×

Novi panel razgovor: Važnost dramskog odgoja u provođenju projektnog rada s djecom

Idu li projekti i kreativnost ruku pod ruku? Što sve može biti poticaj za projekt? Kako prepoznati interes i inicijativu djece? Sve odgovore o važnosti dramskog odgoja u projektnom učenju saznajte u panel razgovoru kojim zatvaramo modul "Projektno učenje djece u vrtiću".
Panel diskusija s predavačicama 1. modula
Panel diskusija s predavačicama 1. modula
Foto: MliječniZub

Panel razgovor na kraju prvog modula Online pedagoške akademije „Projektno učenje djece u vrtićima“ tematski je usmjeren na ulogu dramskog odgoja u provođenju projektnog učenja. Upravo su dramske aktivnost često zapostavljene kada govorimo o projektnom učenju, no zaboravljamo da kreativnost i projekti idu ruku pod ruku.

Sanja Sharairi
U razgovoru s moderatoricom, odgojiteljicom - savjetnicom Sanjom Sharairi, magistra predškolske edukacije i sveučilišna specijalistica dramske pedagogije iz DV Dobro drvo Ana Malnar govori o svom iskustvu u povezivanju projektnog i integriranog učenja s dramskim aktivnostima. Uz poslove odgojitelja, Ana radi i kao dramski pedagog sa školskom djecom.

Ana Malnar
Druga sugovornica, Renata Marinković Krvavica, također dramska pedagoginja, već 24 godine radi kao odgojitelj u programu ranog učenja njemačkog jezika u DV Različak. Magistra je ranog i predškolskog odgoja, te kako napominje, u svom radu uspješno spaja dramsku pedagogiju i rano učenje stranog jezika.

Renata Marinković Krvavica
Krenuvši od spoznaje da je dramski odgoj igra, a upravo je igra glavno sredstvo učenja djece, možemo zaključiti da su dramske tehnike više nego poželjne u provođenju projekata. Čak i u odrasloj dobi, najbolje spoznajemo svijet oko sebe i najbolje učimo kroz igru.

Kao poticaj za projekt ili predstavu može poslužiti bili kakva aktivnost, situacija, slikovnica ili neki događaj koji potiče maštu djece. Slikovnice su izuzetno pogodan poticaj jer je čitanje svakodnevna aktivnost. U razgovoru s djecom može se doći do jasnije slike o tome koje priča im se svidjela i uzeti je kao temelj za buduću predstavu.

Projekt je proces u kojem se moraju izmjenjivati različite aktivnosti.


Na slikovnicu se treba gledati kao na slojevitu priču, pa je tako Renata Marinković Krvavica u svojem projektu „Kraljica boja - od šarenog svijeta osjećaja do kazališne predstave“ iz jedne slikovnice na njemačkom jeziku uspjela razviti cijelu priču o bojama, o tome kako one nastaju, što se dogodi kada se miješaju, kako boje povezati s emocijama i sl. Cijeli projekt rezultirao je uspješnom predstavom.

Uloga odgojitelja u planiranju projektnih aktivnostiBez pravog planiranja, odnosno projiciranja, nema pravog projekta. No iako okviran plan mora postojati, odgojitelj prije svega mora raditi na izlaznim kompetencijama i razmišljati što će ponuditi djeci. U tome puno pomažu ranije iskustva odgojitelja te timski rad.

Odgojitelj je taj koji mora prepoznati to što dijete radi, na koji način, koji je njegov interes i kako to možete nadograditi, jer je to najbolji način da podupre djetetov proces učenja. Iako je potrebna velika doza fleksibilnosti, to ne znači da je tijek projekta stihijski niti da djeca rade što žele, jer je velika uloga odgojitelja u planiranju projektnih aktivnosti.


Uvažavanje interesa djece ne znači da djeca mogu raditi što žele i da odgojitelj nema svoju važnu ulogu jer upravo se odgojitelj mora prilagoditi svakom djetetu i motivirati djecu za rad. Timski rad s kolegicama je nešto bez čega se ne može, ali treba prihvatiti da svatko djeluje iz svoje perspektive i svojih kompetencija jer svako ima svoju timsku ulogu.

Timski rad je kao savršen mehanizam sata, gdje imamo različite kotačiće koji se pokreću na različite načine, ali kada su dobro uklopljeni, jedino onda sat može raditi.

Priprema predstave je dugotrajan proces u kojem se svašta događa, a kroz glumljenje se može jasno vidjeti karakter djeteta dok ono ujedno gradi samopouzdanje i uči se prihvaćati vlastite pogreške. Djeca vole pokazati ono čime su se bavili i to se ne treba zanemariti, kao i rad na zajedništvu.

Panel diskusija s predavačicama 1. modula
Iako djeca jako dobro znaju prepoznati svoje kompetencije i kompetencije drugih te se znaju dogovoriti tko će igrati koju ulogu u predstavi, odgojitelj je taj koji mora pripremiti sve dimenzije, odnosno organizirati vrijeme, prostorno materijalni i socijalni kontekst. Kroz razgovor s roditeljima preporučuje se osvijestiti na čemu je dijete sve radilo u cijelom procesu stvaranja predstave te uvijek naglašavati da finalni proizvod nije toliko važan.

Ovaj panel razgovor završni je dio 1. modula „Projektno učenje djece u vrtiću“ koje sadrži još mnogo edukativnih sadržaja. Ako još uvijek niste polaznik Mliječni Zub Online pedagoške akademije, javite nam se za više informacija na info@mlijecnizub.hr.

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje