×

Koje prednosti i specifičnosti donose Montessori, Waldorf i Reggio pristup odgoju djece?

Jesu li danas alternativne pedagogije stvar prestiža i trenda ili se odabiru prema stvarnim potrebama djeteta te koje su njihove sličnosti i razlike, saznajte u novom edukativnom videu
Okrugli stol s predavačicama 3. modula
Okrugli stol s predavačicama 3. modula
Foto: Mliječni Zub

Alternativne pedagogije, svaka za sebe, pružaju program prilagođen djetetu, koje je u centru zbivanja te se polazi od njegovih potreba. Želja je odgojiti zadovoljno dijete, koje je svjesno svojih mogućnosti i sposobno odgovoriti na izazove današnjice. Alternativne pedagogije roditeljima danas pružaju mogućnost izbora kada je u pitanju odgoj i obrazovanje njihove djece. Treći modul ovogodišnje Mliječni zub Online pedagoške akademije, Alternativne pedagogije, kroz dosadašnja tri video predavanja, obradio je i upoznao nas sa značajkama Montessori, Waldorf i Reggio pedagogije.

Nakon teoretskih saznanja, Okrugli stol s predavačicama 3. modula, kroz zajednički razgovor stručnjakinja za svaku pojedinu pedagogiju, predstavlja njihove sličnosti i razlike te prednosti koje donose djetetu za njegov sveobuhvatni razvoj. Lana Kihas, koordinatorica programa Mliječni zub Online pedagoške akademije, razgovarala je tako s izv. prof. dr. sc. Marijom Sablić s Filozofskog fakulteta u Osijeku, Carmen Drvar Montessori odgojiteljicom i stručnom suradnicom u stručno-razvojnom centru Srčeko i mag. praesc. educ. Ivanom Golik Homolak s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

„Nije svaka pedagogija za svako dijete“

Koliko su alternativne pedagogije danas stvar prestiža, trenda i trenutne popularnosti te koliko su roditelji doista upućeni u karakteristike i prednosti pojedine pedagogije? Mišljenja su oprečna pa tako Marija Sablić smatra da roditelji djecu upisuju u alternativne odgojno-obrazovne programe iz pogrešnih razloga, odnosno da nisu dovoljno upućeni. Ona smatra da nije svaka pedagogija za svako dijete te da postoje djeca koja trebaju jasan sustav, ritam i program, kao i djeca koja trebaju malo više slobode. Carmen Drvar je suprotnog mišljenja - u današnje vrijeme roditelji su dosta upućeni i dolaze s upitima koji ukazuju na to da im je jasno što alternativan program podrazumijeva. Ivana Golik Homolak je stoga zaključila kako su oba mišljenja točna i da imamo i jedne i druge primjere roditelja te da je važno educirati ih kako bi prepoznali koja pedagogija odgovara njihovom djetetu, a važnu ulogu tu igra i sama odgojno-obrazovna ustanova koja ih ponekad treba usmjeriti na „pravi put“.

Okrugli stol s predavačicama 3. modula

Koje su konkretne prednosti pojedine alternativne pedagogije?Poznato je da Montessori podrazumijeva poseban pribor koji se koristi na točno određeni način, kao i mir i tišinu. Ubija li zato Montessori kreativnost i radost djeteta? Reggio je pak poznat po tome da potiče kreativnost, a kako pristupa ostalim segmentima razvoja? Koje su karakterističnosti waldorfske pedagogije koja promiče mir, sklad, duhovnost, ritam – jesu li waldorfski vrtići onda samo za mirnu djecu ili su „lijek“ za hiperaktivne? Zašto je Waldorf odličan primjer rada s prirodom i u prirodi, a Montessori pristup učenju matematike jedan od najboljih i najcjenjenijih? Kako se djeca koja su završili vrtiće po alternativnim programima snalaze dalje u redovnom odgojno obrazovnom sustavu?

Odgovore na ova, ali i neka druga vrlo zanimljiva pitanja, otkrijte u najnovijem edukativnom videu Okrugli stol s predavačicama 3. modula, koji je dostupan svim registriranim korisnicima nakon prijave na platformu Mliječni zub.

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje