Mentorski program za dadilje sastoji se od dva stupnja (dva modula) koji se nadovezuju jedan na drugoga. Prvi stupanj sadrži osnove u radu s djecom rane i predškolske dobi a drugi stupanj sadrži metodičke pristupe u radu s djecom. Drugi stupanj moguće je pohađati nakon što ste završili prvi stupanj.
Program je namijenjen dadiljama koje...
Na 1. stupnju Mentorskog programa ćete naučiti:
Na 2. stupnju Mentorskog programa ćete naučiti:
Što vas očekuje u svakom od stupnjeva programa?
EduDadilje - mentorski program za dadilje, ove godine se fokusira na 5 važnih područja.
Uloga prostorno-materijalnog okruženjaProstorno-materijalno okruženje predstavlja jednu od važnijih struktura u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Kvalitetno prostorno-materijalno okruženje nezaobilazno je za kvalitetu življenja, odgoja i učenja. Djeca su prirodni istraživači u aktivnoj potrazi za informacijama u svom okruženju. Promatranjem i istraživanjem pokušavaju razumjeti svijet oko sebe, a uloga dadilje je pratiti dijete i kreirati okruženje po mjeri svakog djeteta koji potiče samostalnost djece u donošenju odluka, sudjelovanju u aktivnosti te odabiru materijala, mjesta, vremena i suigrača u igri.
Planiranje, provođenje i vrednovanje igreIgra predstavlja izazov djetetovom razvoju s ciljem individualnog napretka te samostalnog pronalaska rješenja problemima. Isto tako, utječe i na njegov fizički i psihički razvoj te socijalizaciju. Dijete izražava svoju potrebu za igrom jer ona pruža zadovoljavajuću potrebu za kretanjem i postizanjem povoljnog emotivnog stanja. Dijete u igri ima priliku pokazati sve što zna i što može i to ga ispunjava osjećajem velikog zadovoljstva. Uloga je dadilje razumjeti dijete i poticati ga na optimalan rast i razvoj što se postiže na temelju promatranja, planiranja i vrednovanja igre.
Procjena razvojnih mogućnosti djeteta i individualni plan i program rada za dijetePod individualiziranim se pristupom podrazumijeva niz postupaka i aktivnosti a pod tim se misli, prije svega, na primjenu onih metoda, sredstava i didaktičkih materijala koji podupiru potrebe, mogućnosti i interese djeteta. Na temelju razvojnog profila djeteta postavljamo primjerene i individualne odgojno-obrazovne ciljeve za dijete, pritom uvažavajući njegove potencijale i slabosti te razumijevajući međuodnos u razvoju različitih razvojnih područja. To nam je ujedno i polazna točka za pisanje plana i programa rada odgojno-obrazovne skupine.
Interaktivna suradnja s roditeljimaIzgradnja suradnje i partnerskih odnosa roditelja i odgojitelja jest proces dok se partnerstvo obitelji i ustanove temelji na kvalitetnoj komunikaciji i odnosima koji se neprestano izgrađuju, njeguju, mijenjaju i unapređuju. Najvažniji je temelj socijalni kontakt, odnosno način ophođenja i komunikacije roditelja i dadilje. Dadilje u tome moraju biti kompetentne s ciljem poticanja aktivnog sudjelovanja roditelja u suradnji i odgojno-obrazovnom procesu rada.
Bogatstvo igre i projektno učenjeRad na projektu definira se kao sklop aktivnosti u kojima jedno ili više djece dublje proučavaju neku temu ili problem. Rad na projektu iniciran je dječjom znatiželjom i zanimanjem za neku temu ili područje koje se može proučavati. Naglasak je stavljen na djecu, njihovo zanimanje, želje, potrebe za istraživanjem te na njihove interese. Kada se djeca zainteresiraju, ona maksimalno koriste svoje dispozicije iz kojih kvalitetno uče, oslanjajući se na sebe i suradnju s drugom djecom.
EduDadilje - mentorski program za dadilje u drugom modulu donosi sljedeće teme:
Metodika likovne kulture djece rane i predškolske dobi
Likovni odgoj pozitivno utječe ne samo na djecu, potreban je i nama odraslima. Uživati, izgubiti se u vremenu, izraziti se na neverbalan način a pritom nesvjesno učiti. Pablo Picasso je rekao: "Cilj umjetnosti nije da predstavi vanjsku pojavnost stvari, nego njihov unutarnji značaj." U ovom modulu kroz mnoštvo primjera iz prakse dobit ćete odgovore kako postaviti likovnu aktivnost, koje motive i koju tehniku ponuditi te kako organizirati likovni centar.
Metodika glazbene kulture djece rane i predškolske dobi
U ovom modulu govorit ćemo o glazbi, njezinoj ulozi kod djece predškolske dobi te provođenju glazbenih aktivnosti, pjevanju, sviranju, slušanju glazbe. Često se kaže da glazba na djecu djeluje kao lijek jer pozitivno utječe na pamćenje, pažnju, proces mišljenja, djeluje umirujuće, pozitivno utječe na društvene vještine te djeluje na razvoj motorike.
Dramski odgoj djece rane i predškolske dobi
Dobro je poznato da djeca najbolje uče iskustvom. U ovom modulu kroz primjere iz prakse dobit ćete uvid u dramski odgoj, tj. dramsko iskustvo kao sredstvo poučavanja. Dramska aktivnost slična je simboličkoj igri djeteta jer igrajući se djeca imaju mogućnost osvijestiti situacije iz stvarnog života. Na taj način uče vlastitim iskustvom i pripremaju se za daljnji život.
Metodika tjelesne kulture djece rane i predškolske dobi
Djeca rane i predškolske dobi imaju prirodnu potrebu za tjelesnom aktivnošću zbog intenzivnog procesa rasta i razvoja. Stoga je ključno omogućiti im aktivno kretanje i vježbanje kako bi se pravilno razvijali. Kod djece, tjelesna i zdravstvena kultura treba biti vođena s ciljem poticanja pozitivnih utjecaja na razvoj njihove ličnosti i kognitivnih sposobnosti. U ovom modulu dobit ćete odgovore o tome koje sve vrste tjelesnih aktivnosti i na koji način su prikladne za djecu rane i predškolske dobi.
Medijski odgoj djece rane i predškolske dobi
U današnje doba djeca su od samog rođenja izložena medijima. Oni imaju veliki utjecaj na odrasle i djecu. Svakim danom razvijaju se i šire ubrzanim tempom i zbog toga je važno na vrijeme prepoznati negativne utjecaje medija, posebice za one najmlađe. Ipak, osim negativnih, mediji pružaju i pozitivne utjecaje koje treba naučiti iskoristiti na najbolji mogući način. U ovom modulu imat ćete priliku vidjeti mnoštvo primjera kvalitetne prakse u okviru medijskog odgoja djece.
Cijena i uvjeti sudjelovanja - 1. stupanj/modul
Cijena i uvjeti sudjelovanja - 2. stupanj/modul