×

Dječji vrtić Prečko

Zagreb

Dječji vrtić Prečko nalazi se u istoimenom naselju u zapadnom dijelu Grada Zagreba, u vlasništvu je Grada Zagreba i djeluje od 1974. godine. Vizija ovog vrtića je stvaranje uvjeta za sigurno i sretno odrastanje u kojem se potiče razvoj individualnih sposobnosti i potencijala.
Dječji vrtić Prečko

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Dječji vrtić Prečko nalazi se u istoimenom naselju u zapadnom dijelu Grada Zagreba, u vlasništvu je Grada Zagreba i djeluje od 1974. godine.

Cijelo vrijeme našeg postojanja nastojimo biti aktivni sudionici suvremeno koncipiranog predškolskog odgoja. Kontinuirano učimo o razvoju djece, suvremenim metodama rada s djecom, vježbamo komunikacijske vještine i vještine primjene novih znanja.

U svakodnevnom radu trudimo se doprinositi unapređivanju kvalitete života djeteta u cjelini, a osobitu pažnju poklanjamo uređenju svih prostora u vrtiću kako bismo omogućili djeci različite dobi druženje i sudjelovanje u raznovrsnim aktivnostima.

U Dječjem vrtiću Prečko zaposleno je 119 djelatnika. Rad s djecom odvija se u 29 odgojnih grupa u koje je upisano 620-ak djece:

  • u jaslicama su djeca od 1-3 godine života
  • u vrtiću su djeca od 3-7 godine života

Odgojne grupe smještene su u tri objekta:

  • 8 odgojnih grupa u ulici M. Radev 1, najstariji objekt kojeg zovemo “Centar”
  • 12 odgojnih grupa u Tijardovićevoj ulici br. 13, zovemo ga “Tijardovićeva”
  • 9 odgojnih grupa u Jarnovićevoj ulici br. 23, u objektu kojeg zovemo “Marles”

U vrtiću se provodi i program predškole za 21 dijete u dvije skupine.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Sportski program
  • Jezični program - engleski
  • Montessori program
  • Program senzorne stimulacije

Detaljne informacije

Redoviti program

Redoviti desetsatni program dječjeg vrtića Prečko provodi se u jasličkim i vrtićkim skupinama u tri objekta, a temelji se na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi.

Program odgojno-obrazovnog rada u Dječjem vrtiću Prečko temelji se na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i obrazovanja, Konvenciji o pravima djeteta.

Redoviti desetsatni program provodi se u jasličkim i vrtićkim skupinama u tri objekta (M. Radev, Tijardovićeva i Jarnovićeva), a temelji se na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi. Cilj provedbe redovitog desetsatnog programa je stvaranje uvjeta za cjelokupni tjelesni, intelektualni, psihofizički, emocionalni, moralni i duhovni razvoj djeteta.

Redoviti desetsatni program temeljen je na vrijednostima iz Nacionalnog kurikuluma, a to su znanje, identitet, humanizam, tolerancija, odgovornost, autonomija i kreativnost. U redovitom programu se individualno pristupa poticanju cjelovitog razvoja djeteta, zadovoljavaju se njegove potrebe i interesi, uvažavaju se djetetova prava, skrbi se o njegovom zdravlju, potiče se kvalitetna suradnja s roditeljima i širom zajednicom.

Sadržaji i aktivnosti odgojno-obrazovnog rada planiraju se na temelju promatranja i slušanja djece te dogovora s djecom, vodeći se pritom njihovim interesima te individualnim i razvojnim potrebama i mogućnostima. Redoviti program tijekom pedagoške godine obogaćujemo dodatnim sadržajima kao što su kazališne predstave, posjete knjižnici i muzeju, izletima, kraćim tečajevima klizanja i plivanja, boravak u Gradu mladih. Vizija Dječjeg vrtića "Prečko" je stvaranje uvjeta za sigurno i sretno odrastanje u kojem se potiče razvoj individualnih sposobnosti i potencijala.

Sportski program

U sportskom programu integrirana su suvremena znanja o razvoju djeteta i znanja iz kineziologije s ciljem podizanja kvalitete provođenja tjelesnih aktivnosti u vrtiću.

U najnovije vrijeme niz istraživanja dokazuje da redovito, sustavno vježbanje i druge motoričke aktivnosti značajno doprinose razvoju mozga i drugih dijelova živčanog sustava kao bazi razvoja spoznaje.

Uvažavajući koliko je tjelesna aktivnost važna za održavanje zdravlja svakog čovjeka, a uz to i naprijed navedena nova saznanja, odlučili smo obogatiti redovito tjelesno vježbanje s vježbanjem i učenjem elemenata različitih sportova u okviru posebnog sportskog programa.

U sportskom programu integrirana su suvremena znanja o razvoju djeteta i znanja iz kineziologije s ciljem podizanja kvalitete provođenja tjelesnih aktivnosti u vrtiću.

Željeli bismo utjecati na osobna iskustva djece u predškolskom periodu, kako bismo formirali znanja o važnosti kretanja, te razvili naviku i sposobnosti za korištenje osobnih motoričkih potencijala. Budući da je motorički razvoj integrativni dio razvoja u cjelini, pružajući izabrane sadržaje i poticajnu okolinu, djelovat ćemo i na druga područja razvoja djeteta.

U okviru ovog programa posebnu pažnju poklanjat ćemo i prehrani djece. Djeca će biti uključena u sve etape od biranja namirnica, jelovnika, učit će o pravilnoj prehrani, sudjelovati u pripremi pojedinih namirnica do konzumiranja pripravljenih obroka.

Provođenjem sportskog programa utjecat ćemo na cjelokupni razvoj djeteta, na unapređivanje i očuvanje zdravlja svakog djeteta, na podizanje razine kvalitete življenja što smatramo da je i važan čimbenik u prevenciji različitih vrsta ovisnosti.

Program ranog učenja engleskog jezika

Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi.

Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Namijenjen je djeci od treće do sedme godine života.

Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.

Zadaće programa:

  • stvarati uvjete u kojima će dijete imati priliku slušati, čuti i govoriti engleski jezik
  • omogućiti djetetu postupno izražavanje na engleskom jeziku, prema njegovim izražajnim mogućnostima
  • njegovati ispravan izgovor, ritam i intonaciju
  • osigurati usvajanje osnovnog rječnika i jezičnih struktura na engleskom jeziku
  • razvijati samopouzdanje djeteta i osjećaj uspješnosti u spontanom izražavanju
  • razvijati interes djeteta za druge ljude, običaje, zemlje i kulture

Sadržaji i aktivnosti rada s djecom

Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu s interesima i potrebama djeteta, a polaze od aktualnosti iz svakodnevnog djetetovog života, neposredne okoline, društvenih događanja, blagdana i drugo.

Dijete će kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajati sljedeća znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.:

  • učiti pozdraviti, predstaviti se imenom, reći svoju dob i adresu stanovanja
  • predstaviti članove obitelji, imenovati prostore u kući i pripadajući namještaj
  • nabrojiti igre i igračke kojima se igra u vrtiću i kod kuće, u igri i drugim aktivnostima koristiti pojmove na engleskom jeziku
  • učiti postaviti pitanja, zatražiti nešto i zahvaliti na dobivenom, prepoznati opasnu situaciju, tražiti pomoć na engleskom jeziku
  • sudjelovati u razgovoru: odgovoriti na pitanja koja se odnose na svakodnevne aktivnosti
  • učiti imenovati osnovne ustanove u gradu (škola, vrtić, bolnica, kino, prijevozna sredstva ... njihovu funkciju i zanimanja)
  • brojiti na engleskom jeziku, imenovati boje
  • upoznati običaje i znamenitosti Velike Britanije i zemalja engleskog govornog područja

Provedba programa:

  • svakodnevno u sklopu redovnog programa
  • od rujna do lipnja tekuće godine
  • u unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića
  • u grupi djece od tri godine do polaska u školu

Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.

Emocionalna i senzorna stimulacija

Kontinuirana emocionalna i senzorna stimulacija djece od prve do treće godine života poseban je program za rad s djecom u jaslicama

Je li Vam poznato da se mozak razvija cijeli život, a najveći broj stanica mozak ima prije djetetova rođenja? Je li Vam poznato da je mozak djeteta do 3. godine života dva puta aktivniji od mozga odraslog čovjeka?

U pitanjima navedena saznanja nastojimo uklopiti u naš svakodnevni rad s djecom, trudimo se kvalitetnim poticajima utjecati na razvoj djeteta za koji je osobito presudna kvaliteta poticaja do 36 mjeseci starosti.

Najprirodniji oblik komunikacije i poticanja razvoja djeteta do treće godine je

Taktilna stimulacija - masaža

To znanje su ljudi oduvijek primjenjivali na različite načine, a danas je ono i znanstveno potvrđeno. Uz dodire važna je i obogaćena okolina koja utječe na oblikovanje i funkciju mozga, a time i cjelokupnog razvoja malog djeteta.

Obogaćena okolina nudi:

  • stalni izvor emocionalne potpore potičući osjećaj važnosti i sigurnosti
  • učenje u ugodnom, opuštenom okruženju bez stresa kroz aktivno sudjelovanje
  • uvijek nove razvojno stimulativne izazove potičući širok raspon vještina i znanja
  • pravilnu ishranu, dovoljno kretanja
  • poticanje socijalnih vještina
  • poticanje slobode izbora i procjene učinaka tih izbora
  • stimuliranje svih osjetila – multimodalna stimulacija

Dobrobiti dodira i masaže za dijete:

  • dodir je prirodan i nužan za opstanak i zdravlje djeteta
  • emocionalno njeguje dijete
  • nježna, intimna komunikacija između djeteta i odraslog
  • uspostavlja privrženost i sigurnost
  • pomaže jačanju respiratornog, krvožilnog, živčanog, mišićnog i probavnog sustava djeteta — podupire tjelesni razvoj
  • pomaže normalizaciji mišićnog tonusa
  • smanjuje razinu hormona stresa
  • pomaže pri opuštanju i oslobađanju napetosti od dnevnih podražaja
  • izvanredno stimulira cjelokupni djetetov razvoj

Dobrobiti za one koji masiraju:

  • odrasli bolje prepoznaju i razumiju djetetove znakove
  • poboljšava komunikaciju i emocionalne veze s djetetom
  • olakšava uspostavljanje privrženosti s djetetom
  • vrijeme provedeno s djetetom dobiva na kvaliteti
  • masaža povećava samopouzdanje odraslog
  • bolje raspoloženje, opuštenost odraslog
  • smanjuje nivo hormona stresa i poboljšava zdravlje odrasloga

Provedba programa:

  • svakodnevno u sklopu redovnog programa
  • od rujna do lipnja tekuće godine
  • u prostoru vrtića
  • u grupi djece od prve do treće godine

Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i edukaciju iz područja kontinuirane emocionalne i senzorne stimulacije.

Montessori program

U dječjem vrtiću Prečko provodi se Montessori program u jednoj mješovitoj skupini za djecu od prve do treće godine života.

Liječnica, pedagoginja, psihologinja, antrolopologinja, Maria Montessori razvila je svoju metodu rada s djecom u prvom redu empirijskim (iskustvenim) promatranjem. U Rimu 1907. godine otvara prvu "Casa dei Bambini", opremljenu po mjeri djeteta namještajem i materijalima koje je sama konstruirala. Od 1909. godine pa do kraja života održava seminare za svoje učenike. Utemeljila je Montessori pedagogiju. Montessori institucije osnivaju se širom svijeta. Napisala je znatan broj djela, a znanstvenici i danas potvrđuju njezina znanstvena otkrića. Načela ovog pedagoško-obrazovnog sustava temelje se na cjelovitom i sustavnom promatranju razvojnih potreba djeteta, od rođenja do odrasle dobi.

"Čovjek treba biti u središtu odgoja. Uvijek se mora imati na umu da se čovjek ne stvara na fakultetu, već da njegov duševni razvoj počinje rođenjem i da je najsnažniji u prve tri godine života." (M. Montessori)

Montessori metoda

Rečenica "Dijete je spužva koja upija sve oko sebe." ujedno je temeljni princip Montessori pedagogije, koja polazi od djeteta kao pojedinca. Odrasli uvodi dijete u rad s materijalima. Njegova uloga nije podučavati dijete već sistematskim promatranjem prepoznati potrebe svakog djeteta te osigurati poticajnu okolinu koja pobuđuje njegovu prirodnu radoznalost i omogućuje mu da samoinicijativno usvaja navike, vještine i znanja.

Montessori okolina

Montessori okolina oblikovana je po mjeri djeteta. Čine ju prostor, materijali i osobe. Omogućuje djetetu slobodu izbora i da prema vlastitim potrebama odabire čime će se baviti, da stječe iskustva, da proučava život na razini koju može razumijeti.

Montessori program

Provodi se kroz 5 osnovnih područja:

  1. Samostalnost – briga o sebi, briga o okolini, kontrola pokreta
  2. Osjetilnost
  3. Matematika
  4. Jezik
  5. Kozmičko područje te glazba, pokret i likovnost
Glavno geslo ove suvremene pedagoške metode sadržano je u izreci "Pomozi mi da to učinim sam!". Prema njoj je Montessori model jedinstven i uvijek prepoznatljiv među drugim pedagoškim usmjerenjima. Ujedno je i načelo odgoja i obrazovanja svakog djeteta kako bi se moglo razviti u samostalnu i samosvjesnu osobu.

Provedba programa
  • Svakodnevno u sklopu redovitog programa
  • Od rujna od lipnja
  • U unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića
  • U grupi djece od prve do treće godine života
Voditelji Montessori programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i edukaciju iz područja Montessori pedagogije

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - CentarMarijane Radev 110000 Zagreb
mob: 01 3882 207
mail: web: vrtic-precko.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - TijardovićevaTijardovićeva 1310000 Zagreb
mob: 01 3881 550

Područni objekt

Područni objekt - MarlesJarnovićeva 2310000 Zagreb
mob: 01 3882 433
Dječji vrtić Prečko

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!