Zbog potrebe roditelja i na prijedlog Općine Drnje otvara se Dječji vrtić Vrapčić 24. veljače 1997.
Ustanova obavlja sljedeće djelatnosti:
Dječji vrtić Vrapčić, kojem je uprava u Drnju, pokriva veoma veliko područje i to: Drnje, Sigetec, Gola i Ždala. Od 1. lipnja 1998. sastavu Vrtića priključuje se Koprivnički Ivanec, dok se 1. prosinca 1998. godine otvara dječji vrtić u Đelekovcu u prostorima Osnovne škole Đelekovec. Tada Dječji vrtić Vrapčić djeluje u sastavu pet općina sa šest mješovitih odgojno-obrazovnih skupina.
Redoviti desetosatni program namijenjen je djeci od jedne godine starosti do polaska u osnovnu školu.
Ciljevi Programa
Ciljevi Programa su stvaranje, poticanje i daljnje njegovanje svih pozitivnih čimbenika u djetetovu životu, poštujući:
Zadovoljavanjem djetetovih potreba može se utjecati na razvoj osobina i sposobnosti djeteta i to:
Obilježja Programa
Program odgojno-obrazovnog rada temelji se na Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju, Državnom pedagoškom standardu predškolskog odgoja i obrazovanja.
Način ostvarivanja Programa
U okviru djelatnosti Vrtića ostvaruje se program odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane, socijalne skrbi djece u skladu s razvojnim osobinama i potrebama djece te socijalnim, kulturnim, vjerskim i drugim potrebama djece i zahtjevima roditelja, program predškole, te drugi programi umjetničkog, kulturnog vjerskog i sportskog sadržaja.
Sadržaji i aktivnosti odgojno-obrazovnog rada planiraju se na temelju promatranja i slušanja djece, te zajedničkog dogovora s djecom, vodeći se njihovim interesima, te individualnim i razvojnim mogućnostima. Potičemo usvajanje projektnog načina rada, tj. stvaranje integriranog kurikuluma, gdje su djeca aktivni sudionici procesa učenja i oblikovanja strategija učenja. Djeca uče kroz igru.
Vremenik aktivnosti
Program se provodi kao cjelodnevni boravak djece u vrtiću, odnosno kao redoviti desetosatni program ili redoviti devetosatni program (u Ždali). Radno vrijeme područnih objekata je od 6:00 do 16:00 sati, a u Ždali od 7:00 do 16:00 sati. Pedagoška godina traje od 1. rujna do 31. listopada.
Nositelji Programa
Neposredne zadaće odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi od navršene godine dana života do polaska u osnovnu školu provode odgojno-obrazovni djelatnici s odgovarajućom stručnom spremom.
Način vrednovanja
Odgojno-obrazovni rad, kao i svi ostali elementi programa evidentira se i dokumentira prema Pravilniku o obrascima i sadržaju pedagoške dokumentacije i evidencije o djeci u dječjem vrtiću.
Program se prati i vrednuje:
Roditeljima će biti ponuđene različite ankete, upitnici i skale procjene kojima će vršiti vrednovanje Programa, kao i mogućnost iznošenja mišljenja i sugestija na individualnim razgovorima, roditeljskim sastancima, putem kutića za roditelje. Vanjsko vrednovanje mogu vršiti refleksivni prijatelji iz drugih vrtića i akademske zajednice, te nadležne institucije (Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje, Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje odgoja i obrazovanja).
U sklopu Dječjeg vrtića Vrapčić organizira se provođenje Programa predškole za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu:
Ciljevi Programa
Ovim Programom predškole želimo utjecati na cjelovit razvoj djeteta te pripremiti dijete za polazak u osnovnu školu, ali i:
Obilježja Programa
Način ostvarivanja Programa
Rad Programa predškole odvija se u prostorima dječjega vrtića. Program se odvija u sobi dnevnog boravka vrtićke skupine, uz korištenje terase, garderobe i dječjeg igrališta. Program predškole ostvaruje se uz korištenje namjenski standardizirane osnovne i didaktičke opreme primjerene ovoj dobi djece, te funkcionalne u odnosu na njihove aktivnosti, igre i učenje. Pod osnovnom opremom misli se na stolove, police, elemente i namještaj koji su u funkciji oformljivanja različitih centara za igre i aktivnosti djece.
U svrhu oformljivanja centara oblikovat će se poticajno prostorno-materijalno okruženje koje čine lako dostupni, opremljeni centri aktivnosti u vrtiću, te neoblikovani i prirodni materijali koji će uz sve ostalo stimulirati i ekološki osviještene osobnosti djeteta, te kojima bi djeci bilo omogućeno građenje iskustva i znanja po vlastitoj mjeri, prema individualnim mogućnostima, a u funkciji optimalnog učenja, po propisanom programu, ali i sukladno sposobnostima i talentima djece.
Vremenik aktivnosti
Program predškole za djecu koja nisu polaznici redovitog desetosatnog programa provodi se od 1. listopada do 31. svibnja u trajanju od 250 sati godišnje.
Nositelji Programa
Ravnatelj ustanove, osim voditeljice, najodgovornija je osoba za osiguranje potrebnih preduvjeta za normalan rad Programa predškole. Voditeljica, odgojiteljica predškolske djece, uz sudjelovanje i pomoć ostalih sudionika – suradnika, ostaje temeljnim, neposrednim izvršiteljem i kreatorom izvedbenog programa. Voditeljice Programa su odgojiteljice koje rade u Dječjem vrtiću Vrapčić.
Stručni profil voditelja Programa predškole obuhvaća:
Način vrednovanja
Na temelju izrađenog tromjesečnog plana rada, organizacijskih i materijalnih uvjeta, te dnevnog plana, suradnje s roditeljima, odgojitelji će bilježiti napredovanja, zapažanja ili uočene posebne potrebe djeteta u Knjizi pedagoške dokumentacije za rad s djecom u godini prije polaska u školu. Prate se rezultati u odnosu na individualni rad sa svakim djetetom, rad u manjim skupinama, te rad u zajedničkim aktivnostima djece; djece i odgojitelja; djece, roditelja i odgojitelja, kao i u suradnji s ostalim stručnim suradnicima (vanjskim čimbenicima).
Odgojitelj osim toga vodi imenik djece, evidenciju dolazaka djece, dokumentira aktivnosti foto i videozapisima. Zajedno sa stručnim timom pratit će i procjenjivati svoju metodičku kreativnost, primjenjivanje suvremenih oblika i metoda rada u odgojno-obrazovnom procesu. Na kraju pedagoške godine piše izvješće o radu i provođenju Programa predškole.
Odgojitelj prati svako dijete pojedinačno procjenjujući njegov stupanj razvoja i u skladu s tim radi na poticanju individualnih sposobnosti, na taj način potičući razvoj i jačanje njihova samopoštovanja, upornosti i kreativnosti. Sve se dokumentira u individualnim dosjeima djeteta i čini redovitu dokumentaciju polaznika predškole.
Na kraju Programa organizira se zajedničko druženje djece, roditelja i voditelja/ice Programa, gdje se prezentira dio ostvarenog programa, ekspresija doživljaja djeteta onim sredstvima izražavanja u kojima je ono najbolje. Uspješnost realizacije Programa i učinkovitosti odvijat će se uspoređivanjem podataka o djetetovu razvoju i razvojnim potrebama dobivenih na početku i na kraju pedagoške godine.
Praćenje dječjeg napretka u predškoli počinje dobivanjem prvih informacija od roditelja u prvim susretima. To su osnovni podaci o zdravlju i tjelesnom razvoju, mogućim razvojnim zaprekama ili posebnim talentima. Tijekom ostvarivanja izvedbenog programa, voditelj će bilježiti važne napomene glede izvedbe programa, o sudjelovanju pojedinog djeteta, mogućim problemima, kao i primjedbe za poboljšanje njegova rada. Ne dajući na kraju Programa predškole nikakve konačne prosudbe o djetetu, voditelj može pripremiti svoje mišljenje o tome u čemu se neko dijete pokazalo uspješnim i na koji način, te o tome obavijestiti i roditelje.
Vrednovanje programa realizirat ćemo prema ciljevima i zadaćama koje smo planirali u Programu predškole. Odgojitelj će vrednovanje procjenjivati foto dokumentacijom, praćenjem razvoja dječjih crteža, praćenjem napretka djetetovih sposobnosti i ažuriranjem podatka nakon obavljanja razvojnih praćenja po mjesecima; stupanj zainteresiranosti svakog pojedinog djeteta kao i zadovoljstvo djece s obzirom na ponuđeni sadržaj ili spontane igre.
Roditelji su uključeni i aktivno sudjeluju u kreiranju, ostvarivanju i vrednovanju Programa (ankete, upitnici…), ali su i aktivni čimbenici provođenja Programa ovisno o zainteresiranosti glede prezentiranja i doprinosa određenim tematskim aktivnostima, prema svojoj stručnosti i kompetencijama.
Program je namijenjen djeci polaznicima redovitog programa u dobi od četiri godine do polaska u osnovnu školu, odnosno prema uočenim talentima, sposobnostima i interesu pojedine djece mlađe dobi (ovisno o vrsti folklornih koreografija koje su primjerene uzrastu djece). U jednu skupinu polaznika Programa bit će uključeno najviše 15-ero djece.
Ciljevi Programa
Cilj folklorno plesne igraonice je poticati djecu na korištenje pokreta, govora tijela i estetskog izražavanja kao jednog od sredstva komunikacije. Putem različitih načina izražavanja, kao što su ples, pokret tijela, gluma, mimika i scenski pokret, kod djece se zadovoljava prirodna potreba za kretanjem, utječe se na razvoj cjelokupne motorike, koordinacije pokreta, preciznosti, ravnoteže, snage i brzine. Nadalje, kroz igru, pjesmu i pokret kod djece se razvija osjećaj za ritam, preciznost te se potiče maštovitost i kreativnost. Osim svega navedenog, cilj je plesnim izričajem razvijati kod djece osjećaj pripadnosti vlastitoj kulturi i tradiciji i time doprinijeti svestranom razvoju djeteta korištenjem bogatih materijalnih i duhovnih izvora tradicijske kulture Hrvatske i folklornog nasljeđa Koprivničko-križevačke županije.
Iz toga proizlaze sljedeće zadaće:
Obilježja Programa
Ovaj obogaćeni Program omogućuje djeci razvoj cjelovite ličnosti što podrazumijeva aktivno sudjelovanje u zajednici i vođenje zdravog i kvalitetnog načina života, a kasnije kada djeca odrastu, postanu i članovi KUD-ova i ostalih udruga koje promiču i štite kulturnu baštinu i tradiciju našeg kraja. Osim toga, ovaj Program potiče razvoj kreativnosti i ljubav prema kulturnoj baštini i vrijednostima koje su ostavili naši predci i koje smo dužni čuvati kao najveće blago.
Način ostvarivanja Programa
Vremenik aktivnosti
Kraći program folklorno plesne igraonice provodit će se u okviru redovitog devetosatnog i desetosatnog programa dvaput tjedno po 45 minuta tijekom cijele pedagoške godine, a prema potrebi i interesu djece i svakodnevno.
Nositelji Programa
Nositelji Programa su odgojiteljice Dječjeg vrtića Vrapčić odgovarajuće stručne spreme i dodatnih edukacija.
Način vrednovanja
Proces ostvarivanja Programa bit će posebno bilježen propisanom pedagoškom dokumentacijom, te foto i videozapisima, a za svaku pedagošku godinu izrađivat će se izvješće o realizaciji Programa u sklopu Godišnjeg izvješća Vrtića.
Kraći program folklorno plesne igraonice sastavni je dio rada Vrtića, te će kao takav biti vrednovan od strane svih sudionika u procesu: roditelja, voditelja, tima za kvalitetu, Upravnog vijeća i društvene sredine. U tom smislu primjenjivat će se prema potrebi anketni upitnici, individualni razgovori, te procjene tima za kvalitetu. Praćenje rada provodit će stručni suradnici i ravnatelj Vrtića.
Ciljevi Programa
Cilj je Programa senzibilizirati dijete za njegovu duhovnu dimenziju kao potrebu koja ga čini osjetljivim za otkrivanje, primanje i oblikovanje njegova života u odnosu prema sebi, drugomu, zajednici i prirodi, te na poseban način prema Bogu.
U skladu s ciljevima cjelovitog ranog i predškolskog odgoja namjerava se njegovati i razvijati religioznu dimenziju djeteta, osposobljavajući ga, primjereno njegovoj dobi, za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja.
Zadaće Programa
Obilježja Programa
Ovaj Program slijedi koncept katoličkoga vjerskog odgoja koji se provodi u svijetu. Uporišna mu je točka dokument Katoličke crkve Opći direktorij za katehezu. U njemu se obrazlažu temeljne misli vezane za predškolski vjerski odgoj.
Sadržaji katoličkog vjerskog odgoja dobro se integriraju u cjelokupni odgoj djeteta u izvanobiteljskoj predškolskoj ustanovi i doprinose njegovu kvalitetnom cjelovitom rastu i napretku. Isto tako, vjerujemo da koncept vjerskog odgoja pomaže djetetu da se na ispravan način priprema i za autentičan odnos s drugima, odnosno s onima koji imaju neke drugačije tradicije, navike i svjetonazor. Na taj način dijete se pravodobno priprema za život u različitostima koje se ne mogu zaobići, a koje su, uostalom, i obogaćenje za sve one koji ih ispravno shvate.
Vjerski odgoj ne događa se samo kroz informacije ili „učenje o Bogu”, već kroz splet niza životnih događanja i okolnosti koje dijete proživljava. U cjelokupnom odgojno-obrazovnom radu valja imati pred očima da je religioznost konstitutivna ljudskome biću, te da bitno određuje njegov život, stvara nove i kvalitetnije međuljudske odnose sa sobom, s drugima, sa svime što postoji, posebice s Bogom, upućujući čovjeka na puninu života koju je Krist donio.
Način ostvarivanja Programa
Ovaj Program integrirat se u redovite programe Vrtića i to kao mogući:
Kraći program može se ostvarivati i izvan redovitih programa Vrtića. Odgojne skupine čine djeca vrtićke i jasličke dobi čiji su roditelji iskazali interes i potpisali potrebne suglasnosti, na području svih objekata u sastavu Dječjeg vrtića Vrapčić.
Vjerski odgoj će se ostvarivati u različitim vrstama interakcija djeteta u neposrednoj okolini, a to su različite životno-praktične i radne aktivnosti, raznovrsne igre, druženja i društveno-zabavni, umjetnički sadržaji, djetetovo izražavanje i stvaranje, istraživačko-spoznajne i specifične aktivnosti s kretanjem. Sve te aktivnosti određuje igra kao način na koji se dijete susreće s vjerskim sadržajem. Svaka će aktivnost kretati od djetetovog iskustva i doživljaja preko djetetova stvaralačkog izražavanja do dječje spoznaje.
Vremenik aktivnosti
Program će se provoditi kontinuirano tijekom cijele pedagoške godine.
Nositelji Programa
Program katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi provode osposobljene i stručno kompetentne odgojiteljice. Edukaciju su stekle na teološko-katehetskom doškolovanju na Katoličkom bogoslovnom fakultetu što potvrđuju Mandatom dijecezanskog biskupa.
Za rad u odgojno-obrazovnoj skupini redovitog programa potrebno je osigurati dva djelatnika-odgojitelja predškolske djece sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem. Za rad u odgojno-obrazovnoj skupini poludnevnog programa potrebno je osigurati jednog djelatnika-odgojitelja predškolske djece sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem.
Način vrednovanja
Vrtić će Program katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi uklopiti u Godišnji plan i program rada i Kurikulum Vrtića te pratiti njegovu provedbu na svim razinama kao i sve ostale programe koje vrtić provodi. Na kraju pedagoške godine vrednovat će se uspješnost provođenja svakog oblika Programa te odrediti smjernice za daljnju provedbu programa.
Program katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi i njegova provedba stručno će se nadzirati s više razina:
Program je namijenjen djeci predškolske dobi od navršenih pet godina života do polaska u osnovnu školu koja su obuhvaćena redovitim desetosatnim programom, ali i onoj koja nisu uključena ni u jedan drugi program.
Ciljevi i zadaće Programa
Cilj Programa je omogućiti svakom djetetu maksimalan razvoj njegovih potencijala, doprinijeti razvoju osjetljivosti za engleski jezik, ostvarenju njegovih postignuća u usvojenosti rječnika, jezičnih struktura i vještina temeljne komunikacije djeteta u skupini na engleskom jeziku, s naglaskom na utjecaj na cjeloviti rast i razvoj djeteta.
Kroz prirodnu, spontanu i opuštenu interakciju i komunikaciju odgojitelja s djetetom na hrvatskom i engleskom jeziku u svakodnevnim uobičajenim situacijama u vrtiću i kroz posebno planirane i izvođene aktivnosti važno je:
Obilježja Programa
U predškolskoj dobi djeca engleski jezik ne uče, već ga usvajaju spontano, lagano i situacijski kroz igru, u svakodnevnim uobičajenim životnim situacijama i u posebno planiranim i izvođenim aktivnostima. Za stvaranje motivacije za daljnjim učenjem stranog jezika, odnosno usvajanja temeljnih znanja i vještina, bitan je, pa čak i presudan, prvi susret sa stranim jezikom (Zavod za školstvo, 2005). Rano usvajanje stranih jezika u predškolskoj dobi treba biti u funkciji razvoja osjećaja sigurnosti, samopouzdanja, spontanosti i spremnosti za učenje drugih stranih jezika.
Način ostvarivanja Programa
Komunikacija na stranom jeziku ostvarivat će se spontano i opušteno – primanjem i prenošenjem smislenih poruka, odnosno uporabom stranog jezika u prirodnim životnim situacijama, ostvarivanjem osnovnih djetetovih potreba i uvažavanjem njegovih interesa kroz svakodnevne uobičajene situacije te kroz organizirane aktivnosti u skupini, u manjim skupinama i individualno.
Posebno ćemo voditi brigu o usklađivanju uporabe stranog jezika s materinskim jezikom, te smisleno davati prvenstvo jednom od njih, u skladu s određenim situacijama i potrebama djeteta. Sadržaji će biti vezani uz primarni program na materinskom jeziku, prateći ga i uklapajući se u njegov ritam tijekom pedagoške godine.
Engleski jezik djeca će usvajati u svakodnevnim i prirodnim situacijama, od trenutka pozdravljanja pri ulasku u grupu, preko svih ponuđenih aktivnosti u komunikaciji s odgojiteljem i drugom djecom. Osnovni vokabular djeca će usvajati iz dobro poznatih i bliskih sadržaja i tema. Jezične i gramatičke strukture djeca će moći usvajati kroz razne pjesmice, brojalice, priče, slikovnice i raznovrsne igre i dramatizacije. Djeca će kroz igru i u opuštenoj atmosferi imati priliku postupno usvajati vokabular i jezične strukture koje će primjenjivati u svakodnevnim situacijama.
Vremenik aktivnosti
Planirano trajanje Programa je od početka listopada do kraja lipnja, dva puta tjedno u poslijepodnevnim satima nakon redovitog desetosatnog programa. Program se provodi u Dječjem vrtiću „Ivančica“ Koprivnički Ivanec 30 sati tijekom pedagoške godine, jednom tjedno u trajanju od 30 minuta, a u Dječjem vrtiću „Potočić“ Koprivnički Bregi 60 sati tijekom pedagoške godine, dva puta tjedno po 30 minuta.
Nositelji Programa
Nositeljica Programa je odgojiteljica koja ima odgovarajući stupanj dodatne izobrazbe za provedbu kraćeg programa ranog učenja engleskog jezika s djecom predškolske dobi. Kraći program engleskog jezika provodi UP, obrt za poduku stranih jezika. Sam Program vodi magistra primarnog obrazovanja s pojačanim programom iz nastavnog predmeta engleski jezik.
Način vrednovanja
Kvalitetu Programa kontinuirano će pratiti i unaprjeđivati odgojitelji kao refleksivni praktičari te ravnateljica i stručni suradnik Dječjeg vrtića „Vrapčić”. Superviziju Programa vršit će i vanjski stručnjak.
Mala sportska škola provodi se na području Općine Gola u suradnji sa Zajednicom sportova Koprivničko-križevačke županije koja s Dječjim vrtićem Vrapčić sklapa ugovor. Program se provodi dva puta tjedno prema programu voditeljice kineziologije. Na svim satovima prisutna su dva voditelja.
Mala sportska škola Gola
Mala sportska škola (dalje: MSŠ) provodi se u Dječjem vrtiću Zvončić. U Programu sportske škole sudjeluju djeca od treće godine života pa do polaska u osnovnu školu. Zbog velikog interesa Mala se sportska škola odvija dva puta tjedno, ali djeca su odvojena prema dobi, tako utorkom MSŠ-u pohađaju djeca mlađe mješovite skupine „Vesele rode”, a četvrtkom djeca starije dobne skupine „Zvončić”.
MSŠ je za sve polaznike besplatna, jer Općina Gola financira ovaj projekt samostalno, bez sufinanciranja roditelja. Isto tako, MSŠ može se pohvaliti brojnim uspjesima i osvojenim medaljama na Olimpijadama dječjih vrtića tijekom godina.
Organizacija rada
Posebnost MSŠ-e je u suradnji profesora kineziologije i diplomiranih odgojiteljica. Satovi se održavaju dva puta tjedno u sportskoj dvorani u trajanju od 45 do 60 min., ovisno o dobi djece. Svaki sat sadrži uvodni, pripremni glavni A i B dio i završni dio sata.
Glavni ciljevi
Planiranje i programiranje rada
Utjecaj redovitog vježbanja na psihosocijalni i emocionalni razvoj djeteta:
Zaključak
Budući da rad s djecom predškolskog uzrasta iziskuje posebnu pažnju, upravo je važna kombinacija kineziolog – odgojitelj. Odgojiteljice su od neprocjenjive važnosti za psihološki i emocionalni razvoj djeteta. Kineziolozi u svakoj fazi odrastanja djece, svojom stručnošću mogu pravilno primijeniti različite kineziološke aktivnosti. Primjena redovite i programirane tjelesne aktivnosti važna je za cjelokupni rast i razvoj djece te sprječavanje ozljeđivanja u sportu i u svakodnevnom životu.
Integrirani likovni program namijenjen je djeci u dobi od 3 godine pa do polaska u osnovnu školu, a provodit će se u Dječjem vrtiću Vrapčić, s pojačanim radom u područnim objektima gdje se odgojiteljice intenzivnije bave likovnim izričajem ili imaju usku suradnju s galerijama i udrugama slikara i kipara, kao i mogućnosti ostvarenja ateljea u prirodi (Čambina, Ješkovo, Šoderica, Zovje i dr.), odnosno rada s djecom u ustanovi i izvan nje.
Ciljevi Programa
Cilj Programa je razvijati ljubav prema kulturno-umjetničkoj baštini kroz neposredan doživljaj, slobodnu komunikaciju i interpretaciju doživljaja.
Zadaće prema specifičnosti programa:
Obilježja Programa
Likovnost potiče razvoj djetetovog govora, radnih sposobnosti, tjelesni, socijalni i kognitivni razvoj, te kreativnost.
Način ostvarivanja Programa
Posebna se pažnja posvećuje djeci koja pokazuju veći interes i iskazuju potencijale za likovnost. S njima se radi individualno ili u manjim skupinama, ovisno o temi i iskazanom interesu djeteta ili poticaju na temu koju inicira odgojiteljica voditeljica, npr. slikanje uz klasičnu i filmsku glazbu i dr., kao i prema aktualnim natječajima u koje se ustanova uključuje.
Oblici likovnog rada s djecom:
Vremenik aktivnosti
Program se provodi svakodnevno za svu djecu upisanu u skupinu prateći interes djece i njihove sposobnosti.
Nositelji Programa
Program ostvaruju dvije odgojiteljice koje imaju potrebnu stručnu spremu za rad s djecom rane i predškolske dobi i redovito se stručno usavršavaju na tom području. Uloga odgojitelja – voditelja Programa zahtijeva kontinuirani angažman u nabavi materijala i organiziranju posjeta kako bi dijete imalo što više neposrednih doživljaja.
Način vrednovanja
Odgojitelji izrađuju razvojne mape za svako dijete u kojima se bilježe napredovanja djece. Vrednovanje Programa vrši se anketama koje ispunjavaju roditelji i odgojitelji te u Godišnjem izvješću o radu Dječjeg vrtića Vrapčić.