Razvoj neke ustanove trebao bi se temeljiti na prihvaćanju i održavanju promjena koje su u skladu s potrebama djece, roditelja i društvene zajednice.
Dječji vrtić Cvit Mediterana dugi niz godina radi na zadaćama koje su na putu ostvarivanja naših ciljeva kao što su:
Planiranje i programiranje rada u dječjem vrtiću,
Odgojni stilovi i usklađenost odgojnih utjecaja,
Partnerstvo s roditeljima i načini rada s roditeljima
Edukacija – rad na sebi
Osvješćivanje važnosti zdrave prehrane kod djece, roditelja, odgojitelja,
Implementacija teorije izbora u odgojno obrazovni rad s djecom,
Mikro i makro organizacija (institucijski kontekst),
Sigurnosno zaštitni preventivni programi (nastavak rada),
Analiza potreba ustanove na temelju novih Državnih pedagoških standarda,
Inkluzija djece s posebnim potrebama,
Rad s darovitima,
Pluralizam pedagoških ideja (koncepcije, socijalizirani program).
Redoviti programi DV Cvit Mediterana su:
10-satni cjelodnevni programi (vrtićki i jaslički),
8-satni cjelodnevni programi,
6-satni poludnevni programi,
5-satni poludnevni programi,
smjenski program (8-satni i 10-satni vrtićki program),
Mala škola
U DV Cvit Mediterana ostvaruju se i posebni programi koje je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. To su:
Rano učenje stranih jezika u DV Rusulica
Vjerski katolički program u DV Rusulica
Sportski program u DV Miki, Švrćo, Palčić, Ružmarin i Bosiljak (u suradnji s udrugom Tempour).
Glazbeni program u DV More
Osim posebnih, ostvaruju se i programi javnih potreba:
Igraonica za potencijalno intelektualno darovitu djecu u DV Mimoza
Rano učenje stranih jezika u dječjem vrtiću Rusulica – 10 – satni programU vrtiću djeca imaju sve preduvjete doživjeti zadovoljstvo i uspjeh uvođenja u strani jezik, jer je u optimalnoj dobi za početkom učenja stranog jezika. Usvaja se preko igre i svakidašnje izloženosti jeziku u krugu svojih vršnjaka uz potporu odgajatelja u povoljnom socio-emocionalnom ozračju i bogato osmišljenom okružju, sa smanjenim brojem djece (18).
Ciljevi ovog programa su:
razviti zanimanje i motivaciju za učenje sigurnog jezika
stjecanje elemenata bitnih pri učenju stranog jezika (pravilan izgovori i intonacija)
usvajanje osnovnog jezičnog rječnika i jezičnih struktura
razvijanje jezičnih vještina, posebice slušanja i govorenja
postupno razumijevanje i izražavanje na stranom jeziku
poticanje djetetove želje za daljnjim učenjem stranog jezika u osnovnoj školi
Program ostvaruju osposobljeni i stručno kompetentni odgajatelji kroz komunikacijske sadržaje u svakidašnjim aktivnostima i u spontanim interakcijama. Program je verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH.
Vjerski katolički program u dječjem vrtiću Rusulica – 10 – satni programVjerski odgoj se događa kroz životna događanja i okolnosti koje dijete proživljava i koje mu se usađuje u dušu. U odgojnom radu valja imati na umu da je religioznost čovjeku prirođena te da bitno određuje njegov život. Cilj ovog programa je odgajati tu religioznu dimenziju djeteta i oplemeniti ga za jedine ljudske vrednote: savjest, intelekt, karakter, vjera, ljubav, nada i osobnost.
Sadržaji katoličkog vjerskog odgoja integriraju se u cjelokupan odgoj djeteta i doprinose njegovu kvalitetnom rastu i napretku. Osnovno polazište za ovaj program nalazimo najprije u evanđelju, zatim u dokumentima kojima crkva opravdava i daje smjernice, a državni i međunarodni zakoni jamče i daju slobodu. Program se ostvaruje :
situacijsko – spontano i nepredviđeno kada se prate potrebe i osjećaji djeteta
planski i predviđeno slijedeći liturgijsko vrijeme i blagdane.
Vjerski odgoj integriran u redovni program provode odgajatelji sa završenim Teološko – katahetskim doškolovanjem i kanonskim mandatom.
Program je verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH.
Sportski program u dječjim vrtićima Švrćo, Miki, Palčić, Ružmarin i BosiljakProvođenjem kontinuiranog športskog programa u predškolskom uzrastu cilj je provoditi aktivnosti koje neće samo biti u funkciji razvoja motorike. Program se izvodi u suradnji sa udrugom Tempour.
Glazbeni posebni program, dječji vrtić More
Cilj glazbenog programa je obogaćivanje odgojno – obrazovnog rada odabranim glazbenim aktivnostima, te razvijanje i potpora senzibiliteta djeteta za glazbu i različite glazbene elemente kroz igru i pokret. Bitna odrednica programa jest i fleksibilnost i aktualni interesi djeteta – stalno potičući ideje, inicijative i stvaralaštvo djeteta. Poseban pristup očituje se u osmišljenom postupnom povećanju udjela glazbenih aktivnosti u svim životnim i igrovnim situacijama, te zasebnim aktivnostima s područja glazbenog odgoja.
Glazba utkana u dnevne aktivnosti kao njihov integrirani dio prožima cijeli život djeteta u predškolskoj ustanovi, a u službi je najvažnijih razvojnih i odgojno obrazovnih ciljeva, dok istodobno za dijete predstavlja izvor zadovoljstva, uživanja i estetskog doživljaja.
Program glazbenog vrtića verificiran je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH.
Trajanje programa
od listopada do lipnja tekuće godine
jedan put tjedno 2 sunčana sata – poslijepodne
Uzrast djece
od treće godine do polaska u školu
Kriteriji prijema djece u igraonicu
multidimenzionalni model identifikacije
procjene: odgojitelja iz skupine, roditelja, voditelja igraonice, pedagoga i psihologa
Broj djece u skupini
10 – 12 djece
Nositelji programa
odgojitelji i stručni suradnici koji su prošli pripremu za rad s darovitom djecom u suradnji sa našim psihologom i pedagogom
Cilj programa
poticati cjeloviti razvoj potencijala darovite djece kroz obogaćeni program i projekte koji slijede načela diferencijacije i individualizacije u pristupu zadaćama, područjima i sadržajima aktivnosti s djecom;
preventivno djelovati na moguća kasnija socijalno neprihvatljiva ponašanja darovite djece koja mogu nastati kao posljedica nezadovoljenih temeljnih i odgojno obrazovnih potreba;
U obogaćenom programu djetetu se nudi raznoliko iskustvo, rad i iskušavanje raznih materijala, posjeti zanimljivim mjestima, praktične aktivnosti koje ih potiču da planiraju, eksperimentiraju, istražuju i provjeravaju.
U obogaćenom programu provode se aktivnosti kroz koje se razvijaju logičko, stvaralačko mišljenje i kreativnost, a iskustvenim učenjem produbljuje se znanje.
Dječji vrtić Cvit Mediterana u Splitu imenovan je Stručno razvojnim centrom za provedbu programa odgojno obrazovnog rada u poticanju darovitosti djece rane i predškolske dobi na temelju Rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja u listopadu 2019. god. Program Stručno razvojnog centra osmišljen je s ciljem da se modulima prezentiraju, osmisle, razmjene pitanja, strategije, metode i oblici rada s darovitom djecom. Program Centra ostvarivat će stručni tim ustanove Cvit Mediterana, odgojiteljice voditeljice igraonice za darovite, odgojiteljice posebnih programa, stručnjaci hrvatskih sveučilišta, predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje i suradnici Stručno razvojnog centra Dječjeg vrtića Iskrica. Kroz program ove edukacije polaznici stječu temeljno osposobljavanje za neposredan rad s potencijalno darovitom djecom u redovnim i posebnim programima.
Usto je i glavno virtualno mjesto susreta i rada na projektima; dostupan je na 28 jezika (uključujući hrvatski), a trenutno je registrirano oko 860 000 članova i oko 113 000 projekata.
Osim rada na projektima nudi široki spektar edukativnih sadržaja u obliku radionica, TeachMeet sastanaka na kojima se predstavlja kvalitetna praksa, pa do online edukacija i stručnih usavršavanja u obliku seminara i konferencija, koji su svi redom besplatni i lako dostupni.
eTwinning je zaštićena platforma kojoj se mogu pridružiti samo odgojno-obrazovni djelatnici (status provjerava AMPEU – Agencija za mobilnosti i projekte EU) i svi podijeljeni materijali su zaštićeni od dijeljenja na internetu.
Dječji vrtić „Cvit Mediterana“ sudjelovao je u nekoliko projekata do sada, a ideja virtualnoj suradnji izvan zidova ustanove, bilo na nacionalnoj ili internacionalnoj razini, širi se i dalje.
Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina, kao i unaprjeđivanju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta, a posebno je usmjeren povezivanju unutar mreže odgojno-obrazovnih sustava.
Dodjeljivanjem financijske potpore projektima, koji su ocijenjeni kao kvalitetni, pruža se mogućnost ostvarivanja međunarodne suradnje i različitih oblika sustavnog rada unutar ustanova – od razmjene kvalitetne prakse među partnerima u projektima, do individualnih mobilnosti, edukacija i drugih stručnih usavršavanja.
Dječji vrtić „Cvit Mediterana“ do sada je sudjelovao u dva ovakva projekta.
KA1 „Bogatstvo različitosti“
KA2 „STEAM aktivnosti i iskustveno učenje utemeljeno na projektnom radu“
Diseminacijske aktivnosti