Komunikacija je proces kojim se prenosi neki smisao, a njezina je svrha da nas drugi primijete, razumiju i prihvate te da utječemo na druge.
Načela na kojima se temelji komunikacijski proces:
Proces komunikacije odvija se kroz komunikacijski lanac s trima ključnim karikama: slanje, prijenos i primanje poruke. Dovoljno je da jedna karika u tom lancu oslabi ili pukne pa da se komunikacijski proces oteža ili zaustavi.
Vještine za uspješan komunikacijski procesZa uspješnu komunikaciju važno je dobro vladati dvama oblicima komunikacije: verbalnom i neverbalnom komunikacijom te usvojiti i primjenjivati četiri komunikacijske vještine: šutnju, slušanje, aktivno slušanje i postavljanje pitanja (bez postavljanja tzv. zašto-pitanja).
Za uspješan komunikacijski proces važno je i opažanje koje nije, usko gledajući, komunikacijska vještina, ali bez međusobnog opažanja sugovornika jako se smanjuje vjerojatnost uspješnog komunikacijskog procesa.
U predavanju će svaka od spomenutih vještina biti opisana i objašnjena i to na svakodnevnim primjerima iz privatnog i poslovnog života.