Dječji vrtić Prečko nalazi se u istoimenom naselju u zapadnom dijelu Grada Zagreba, u vlasništvu je Grada Zagreba i djeluje od 1974. godine.
Cijelo vrijeme našeg postojanja nastojimo biti aktivni sudionici suvremeno koncipiranog predškolskog odgoja. Kontinuirano učimo o razvoju djece, suvremenim metodama rada s djecom, vježbamo komunikacijske vještine i vještine primjene novih znanja.
U svakodnevnom radu trudimo se doprinositi unapređivanju kvalitete života djeteta u cjelini, a osobitu pažnju poklanjamo uređenju svih prostora u vrtiću kako bismo omogućili djeci različite dobi druženje i sudjelovanje u raznovrsnim aktivnostima.
U Dječjem vrtiću Prečko zaposleno je 119 djelatnika. Rad s djecom odvija se u 29 odgojnih grupa u koje je upisano 620-ak djece:
Odgojne grupe smještene su u tri objekta:
U vrtiću se provodi i program predškole za 21 dijete u dvije skupine.
Program odgojno-obrazovnog rada u Dječjem vrtiću Prečko temelji se na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i obrazovanja, Konvenciji o pravima djeteta.
Redoviti desetsatni program provodi se u jasličkim i vrtićkim skupinama u tri objekta (M. Radev, Tijardovićeva i Jarnovićeva), a temelji se na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi. Cilj provedbe redovitog desetsatnog programa je stvaranje uvjeta za cjelokupni tjelesni, intelektualni, psihofizički, emocionalni, moralni i duhovni razvoj djeteta.
Redoviti desetsatni program temeljen je na vrijednostima iz Nacionalnog kurikuluma, a to su znanje, identitet, humanizam, tolerancija, odgovornost, autonomija i kreativnost. U redovitom programu se individualno pristupa poticanju cjelovitog razvoja djeteta, zadovoljavaju se njegove potrebe i interesi, uvažavaju se djetetova prava, skrbi se o njegovom zdravlju, potiče se kvalitetna suradnja s roditeljima i širom zajednicom.
Sadržaji i aktivnosti odgojno-obrazovnog rada planiraju se na temelju promatranja i slušanja djece te dogovora s djecom, vodeći se pritom njihovim interesima te individualnim i razvojnim potrebama i mogućnostima. Redoviti program tijekom pedagoške godine obogaćujemo dodatnim sadržajima kao što su kazališne predstave, posjete knjižnici i muzeju, izletima, kraćim tečajevima klizanja i plivanja, boravak u Gradu mladih. Vizija Dječjeg vrtića "Prečko" je stvaranje uvjeta za sigurno i sretno odrastanje u kojem se potiče razvoj individualnih sposobnosti i potencijala.
U najnovije vrijeme niz istraživanja dokazuje da redovito, sustavno vježbanje i druge motoričke aktivnosti značajno doprinose razvoju mozga i drugih dijelova živčanog sustava kao bazi razvoja spoznaje.
Uvažavajući koliko je tjelesna aktivnost važna za održavanje zdravlja svakog čovjeka, a uz to i naprijed navedena nova saznanja, odlučili smo obogatiti redovito tjelesno vježbanje s vježbanjem i učenjem elemenata različitih sportova u okviru posebnog sportskog programa.
U sportskom programu integrirana su suvremena znanja o razvoju djeteta i znanja iz kineziologije s ciljem podizanja kvalitete provođenja tjelesnih aktivnosti u vrtiću.
Željeli bismo utjecati na osobna iskustva djece u predškolskom periodu, kako bismo formirali znanja o važnosti kretanja, te razvili naviku i sposobnosti za korištenje osobnih motoričkih potencijala. Budući da je motorički razvoj integrativni dio razvoja u cjelini, pružajući izabrane sadržaje i poticajnu okolinu, djelovat ćemo i na druga područja razvoja djeteta.
U okviru ovog programa posebnu pažnju poklanjat ćemo i prehrani djece. Djeca će biti uključena u sve etape od biranja namirnica, jelovnika, učit će o pravilnoj prehrani, sudjelovati u pripremi pojedinih namirnica do konzumiranja pripravljenih obroka.
Provođenjem sportskog programa utjecat ćemo na cjelokupni razvoj djeteta, na unapređivanje i očuvanje zdravlja svakog djeteta, na podizanje razine kvalitete življenja što smatramo da je i važan čimbenik u prevenciji različitih vrsta ovisnosti.
Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Namijenjen je djeci od treće do sedme godine života.
Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.
Zadaće programa:
Sadržaji i aktivnosti rada s djecom
Sadržaj i aktivnosti rada planiraju se u skladu s interesima i potrebama djeteta, a polaze od aktualnosti iz svakodnevnog djetetovog života, neposredne okoline, društvenih događanja, blagdana i drugo.
Dijete će kroz svakodnevne aktivnosti situacijskim učenjem engleskog jezika usvajati sljedeća znanja i vještine značajne za osnovnu komunikaciju, npr.:
Provedba programa:
Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.
Je li Vam poznato da se mozak razvija cijeli život, a najveći broj stanica mozak ima prije djetetova rođenja? Je li Vam poznato da je mozak djeteta do 3. godine života dva puta aktivniji od mozga odraslog čovjeka?
U pitanjima navedena saznanja nastojimo uklopiti u naš svakodnevni rad s djecom, trudimo se kvalitetnim poticajima utjecati na razvoj djeteta za koji je osobito presudna kvaliteta poticaja do 36 mjeseci starosti.
Najprirodniji oblik komunikacije i poticanja razvoja djeteta do treće godine je
Taktilna stimulacija - masaža
To znanje su ljudi oduvijek primjenjivali na različite načine, a danas je ono i znanstveno potvrđeno. Uz dodire važna je i obogaćena okolina koja utječe na oblikovanje i funkciju mozga, a time i cjelokupnog razvoja malog djeteta.
Obogaćena okolina nudi:
Dobrobiti dodira i masaže za dijete:
Dobrobiti za one koji masiraju:
Provedba programa:
Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i edukaciju iz područja kontinuirane emocionalne i senzorne stimulacije.
Liječnica, pedagoginja, psihologinja, antrolopologinja, Maria Montessori razvila je svoju metodu rada s djecom u prvom redu empirijskim (iskustvenim) promatranjem. U Rimu 1907. godine otvara prvu "Casa dei Bambini", opremljenu po mjeri djeteta namještajem i materijalima koje je sama konstruirala. Od 1909. godine pa do kraja života održava seminare za svoje učenike. Utemeljila je Montessori pedagogiju. Montessori institucije osnivaju se širom svijeta. Napisala je znatan broj djela, a znanstvenici i danas potvrđuju njezina znanstvena otkrića. Načela ovog pedagoško-obrazovnog sustava temelje se na cjelovitom i sustavnom promatranju razvojnih potreba djeteta, od rođenja do odrasle dobi.
"Čovjek treba biti u središtu odgoja. Uvijek se mora imati na umu da se čovjek ne stvara na fakultetu, već da njegov duševni razvoj počinje rođenjem i da je najsnažniji u prve tri godine života." (M. Montessori)
Montessori metoda
Rečenica "Dijete je spužva koja upija sve oko sebe." ujedno je temeljni princip Montessori pedagogije, koja polazi od djeteta kao pojedinca. Odrasli uvodi dijete u rad s materijalima. Njegova uloga nije podučavati dijete već sistematskim promatranjem prepoznati potrebe svakog djeteta te osigurati poticajnu okolinu koja pobuđuje njegovu prirodnu radoznalost i omogućuje mu da samoinicijativno usvaja navike, vještine i znanja.
Montessori okolina
Montessori okolina oblikovana je po mjeri djeteta. Čine ju prostor, materijali i osobe. Omogućuje djetetu slobodu izbora i da prema vlastitim potrebama odabire čime će se baviti, da stječe iskustva, da proučava život na razini koju može razumijeti.
Montessori program
Provodi se kroz 5 osnovnih područja: