Dječji vrtić Tatjane Marinić osnovan je 1946. godine. Nalazi se na tri lokacije. Centralni objekt je u ulici Mihovila Pavlinovića 8 (iznad Britanskog trga). Područni objekti nalaze se u Matoševoj ulici 7 (Gornji grad) i u ulici Ivana Gorana Kovačića 31 (Tuškanac).
Centralni objekt ima jedanaest skupina u koje se upisuju djeca starosti od godine dana do polaska u školu. Osim redovnog programa provodi se i posebni program ranog učenja engleskog jezika, posebni program ranog učenja njemačkog jezika i Montessori program za jaslice i vrtić.
Objekt u Matoševoj ulici ima četiri skupine u koju se upisuju djeca starosti od dvije godine do polaska u školu. Osim redovnog programa provodi se i posebni program ranog učenja njemačkog jezika.
Objekt u ulici Ivana Gorana Kovačića ima četiri skupine u koju se upisuju djeca starosti od dvije godine do polaska u školu. Osim redovnog programa provode se i dva posebna programa: odgoj za održivi razvoj i program ranog učenja engleskog jezika.
Vrtić je dobitnik Nagrade Grada Zagreba za sveukupan rad i jezične programe za 1995. godinu te surađuje sa Školom za odgojitelje i vrtićem iz Murecka u Republici Austriji. Učenice od 1998. dolaze na stručnu praksu u naš vrtić. Vrtić je od 2002. godine također i vježbaonica Učiteljskog fakulteta za metodiku hrvatskog jezika, Vježbaonica Filozofskog fakulteta Odjela za germanistiku u programu ranog učenja njemačkog jezika od 2010.-2014. godine, a 2008., 2012. i 2017. imenovan je Stručno razvojnim centrom za rano učenje njemačkog jezika.
Naša vizija kurikuluma vrtićaZa dijete:
Za roditelje:
Za prostorno, materijalno i vremensko okruženje:
Za ozračje:
Za stručni tim i odgojitelje:
Za ostale zaposlenike:
Načela kurikulumaNačela su navedena prema načelima Nacionalnog kurikuluma te ih slijedimo prema razini kvalitete koju ustanova ima i cilju kojem teži.
1. Fleksibilnost odgojno-obrazovnog procesa
Uvažavajući ovo načelo osigurava se poštovanje prava svakog pojedinca na zadovoljavanje specifičnih potreba, osobnih ritmova i individualno različitih strategija učenja. Težeći tom cilju posebno se naglašava fleksibilnost stručnih djelatnika u pristupu djetetu i podržavanju inicijative i autonomije svakog djeteta.
Fleksibilnost treba biti čitljiva u pripremi i provođenju aktivnosti s djecom, trajanju same aktivnosti, kako bi svako dijete moglo zadovoljiti svoje razvojne potrebe sukladno svom interesu i razvojnim mogućnostima.Visoku razinu fleksibilnosti potrebno je ostvariti i u vremenskoj dimenziji organizacije procesa (doručak, ručak, užina, dnevni odmor) kako bi pridonijeli razini kvalitete zadovoljavanja djetetovih primarnih i razvojnih potreba.
2. Partnerstvo vrtića s roditeljima i širom zajednicom
Roditelji su nezaobilazni partneri u stvaranju cjelovitog razumijevanja i znanja odraslih o djeci. Njihovo sudjelovanje u procesu znatno pridonosi kvaliteti istog te je nagasak u djelovanju svih djelatnika da šalju poruku prihvaćanja, uvažavanja i dobrodošlice. Vrtić će kontinuirano raditi na jačanju roditeljskih kompetencija putem:
Vrtić će u svim prilikama jačati senzibilitet lokalne zajednice za potrebe djece i roditelja, te će svojim djelovanjem promovirati važnost zajedništva i suradnje u poticanju djetetova razvoja.
3. Osiguravanje kontinuiteta u odgoju i obrazovanju
Slijedeći Nacionalni kurikulum vrtić će raditi na jačanju svih parametara koji pridonose kontinuitetu u odgoju i obrazovanju. Unaprjeđivanje uvjeta za kvalitetan odgojno-obrazovni kontinuitet koji omogućava svim djelatnicima u ustanovi za rani i predškolski odgoj da podižu razinu svoje osobne i profesionalne kompetencije (cjeloživotno učenje). Osiguravanje raznovrsnih oblika stručnog usvršavanja u ustanovi osobito kroz aktivno sudjelovanje svih stručnih djelatnika u istraživanju i raspravi o vlastitioj praksi. Poticanje na usavršavanje, razmjenu iskustava izvan ustanove, osobito u organizaciji MZOS i AZOO. Suradnja vrtića i škole - podrazumijeva zajedničko djelovanje svih sudionika, koje je usmjereno na dijete i njegovu dobrobit, vodeći računa ponajprije o psihofizičkim osobinama djece, njihovim potrebama i mogućnostima, a u cilju cjelovitog razvoja, odgoja i obrazovanja djece
4. Otvorenost za kontinuirano učenje i spremnost na unaprjeđivanje prakse
Kontinuirano istraživanje vlastite prakse dugogodišnje je iskustvo koje jačaju svi stručni djelatnici vrtića. Svojim istraživanjem svaki djelatnik pridonosi vlastitom razvoju i razvoju zajednice - vrtića. Zajedničke rasprave, razmjene iskustava, prikazi prakse, analize itd. konstanta su u suradničkom učenju odraslih što se reflektira na kvalitetu procesa i učenja djece. Cilj zajedničkog istraživanja je podići razinu profesionalnih kompetencija djelatnika i stvaranje kvalitetnih preduvjeta za djetetov razvoj u okruženju koje ima obrazovni potencijal i potiče suradničko ozračje. Vrtić naglašava zajedničko istraživanje prakse, refleksije, radionice, interaktivna predavanja, iskustvene radionice, debate, prikaze iskustava sa raznovrsnih edukacija i seminara, Odgojiteljska vijeća ...
U program za rano učenje njemačkog jezika upisuju se djeca od četvrte godine života. Program se provodi u dvije mješovite skupine, u Pavlinovićevoj 8 i Matoševoj 7. Odgojiteljice imaju odgovarajući certifikat o znanju njemačkog jezika. Neke su izvorni govornici. Svake godine u skupini borave učenici završnog razreda iz Škole za odgojitelje u Murecku u Austriji. Tijekom aktivnosti koje učenici provode u okviru svoje prakse djeca imaju priliku komunicirati na njemačkom jeziku s izvornim govornicima.
Uz cijenu za redoviti program, posebni program se plaća dodatnih 500,00 kn mjesečno.
Dječji vrtić Tatjane Marinić, je kao jedan od nekolicine vrtića uveo rano učenje njemačkog jezika kao eksperimentalni, još davne 92/93., te ga, na osnovi interesa djece i roditelja, organizira i provodi do danas u trajanju od 10 sati dnevno za djecu u dobi od 4. god. do polaska u školu u dvije odgojne skupine.
Rano učenje stranog jezika omogućava da djeca:
Cilj je poticati učenje njemačkog jezika kao stranog jezika, ljubav za njemački jezik i njegovu aktivnu primjenu u svakodnevnim spontanim igrama i aktivnostima te upoznati elemente kulture njemačkog govornog područja.
Vodeći se spoznajom da kod usvajanja stranog jezika nije dovoljna izloženost jeziku u prirodnim situacijama već da je važno brinuti i o ostalim čimbenicima ovladavanja stranog jezika isplanirali smo zadaće programa koji će kod djeteta:
U program za rano učenje engleskog jezika upisuju se djeca od četvrte godine života. Program se provodi u jednoj mješovitoj skupini u Pavlinovićevoj 8. Odgojiteljice imaju odgovarajući certifikat o znanju engleskog jezika. Uz cijenu za redovni program, posebni program se plaća dodatnih 500,00 kn mjesečno.
Dječji vrtić Tatjane Marinić, započeo je 93/94. s ranim učenjem engleskog jezika kao eksperimentalnim programom, te nakon 4 godine nastavio provoditi kao redoviti 10-satni program ranog učenja engleskog jezika do danas zbog interesa roditelja.
Cilj programa je poticati učenje engleskog jezika kao stranog jezika, ljubav za engleski jezik i njegovu aktivnu primjenu u svakodnevnim spontanim igrama i aktivnostima te upoznati elemente kulture engleskog govornog područja.
Vodeći se spoznajom da kod usvajanja stranog jezika nije dovoljna izloženost jeziku u prirodnim situacijama već da je važno brinuti i o ostalim čimbenicima ovladavanja stranog jezika zadaće programa razvijat će kod djeteta:
Poseban 10 satni program prema Montessori pedagoškoj koncepciji održava se u prostoriji od 70 m2, u mješovitoj jasličkoj skupini od 1 do 3 godine, u prizemlju centralnog objekta.
Cilj programaOsnovni cilj Montessori pedagogije je osposobiti dijete da bude samostalno, emocionalno stabilno, socijalno kompetentno i kreativno te da usvoji vještine koje će mu biti potrebne u svakodnevnom životu. Da bi se postigao taj cilj potrebna je pomoć odgojitelja koji dobro poznaje dječje interese, potrebe i razdoblja posebne osjetljivosti, bez neposrednog uplitanja u njegovu igru. Odgojitelj djetetu dozvoljava i omogućuje samostalno djelovanje, razmišljanje i istraživanje te tako pomaže da samoobrazovanje i kreativnost djeteta dođu do izražaja.
Cjeloviti razvoj djeteta potiče se:
Individualni pristup djetetu očituje se :
Navedenim pristupom posredno se postiže disciplina te mu se daje osjećaj slobode i zadovoljstva.
Zadaće programa
U Montessori program upisuju se djeca od treće godine. Program obuhvaća: vježbe iz praktičnog života, vježbe za razvoj osjetilnih sposobnosti, vježbe iz područja matematike, vježbe za razvoj govora, čitanja i pisanja i kozmički odgoj. Za provođenje vježbi koristi se montessori pribor. Provodi se u dvije mješovite skupine u Pavlinovićevoj 8. Odgojiteljice su posebno educirane montessori odgojiteljice. Uz cijenu za redovni program, posebni programi se dodatno plaćaju 500,00 kn mjesečno.
Cilj i zadaće programaOsnovni cilj proizlazi iz pažljivo pripremljene okoline koja potiče djetetov interes, vodi ga u spontane, slobodno odabrane aktivnosti i djelovanje sukladno osobnim mogućnostima uz neznatnu pomoć odraslog. Slijedeći cilj je zadovoljiti djetetovu prirodnu potrebu za učenjem, koje „uči čineći“ vođeno vlastitom željom i interesima.
Poticanjem razvoja svih djetetovih prirodnih potencijala razviti dijete u samostalno, samosvjesno, kreativno i uravnoteženo ljudsko biće.
Osnovna zadaća je omogućiti djetetu da slobodnim izborom aktivnosti i pribora razvija kritično mišljenje, odgovornost za osobno djelovanje, samodisciplinu, neovisnost i samoinicijativu, empatiju spram drugih, ustrajnost i samopouzdanje, osjećaj pružanja i prihvaćanja pomoći kada je to potrebno, vještine rješavanja problema, poštivajući odnos u odnosu na prirodnu okolinu, njeguje kulturno naslijeđe, povijest i društvene norme svoga naroda, vjeroispovijesti kojoj pripada, uvažava kulturne, običajne i vjerske različitosti, uvažava sposobnosti i mogućnosti drugih.
Također je važno poticati razvoj djetetove osobnosti kao npr. intelektualnih sposobnosti, moć prosuđivanja, inicijativu i samoizbor djelovanja, razvoj pozitivne slike o sebi.
Svakodnevne aktivnosti trebaju se provoditi u vedrom i radnosnom ozračju.
Načela radaNačela programa temelje se na izvornoj Montessori pedagogiji.
Program prevencije zlostavljanja djece - CAP program provodi se sa svom djecom školskim obveznicima. Vrtić ima dva educirana tima za provedbu CAP programa.
Nakon predavanja za sve djelatnike vrtića a prije provođenja radionica s djecom, CAP pomagači organiziraju radne dogovore s odgojiteljima djece predškolske dobi s ciljem pripreme djece za provođenje programa. Na radnom dogovoru planira se vrijeme i način održavanja radionica te aktivnosti koje će odgojitelji provoditi s djecom prije i nakon provođenja CAP radionica. Prije provođenja CAP radionica s djecom odgojitelji provodit aktivnosti u kojima djecu upoznaju s dječjim pravima i pojmovima: napad, sprječavanje, tužakanje, neznanac, dobre i loše tajne, ugodni i neugodni dodiri. Aktivnosti nakon provođenja radionica:
2. Radionice za djecu
Radionice za djecu provode se u tri susreta sa sljedećim sadržajem
1. susret:
2. susret:
3. susret
3. Vrijeme za razgovor s djecom nakon radionice
Nakon treće radionice CAP pomagači osiguravaju djeci vrijeme za individualni razgovor u mirnoj prostoriji. Ciljevi razgovora su ponavljanje, provjera razumijevanja i pomoć u kriznim situacijama.
Vrednovanje provedbe programaProvedba CAP programa vrednuje se nakon svakog dijela. Roditelji i osoblje vrtića nakon predavanja ispunjavaju evaluacijski upitnik. Odgojitelji nakon svake radionice s djecom vrednuju radionice putem evaluacijskog upitnika. CAP pomagači tijekom individualnih razgovora s djecom dobivaju podatke o dječjoj procjeni radionice.
Radionice s roditeljima „Rastimo zajedno“ nastale su kao dio programa za rani razvoj djece i poticajno roditeljstvo („Prve 3 su najvažnije!“) Ureda UNICEF-a u Hrvatskoj, unutar Projekta za podršku roditeljstvu u zajednici. Sve aktivnosti provodile su se uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje, Odsjeka za predškolski odgoj. Svrha Radionica za roditelje „Rastimo zajedno“ je omogućiti protok informacija, znanja, vještina i podrške koji roditeljima koriste u ispunjavanju njihovih roditeljskih odgovornosti te promiču rast i razvoj i roditelja i djeteta.
Glavni cilj Radionica je stvoriti poticajno i osnažujuće okruženje u kojem roditelji s voditeljima razmjenjuju ideje o načinima na koje žive svoje roditeljstvo, upoznaju bolje sebe kao roditelja, načine na koje se odnose prema svom djetetu te druge moguće načine. Također se upznaju s teorijskim / znanstvenim pogledima na pozitivnu interakciju roditelja i djeteta te na roditeljstvo koje je na dobrobit djeteta (i roditelja). Radionice se temelje na pristupu osnaživanja i partnerskom odnosu voditelja i roditelja.
Program Radionica za roditelje „Rastimo zajedno“ podijeljen je u jedanaest tema, jedanaest radionica, a svaka tema cjelina je za sebe, kao i bitni dio cijelog programa koji bi bio nepotpun bez bilo koje radionice. Ni jedna radionica ne može se održati samostalno jer radionice slijede jedna drugu smisleno i sadržajno, kao karike u lancu.
Nakon provedenih radionica roditelji se mogu uključiti u Klub roditelja. Klub se organizira nekoliko puta godišnje.
Program zimovanja traje 7 dana. Program zimovanja je slobodan izbor roditelja i djece, te o tome roditelji samostalno odlučuju i upisuju se na liste prijave djece za zimovanje na oglasnim pločama u Vrtiću.
Smještaj i program boravka omogućava djeci neposredan kontakt s prirodom, slobodu i sigurnost kretanja unutar hotelskog kompleksa, interakciju djece, aktivno istraživanje i učenje u suradnji s drugom djecom i odraslima kako bi usvojili zorna iskustva, znanja i stekli vještine, te razvijali pozitivne stavove i navike, samopouzdanje, snalažljivost, odgovornost i kreativno, kritičko mišljenje.
Prije odlaska na zimovanje izrađuje se Okvirni plan sa razvojnim zadaćama, organizacijskim i materijalnim uvjetima, planiranom suradnjom sa sustručnjacima dr. odgojiteljima, roditeljima, animatorima, liječnikom) planiranim aktivnostima.
Priprema za programOdvija se kroz direktnu suradnju organizatora programa - agencije Trakošćan tours i korisnika programa - dječjeg vrtića Tatjane Marinić (tj. ravnatelja, pedagoga, odgajatelja i roditelja). Nakon odluke o sudjelovanje u programu organizira se sastanak u svrhu prezentacije programa boravka i obrazloženja njegove provedbe. Određuje se datum i vrijeme polaska i povratka, raspored smještaja po sobama. Uzimaju se podaci vezani uz zdravstvene i prehrambene osobitosti pojedine djece (ili skupina), te se utvrđuje način i pogodnosti plaćanja. Vrtić će svakom roditelju na zajedničkom roditeljskom sastanku uručiti Uputu za roditelje i pravila ponašanja djece u organiziranom boravku i Program boravka.
a) Priprema odgajatelja:
b) Priprema roditelja putem roditeljskog sastanka:
- upoznavanje s posjetnicima za postupanje u slučaju nestanka djeteta, bolesti djeteta, nestanka stvari, odlaska i korištenja dječjeg igrališta...
c) Priprema djece:
Program ljetovanja traje 7-10 dana. Program ljetovanja je slobodan izbor roditelja i djece, te se o tome roditelji samostalno odlučuju i upisuju na liste prijave djece za ljetovanje na oglasnim pločama u Vrtiću.
Smještaj i program boravka omogućava djeci neposredan kontakt s prirodom, slobodu i sigurnost kretanja unutar hostelskog kompleksa, interakciju djece, aktivno istraživanje i učenje u suradnji s drugom djecom i odraslima kako bi usvojili zorna iskustva, znanja i stekli vještine, te razvijali pozitivne stavove i navike, samopouzdanje, snalažljivost, odgovornost i kreativno, kritičko mišljenje.
Priprema za programOdvija se kroz direktnu suradnju organizatora programa - Podružnice Vladimir Nazor i korisnika programa - dječjeg vrtića Tatjane Marinić (tj. ravnatelja, pedagoga, odgajatelja i roditelja). Nakon odluke o sudjelovanje u programu organizira se sastanak u svrhu prezentacije programa boravka i obrazloženja njegove provedbe. Određuje se datum i vrijeme polaska i povratka, raspored smještaja po sobama. Uzimaju se podaci vezani uz zdravstvene i prehrambene osobitosti pojedine djece (ili skupina), te se utvrđuje način i pogodnosti plaćanja. Vrtić će svakom roditelju na zajedničkom roditeljskom sastanku uručiti Uputu za roditelje i pravila ponašanja djece u organiziranom boravku kao i Program boravka.
a) Priprema odgajatelja:
b) Priprema roditelja putem roditeljskog sastanka:
- upoznavanje s posjetnicima za postupanje u slučaju nestanka djeteta, bolesti djeteta, nestanka stvari, odlaska i korištenja dječjeg igrališta...
c) Priprema djece:
Program se realizira s djecom u šestoj godini života temeljem dobrovoljne odluke roditelja o sudjelovanju njegovog djeteta u programu. Broj djece je ograničen na 10 do 12 djece na jednog odgajatelja. Program se realizira u petodnevnim vremenskim intervalima (od ponedjeljka do petka) tijekom cijele godine. Započinje u ponedjeljak, organiziranim prijevozom iz matičnog vrtića, a završava u petak poslije podne. Program je otvoren, posebice za potrebe roditelja, pa će prema interesima roditelja biti organizirane i aktivnosti kojima će roditelji moći steći uvid u program „Djeca u prirodi“.
CiljCiljevi programa „Djeca u prirodi“ usmjereni su na:
Zadaće:
Izvoditelji programa
Odgojitelji starije odgojne skupine DV T. Marinić – matični odgajatelj koji polazi od ideja i interesa djeteta, podržava ih i pomaže u realizaciji, uključuje djecu u odlučivanje, dogovara s djecom plan i program rada, stvara situacije i osigurava uvjete za učenje, pomaže u otkrivanju različitih načina rada i korištenja sredstava, materijala i tehnike, potiče djecu na aktivnost i suradnju, zajedničko istraživanje i rješavanje problema, ravnopravno sudjeluje u aktivnostima, iskazuje realna očekivanja, podržava i daje pozitivna potkrepljenja i podršku, suzdržava se od ocjene rezultata u korist djetetove samoprocjene i provjere, raduje se zajedničkom uspjehu. Preispituje svoju ulogu, akcije i refleksije na odnos i rad s djetetom i okruženjem.
Matični odgajatelji djece zaduženi su za cjelovitu skrb o potrebama djece, njihovom zdravlju i sigurnosti te uvažavanje djetetovih interesa, inicijativa i pomoć u provođenju njihovih odluka u aktivnostima programa. Program će neposredno koordinirati dvije odgajateljice, zaposlenice dječjeg vrtića Ivane Brlić-Mažuranić. Ravnateljica i stručni suradnici Dječjeg vrtića Ivane Brlić Mažuranić (pedagoginja, psihologinja, zdravstvena voditeljica) pomažu voditeljici i animatorici programa u promišljanju, pripremanju, praćenju i vrednovanju programa te daju sugestije i savjete za unaprjeđenje i razvoj programa.
Program odgojno obrazovnog rada s potencijalno darovitom djecom provoditi će se djecom polaznicima vrtića integriranom u redovite odgojne skupine. U tom smislu nositelji programa su matični odgojitelji skupina. Osigurani su odgovarajući prostorni i materijalni uvjeti u skladu sa suvremenim spoznajama napredne predškolske prakse, te na taj način djelujemo na zdravo i sigurno odrastanje potencijano darovite djece. Prostori odgojnih skupina su optimalni, kvalitetno opremljeni, a vanjski prostor dvorišta proteže se na preko 2000m2, koji je opremljen višenamjenskim spravama i pomagalima.
Ciljevi programaGlavni cilj:
Poticati maksimalni razvoj djetetovih potencijala u svim područjima razvoja uz uvažavanje individualnosti djeteta.
Ostali ciljevi:
Zadaci programa
Provoditelji programaČlanovi stručnog tima, matični odgojitelji, djeca, roditelji i relevantne vanjske institucije.
Korisnici programaPotencijalno darovita djece odgojnih skupina DV Tatjane Marinić od navršene treće godine života do polaska u školu i njihovi roditelji.
Sadržaj programaAktivnosti s djecom koje potiču aktivno učenje i kreativno mišljenje:
Vrijeme provedbe programa
Ciljevi i zadaćeCiljevi posebnog kraćeg programa ritmike i plesa:
Iz ciljeva proizlaze određene zadaće kojima se:
Ustrojstvo radaa) Odgojne skupine
Poseban kraći program ranog ritmike i plesa provodi se dva puta tjedno po 45 min izvan redovitog 10-satnog programa. Ovakvom organizacijom rada i ponudom kraćeg posebnog programa ritmike i plesa izvan redovitog 10-satnog programa želimo približiti roditeljima mogućnost odabira posebnog programa u kraćem obimu i kao financijski pristupačnijeg. Organizacija aktivnosti b fleksibilna, prilagođena potrebama djece i roditelja. U odgojnu skupinu upisuje se najviše do 15 djece u dobi od 4. god. do polaska u školu.
b) Nositelji programa
Odgojiteljica sa završenom školom za balet i ritmiku, odjela za klasični balet. Od 1999. godine uspješno provodi ritmiku Kraćeg programa za djecu predškolske dobi. Ravnateljica i stručni suradnici redovito su suradnici u programu kao stručna podrška odgojiteljima, roditeljima, te pratite provođenje programa.
Polazeći od potreba i prava djeteta da živi, igra se i uči u zdravom, sigurnom i poticajnom okruženju, u cjeloviti program, odgojno-obrazovnog rada s djecom u našem vrtiću želimo uvoditi ekološku dimenziju s programom odgoja za održivi razvoj. Razvijanje ekološke osjetljivosti i komunikacije dugotrajan je i složen proces. Značajan doprinos razvoju ekološke osjetljivosti, pozitivnih stavova, vještina, navika kod djece ostvaruje se u interakciji s odraslima, te je model ponašanja odraslih od presudnog utjecaja na dijete. U komunikacijskim radionicama transakcijskim putem preispitivali smo naš odnos prema sebi, drugima, prirodi.
Program odgoj za održivi razvoj provodi se s djecom od navršene treće godine života do polaska u školu. Odgojna skupina formira se kao mješovita sa 20 upisane djece. Bitne značajke programa su cjelovitost, razvojnost, specijaliziranost i kontinuiranost.
Zadaće
Načela
Poseban 5-satni program ranog učenja engleskog jezika ostvarivat će se svaki dan pet sati u sklopu redovitog 10-satnog programa (u svim situacijama života i boravka djeteta u dječjem vrtiću). Ovakvom organizacijom rada i ponudom posebnog posebnog programa ranog učenja engleskog jezika u sklopu redovitog 10-satnog programa želimo dodatno poticati kompetencije djece prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Organizacija aktivnosti biti će fleksibilna, prilagođena potrebama djece i vremenu za odmor djece.
Program će provoditi jedna odgojiteljica koja udovoljava potrebne uvjete sa znanjem engelskog jezika najmanje razine B2. Ravnateljica i stručni suradnici redovito će biti suradnici u programu kao stručna podrška odgajateljima, roditeljima te pratiti provođenje programa.
Neka su istraživanja pokazala da je rano korištenje računala prije i tijekom predškolskog razdoblja povezano s kognitivnim razvojem predškolske djece. Na osnovu njihovog razmatranja o efektima korištenja računala na fizički, kognitivni i socijalni razvoj djece pokazuje da deca koja imaju pristup računalu postižu bolje rezultate u pripremi, tj. spremnosti za školu, što ukazuje da je pristup računalu, prije ili tijekom predškolskog razdoblja, povezan s razvojem predškolskih pojmova i saznanja.
Interes za računalne igre i računalnu tehnologiju često je predmet vršnjačkih razgovora, što može doprinijeti i djetetovom socijalnom razvoju kroz stvaranje vršnjačkih skupina sličnih interesa i izmjenu znanja i ideja.
1. Računalne igre omogućuju:
2. Računalne igre djeci u vrtiću mogu pomoći kod:
3. Računalne igre potiču sljedeća područja razvoja i usvajanje vještina:
Cilj programaInformacijska pismenost smatra se općom i pretpostavljenom, a težište stavlja na stjecanje sposobnosti, pretraživanje podataka, njihovo kombiniranje i korištenje znanja u one svrhe koje će pojedincu trebati tijekom cjeloživotnog obrazovanja. Pravilna uporaba računala u ranoj dobi odgojno-obrazovni proces čini zanimljivijim, kvalitetnijim, kreativnijim i djeci pristupačnijim, a doprinosi i kvalitetnoj integraciji raznovrsnih sadržaja.
Igra uz računalo postaje zabavnija, a metode rada s djecom dobivaju novu tehnologijsku dimenziju. Hipermedijska obrazovna tehnologija, za razliku od dosadašnje, usmjerena je na dijete i pomaže mu u igri i učenju. Mala djeca računalo koriste za crtanje, pisanje, pretraživanje interneta, igru…