×

Snaga je u nama!

Predavanje

Kad bi komunikacijski proces progovorio…

Za uspješnu komunikaciju važno je dobro vladati verbalnom i neverbalnom komunikacijom te usvojiti i primjenjivati četiri komunikacijske vještine: šutnju, slušanje, aktivno slušanje i postavljanje pitanja. U predavanju će svaka od spomenutih vještina biti objašnjena na svakodnevnim primjerima iz privatnog i poslovnog života.

Komunikacija je proces kojim se prenosi neki smisao, a njezina je svrha da nas drugi primijete, razumiju i prihvate te da utječemo na druge.

Načela na kojima se temelji komunikacijski proces:

  1. nemoguće je ne komunicirati (ne-ponašati se) kad su ljudi u doticaju,
  2. tijek komunikacijskog procesa uvjetovan je početnim točkama komunikacijskog lanca,
  3. interpersonalna komunikacija podrazumijeva dvosmjernost, odnosno postojanje povratnih informacija između sugovornika,
  4. komunikacija je nepovratna i neponovljiva,
  5. svaka komunikacija ima sadržajni i odnosni aspekt, odnosno sadrži verbalnu i neverbalnu komponentu.

Proces komunikacije odvija se kroz komunikacijski lanac s trima ključnim karikama: slanje, prijenos i primanje poruke. Dovoljno je da jedna karika u tom lancu oslabi ili pukne pa da se komunikacijski proces oteža ili zaustavi.

Vještine za uspješan komunikacijski procesZa uspješnu komunikaciju važno je dobro vladati dvama oblicima komunikacije: verbalnom i neverbalnom komunikacijom te usvojiti i primjenjivati četiri komunikacijske vještine: šutnju, slušanje, aktivno slušanje i postavljanje pitanja (bez postavljanja tzv. zašto-pitanja).

Za uspješan komunikacijski proces važno je i opažanje koje nije, usko gledajući, komunikacijska vještina, ali bez međusobnog opažanja sugovornika jako se smanjuje vjerojatnost uspješnog komunikacijskog procesa.

U predavanju će svaka od spomenutih vještina biti opisana i objašnjena i to na svakodnevnim primjerima iz privatnog i poslovnog života.