×

Saznajte koje kompetencije treba imati odgojitelj kako bi odgajao djecu za održivi razvoj

Svaki projekt kreće od dječjeg interesa, no da bi se došlo do punog potencijala važne su kompetencije odgojitelja.
Sanja Sharairi, Klara Bahtić i Eleonora Glavina
Sanja Sharairi, Klara Bahtić i Eleonora Glavina
Foto: MliječniZub

U novom panel razgovoru na temu odgoja za održivi razvoj razgovaraju odgojiteljica savjetnica Sanja Sharairi, odgojiteljica i predsjednica OMEP Hrvatska Klara BahtićEleonora Glavina, stručni suradnik psiholog savjetnik. Održivi razvoj u zadnjih je nekoliko desetljeća postao vrlo poznat i istraživan, a sve više postaje utkan u sve dijelove našeg života pa je tako zauzeo i važnu ulogu u ranom i predškolskom obrazovanju.

Uloga odgojitelja u projektima o održivosti jest približiti djeci sve četiri dimenzije koje su dio održivog razvoja. Važno je da i sam odgojitelj posjeduje određena znanja i kompetencije te da zna kako ovu temu najprimjerenije predstaviti djeci rane dobi, što ponekad nije lak posao. Treba znati što je primjereno za djecu određene dobi i čemu se može izložiti svako pojedino dijete. Na odgojitelju je da izbalansira koliko i na koji način će djeci približiti određenu temu.

Odgoj i obrazovanje o održivom razvoju zalog su za budućnost, vrijednosni sustav koji prenosimo djeci.

Na odgojitelju je prvenstveno da uoči dinamiku i ideje koje djeca donose te da ih prepozna, dok je uloga stručnih suradnika da u suradnji sa skupinom oplemeni cijeli projekt. Odgojitelj najbolje zna što i kako djeca doživljavaju i na koji način krenuti u projekt, a stručni suradnik to može onda uobličiti u stručnu terminologiju i pomoći u nekim drugim aspektima (npr. uključivanjem u zajednicu).

Roditelji su također vrlo važna komponenta u popularizaciji održivog razvoja, ali i dovođenja do samih transformativnih promjena. Potrebno je iskoristiti sve načine suradnje s roditeljima, od samih razgovora i panoa, a u novije vrijeme i s pomoću online platformi. Potrebno je poduzeti sve moguće mjere kako bi se roditelji uključili u cijelu priču.

Upravo kroz projekte i kroz djelovanje unutar lokalne zajednice (u dječjoj najbližoj okolini) na djetetu se može vidjeti i osjetiti kako je ono svjesno da je nešto učinilo za sebe, za druge, da je donijelo dobru odluku, bilo odgovorno i učinilo nešto dobro za sebe i svoju zajednicu.

Panel razgovor dio je 2. modula „Odgoj za održivi razvoj“ koje sadrži još mnogo edukativnih sadržaja. Ako još uvijek niste polaznik MliječniZub Online pedagoške akademije, javite nam se za više informacija na info@mlijecnizub.hr.

 

 

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje