti ranjivost djece i njihovu izloženost različitim oblicima zlostavljanja kroz:
Radionice za djecu održavaju se kroz 3 uzastopna dana u trajanju oko pola sata. Vode ih 4 posebno educirane CAP pomagačice.
Program uključuje roditelje, osoblje vrtića odnosno odgojitelje koji će pripremiti djecu za radionice i provoditi aktivnosti nakon CAP-a kako bi se ponovile usvojene prevencijske strategije.
U dijelu namijenjenom djeci, CAP obuhvaća:
Što djeca uče djeca u CAP Programu: