×

Dječji vrtić Košnica

Zagreb

Dječji vrtić Košnica djeluje u zagrebačkom naselju Gajnice, od 2010. godine, a rad je organiziran u prostorima župnog dvora Župe sv. Nikole biskupa Stenjevec II u 5 odgojnih skupina

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Dječji vrtić Košnica djeluje u Zagrebu, Medpotoki 1a, Gajnice, od 1. rujna 2010. godine. Rad organiziramo u prostorima župnog dvora Župe sv. Nikole biskupa Stenjevec II u 5 odgojnih skupina. U vrtiću radi 26 djelatnika (odgojitelji, stručni suradnici i administrativno-tehničko osoblje).

Smješteni smo u središtu naselja na zapadnom rubu grada, okruženi stambenim zgradama i nizovima obiteljskih kuća, svjedočeći suživotu starog zagrebačkog obiteljskog naselja, višekatnica iz šezdesetih godina te novogradnji po obroncima Medvednice u koje doseljavaju mlade obitelji s djecom. Suživot je to najčešće dvije do čak tri generacije jedne obitelji koje žive zajedno ili vrlo blizu, pa je velik broj djece u našem vrtiću u stalnom kontaktu s bakama i djedovima, koji su redovito u vrtiću i smatramo ih, kao i roditelje, partnerima u odgoju. Veliko i dobro opremljeno igralište vrtića otvoreno je u popodnevnim satima djeci cijelog naselja, pa tako ostvarujemo kontinuiranu suradnju s lokalnom zajednicom, polaznicima drugih vrtića u okruženju i susjednih škola.

Kurikulum vrtića orijentiran je na dva osnovna područja obogaćivanja programa:

  • kulturno-umjetničko područje (redoviti posjeti kazališnim predstavama, izložbama, koncertima, edukativni programi iz područja književnosti, filma, dramske pedagogije)
  • sportsko-zdravstveno područje (programi klizanja, skijanja, plivanja, edukativni projekti o zdravoj prehrani, kraći programi sporta i plesa)

Posvećeni smo razvoju kulture naše ustanove, koju kontinuirano nastojimo unaprijediti kroz suradnju s roditeljima, vanjskim ustanovama s kojima surađujemo te samovrednovanjem našeg rada. Krajnji nam je cilj ostvariti pozitivnu ulogu u odgoju djece te biti kvalitetan partner obiteljima. Košnica je drugi dom naše djece, a najveće zadovoljstvo nam je povjerenje roditelja, mjerljivo činjenicom da velik broj obitelji u našem vrtiću ima dvoje, pa i troje djece.

Posebno smo ponosni jer smo u prilici ponuditi roditeljima program smjenskog rada, koji omogućuje bolje usklađivanje obiteljskog i poslovnog života našim korisnicima.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski

Kratki program

  • Jezični program - engleski
  • Program plesa i ritmike
  • Sportski program

Detaljne informacije

Redoviti program

Redoviti 10-satni program u našem vrtiću je organiziran u 5 odgojnih skupina; ovisno o dobi djece, ponekad je to 2 jasličke i 3 vrtićke, a ponekad 3 jasličke i 2 vrtićke.

U okviru redovitog programa smo integrirali i neke posebne programe, koji se dodatno ne naplaćuju:

  • U jednoj jasličkoj i jednoj vrtićkoj skupini - smjenski program
  • U svim vrtićkim skupinama - Program ranog učenja engleskog jezika

U najmlađoj jasličkoj skupini uvijek rade 3 odgojitelja, a najveći broj djece koje upisujemo u ove skupine je 20.

Program ranog učenja engleskog jezika

Program provodimo u tri odgojne skupine s djecom od navršene 4 godine do polaska u školu.

DV Košnica provodi program ranog učenja engleskog jezika od 2012. godine temeljem Suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Program provodimo u tri odgojne skupine s djecom od navršene 4 godine do polaska u školu. Nositelji programa su odgojitelji educirani u području engleskog jezika i metodike poučavanja jezika s djecom predškolske dobi. Program se provodi kontinuirano, tijekom cijelog dana, u vrtićkim skupinama redovitog i smjenskog programa.

Programi ranog učenja stranih jezika usko su povezani s interkulturnim odgojem. Pojam interkulturnog odgoja podrazumijeva toleranciju prema različitosti, dijalog i upoznavanje drugih kultura, osvještavajući istovremeno zajednička ishodišta. Elementi interkulturalnosti, čiji je sastavni dio upoznavanje jezika i kulture, doprinose odgoju djece na najbolji mogući način; razvijaju svijest o jednakosti ljudi, toleranciji prema različitome i otvorenosti novim spoznajama. Pritom je bitno voditi brigu o načinu kako djeca u toj dobi uče, spoznajama o njihovom kognitivnom i psihoemocionalnom razvoju, kako bi se učenje događalo na prirodan način, kroz igru kao specifičan način putem kojega djeca uče.

Kako je strani jezik, a posebno engleski, postao neophodna kompetencija suvremenog čovjeka, a u skladu sa znanstvenim spoznajama o iznimno lakom usvajanju stranih jezika u prvim godinama života, držimo da su integrirani programi ranog učenja stranog jezika u vrtićima i izvaninstitucionalnom kontekstu opravdano u tendenciji porasta.

U planiranju programa od posebno velike pomoći bilo nam je istraživanje A. Silić „Prirodno učenje stranoga (engleskoga) jezika djece predškolske dobi“, Mali profesor, Zagreb, 2007., u kojemu smo pronašli niz poticajnih razmišljanja i ideja, kao i popis materijala i literature iz ovog područja. Cilj nam je poticati interes djeteta za strani jezik, njegovo razumijevanje i postepenu uporabu kroz igru i redovite aktivnosti.

Što želimo postići s djecom?

  • Usvajanje osnovnog jezičnog vokabulara (receptivnog i ekspresivnog)
  • Razvijanje osjetljivosti za strani jezik (sustav fonema, sintagmi, fraza/razumijevanje, funkcionalna primjena, usvajanje intonacije)
  • Poticanje komunikacije na stranom jeziku

Što rade odgojitelji?

  • Primjena funkcionalno-pojmovnog pristupa učenju stranog jezika, koje se odvija u skladu s komunikacijskim potrebama te psihološkim, emocionalnim , intelektualnim i sociokulturnim iskustvima djeteta
  • Razvijanje jezične djelatnosti u djeteta; najprije aktivnog slušanja, a potom ponavljanja i aktivnog govorenja
  • Upotreba metode indukcije; od jednostavnijega ka složenom, od pojedinačnoga ka uopćenom

Kako surađujemo s roditeljima?

  • Poticanje aktivne uloge roditelja u procesu ranog učenja stranog jezika
  • Kontinuirano informiranje roditelja o napretku djeteta i povremena prezentacija postignutoga

Kako provodimo program?

  • priređujući bogato materijalno okruženje kroz integracijski pristup; prostor koji omogućuje slobodno kretanje i druženje djece, daje mogućnost izbora između različitih aktivnosti te se kontinuirano mijenja i prilagođava njihovim željama i potrebama
  • potičući spontano, situacijsko učenje kroz igru i priređene poticaje, što će omogućiti spontano usvajanje značenja i potom razmjenu poruka na stranom jeziku; odgojitelj priređuje situacije u kojima zajedno s djecom sudjeluje u radnjama i aktivnostima koje im cijelo vrijeme objašnjava i prevodi te na taj način omogućuje prelazak s neverbalne u praktičnosituacijsku komunikaciju (prema Silić: „Prirodno učenje stranog (engleskog) jezika djece predškolske dobi“, Mali profesor, Zagreb, 2007.)
  • potičući afektivno povezivanje djece s odgojiteljima i drugom djecom, koja će pomoći uspostavljanju komunikacije na stranom jeziku
  • tijekom cijelog dana koristiti sve situacije za komunikaciju na engleskom jeziku, kako bi djeca taknu komunikaciju prihvatila kao prirodnu, a ne rezerviranu za određeno vrijeme i posebno za to određeno mjesto
  • stvarajući bogato jezično okruženje (pjesmice, brojalice, igrokazi, crtani filmovi, interaktivne igre na računalu i ostala didaktička sredstva) kojima se potiču sva osjetila djece (slušanje, vizualna percepcija, pokret, ritam)
  • koristeći lutke, kao iznimno sredstvo u jezičnom posredovanju
  • ne držeći se određenog metodičkog pristupa, nego prateći reakcije djece, stalno mijenjajući i prilagođavajući pristup njihovim potrebama i željama
  • potičući suradnju starije i mlađe djece u grupi
  • potičući uključivanje roditelja, posebno izvornih govornika engleskog jezika
  • kontinuirano afirmativno reagirajući na komunikaciju djece na engleskom, pružajući im potporu i povratnu informaciju

Kraći program plesa

Kraći program plesa u Košnici smo pokrenuli u okviru projekta „Zujimo cijeli dan: program smjenskog rada u DV Košnica“

Kraći program plesa u Košnici smo pokrenuli u okviru projekta „Zujimo cijeli dan: program smjenskog rada u DV Košnica“, a financiran je sredstvima Europskog socijalnog fonda te je besplatan za svu djecu polaznike vrtića za vrijeme trajanja projekta, tj. do 4. rujna 2020. Program provode educirani plesni pedagozi, vanjski suradnici DV Košnica.

Organizacija programa:

  • za djecu polaznike DV Košnica stariju od 4 godine
  • u trajanju od dva puta tjedno po 45 min,
  • u najviše dvije skupine programa,
  • s najviše 15 djece po skupini
  • u sportskoj dvorani vrtića

Program prolazi kroz šest unaprijed određenih tema podijeljenih u podteme. Glavne teme se temelje na principima koje je kreirala Ana Maletić u svom djelu „Pokret i ples“. Maletić smatra da je temelj modernog odgoja razvijanje stvaralaštva djeteta.

Teme:

  1. Svijest o svom tijelu u pokretu/kinestetički osjećaj
  2. Tijelo u prostoru
  3. Ritmizacija i dinamika kretanja
  4. Tok pokreta
  5. Rad u duetu i rad u grupi
  6. Upoznavanje s osnovnim izražajnim akcijama

Kraći program sporta

Djeci želimo ponuditi mogućnost kretanja ne samo kroz svakodnevne organizirane i slobodne aktivnosti već i kroz dodatni kraći program usmjeren na razvoj motoričkih znanja.

Kraći program sporta provodimo od 2012. godine, za što smo od Ministarstva znanosti i obrazovanja dobili suglasnost. To znači da je naš program u skladu s najvišim standardima rada te da je metodologija prilagođena djeci predškolske dobi.

Dječji vrtić Košnica ima iznimno dobre mogućnosti poticanja svih oblika razvoja djece, a prostorno – dvoranom i velikim dvorištem omogućuje djeci i kretanje kao način izražavanja ali i organizirano vježbanje za stvaranje navike tjelesnog vježbanja i aktivnog života u budućnosti. Poznata je činjenica koliko se djeca sve manje i manje kreću, a u uvjetima predškolskih ustanova provode najveći dio vremena u danu. Upravo zbog toga obveza je svakog dječjeg vrtića ponuditi što više mogućnosti da se djeca prepoznaju u različitim aktivnostima. U ovom slučaju radi se o kretanju koje želimo ponuditi ne samo kroz svakodnevne organizirane i slobodne aktivnosti djece već i kroz dodatni kraći program usmjeren na razvoj motoričkih znanja. Kompetencija u području temeljnih motoričkih znanja poput trčanja, skakanja i bacanja pridonosi dječjem tjelesnom, kognitivnom i socijalnom razvoju i smatra se temeljem za aktivan život. Pozitivno je povezana sa zdravstvenim dobrobitima, razinom tjelesne aktivnosti djece, a negativno s nepovoljnim težinskim statusom: prekomjernom težinom i pretilošću.

Ovaj program je namijenjen djeci od četiri do šest godina odnosno do polaska u školu. Predviđa se do 15 djevojčica i dječaka po skupini. Ciljevi ovog programa vježbanja usklađeni su s razvojnim potrebama djece te usmjereni unapređenju više razvojnih područja:

  • zadovoljavanje potrebe djeteta za igrom i kretanjem,
  • usvajanje i unapređenje lokomotornih i manipulativnih motoričkih znanja odnosno prirodnih oblika kretanja,
  • usvajanje motoričkih znanja iz različitih sportova,
  • razvoj motoričkih sposobnosti (koordinacije, ravnoteže, brzine, jakosti) te senzorički razvoj,
  • usvajanje zdravih navika (redovito vježbanje i zdravlje, higijena, prehrana..),
  • unapređenje suradnje i komunikacije među djecom, reguliranje emocija vezanih za pobjedu i poraz, utjecaj na stvaranje vrijednosnog sustava, utjecaj na disciplinu, upornost i samostalnost.

Nakon završenog kraćeg programa sportskih aktivnosti očekuju se sljedeće kompetencije:

  • dijete će znati što je sport, zašto je korisno vježbati, koliko treba vježbati, kako pravilno sjediti i stajati, te zašto se ne smije dugo sjediti,
  • dijete će moći nabrojati više od 15 sportova, nabrojati zdrave namirnice, održavati osobnu higijenu vezanu za provođenje vježbanja, prihvatiti poraz i čestitati prijatelju na pobjedi,
  • dijete će moći disciplinirano sudjelovati u organiziranom vježbanju, stati u formaciju kolone i vrste, pravilno hodati, trčati, bacati, skakati te imati određena predznanja (na inicijalnom ili srednjem stupnju) za složenije oblike kretanja ali i razinu sposobnosti za izvođenje tih kretanja
  • dijete će imati višu razinu motoričkih znanja mjerenu TGMD2 baterijom testova.

Kraći program sporta održava se od rujna do lipnja dva puta tjedno po 45 minuta u ukupnom trajanju od 70 sati.

Cijena programa je 200,00 kn mjesečno.

Lokacije i kontakti

Dječji vrtić KošnicaMedpotoki 1a10090 Zagreb
mob: 01 3470 326
mail: web: dv-kosnica.hr

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!