Matični objekt dječjeg vrtića En ten tini u ulici 144 brigade Hrvatske vojske 8 je otvoren 13.05.2009. godine, a kapacitet mu je 20 skupnih jedinica. Suvremeno je arhitektonski dizajniran i opremljen te ima dvije polivalentne dvorane - jedna za djecu od 1-3 godina, a druga za djecu od 3-7 godina. Uz to ima bazen, igralište, likovni atelje, istraživački atelje i dva prostora za istraživanje svjetla. Područni objekt u ulici 144 brigade Hrvatske vojske 2 je otvoren 18.01.2010. godine kapaciteta 9 odgojnih skupnih jedinica, suvremeno dizajniran i opremljen dvoranom za motoričke aktivnosti.
U vrtiću je zaposlena kompletna stručno razvojna služba (pedagog, psiholog, logoped, rehabilitator, viša medicinska sestra te kineziolog).
Vizija razvoja Dječjeg vrtića "En ten tini"Želimo se sustavno mijenjati i razvijati u vrtić koji omogućava djeci ranog i predškolskog uzrasta aktivno stjecanje i interpretiranje iskustva (konstruiranje znanja), suradnju s drugima (sukonstruiranje znanja), individualnu i zajedničku refleksiju (osvještavanje znanja) te u vrtić u kojemu odgojitelji sustavno razvijaju i jačaju istraživalačke i refleksivne kompetencije.
Redoviti desetosatni program u kojemu se:
Kroz pedagošku godinu redoviti program obogaćujemo:
Programi kojima obogaćujemo redoviti desetosatni program:
Program se realizira učenjem kroz svakodnevne situacije u vrtiću: za vrijeme jela, na dolasku, na odlasku, prije spavanja, u kupaonici, na dvorištu... S obzirom na strukturu skupine i individualne razvojne potrebe i mogućnosti djece, u programu se primjenjuju sadržaji za djecu koja se prvi puta susreću s programom, kao i za djecu koja su ranije bila uključena u program. Djeca imaju priliku usvajati strani jezik putem bogatog prostorno-materijalnog konteksta te kroz razne pjesmice, brojalice, priče, slikovnice i slikovne materijale, raznovrsne igre i dramatizacije.
Program uvažava sljedeće vrijednosti, spoznaje i principe:
Ciljevi i zadaće programa su:
Program je predviđen za djecu od 3,5-7 godina života, a provode ga educirani odgojitelji sa znanjem stranog jezika.
Montessori pedagogija razvija kod djeteta samostalnost, moralne osobine ličnosti, estetski ukus za uočavanje, doživljavanje i ostvarivanje lijepog u životu, okolini i prirodi, razvija sigurnost i samopouzdanje, pozitivnu sliku o sebi, odgovornost prema sebi i drugima, poštivanje ljudskih prava, tako da svako dijete može zadovoljiti svoje opće i posebne potrebe, ne ometajući druge. Potiče cjeloviti razvoj djeteta (tjelesni i psihomotorni razvoj, socio-emocionalni i razvoj ličnosti, spoznajni razvoj, govor, komunikaciju, izražavanje i stvaralaštvo), poštuje djetetovu osobnost, a osobito individualnu snagu i sposobnost.
Zadaće programa
Osnovne razvojne zadaće, usklađene su s individualnim potrebama, razvojnim mogućnostima i interesom djeteta i upotpunjuju se sa specifičnim zadaćama Montessori programa:
Osnovni cilj Montessori pedagogije je osposobiti dijete da bude samostalna, samosvjesna, socijalno kompetentna i kreativna osoba jer se samo takva osoba može razviti u korisnoga i vrijednoga člana svoje sredine i društva u cijelosti. Montessori pedagogija razvija kod djeteta samostalnost, moralne osobine ličnosti, estetski ukus za uočavanje, doživljavanje i ostvarivanje lijepog u životu, okolini i prirodi, razvija sigurnost i samopouzdanje, pozitivnu sliku o sebi, odgovornost prema sebi i drugima, poštivanje ljudskih prava, tako da svako dijete može zadovoljiti svoje opće i posebne potrebe, ne ometajući druge, potiče cjeloviti razvoj djeteta (tjelesni i psihomotorni razvoj, socio-emocionalni i razvoj ličnosti, spoznajni razvoj, govor, komunikaciju, izražavanje i stvaralaštvo), poštuje djetetovu osobnost, a osobito individualnu snagu i sposobnost.
ProstorMontessori određuje vrlo stroge norme ponašanja u strukturiranju i oblikovanju materijalne sredine i ponašanje odraslih. U uređenoj okolini, ključnu ulogu za nesmetani razvoj djeteta imaju: igračke, sredstva, pomagala i ostali pribor koji je potrebno strukturirati i objediniti za poticanje cjelovitog razvoja djeteta. Pravilnim korištenjem tih pribora dijete pamti, produbljuje i usavršava svoja znanja za budući život. Da bi se osigurala sloboda izbora i vremenska neograničenost korištenja pribora, sve mora biti postavljeno na dohvat ruku djetetu u uređenoj okolini i to tako da ga potiče na korištenje, istraživanje i kombiniranje. Pripremljena okolina utječe i na socijalne odnose, mora odgovarati određenoj kulturi i običajima i unositi osjećaj ljepote i sklada. U tako uređenoj okolini odgojitelj ima uvjete za individualni rad, rad u manjim grupama.
U pripremanju okoline potrebno je poštivati sljedeće zahtjeve:
Namještaj i oprema trebaju biti primjereni dobi djece, a osobito stolice i stolovi. U prostoru je potrebno postaviti biljke, o kojima brinu i djeca, a po mogućnosti i kućni ljubimci o kojima djeca brinu.
Metode radaMontessori program odgojno-obrazovnog rada usmjeren je na individualne sposobnosti i interes djeteta, ali i na uređenu okolinu, a osobito na pribor.
Montessori odgojno obrazovni rad organizira se kroz pet vrsta vježbi:
Svako odgojno-obrazovno područje ima definirane ciljeve i zadaće, tako se ciljanim radom u dobro pripremljenoj okolini potiče cjeloviti razvoj djeteta uvažavajući njegove razvojne potrebe i mogućnosti. To podrazumijeva poticanje tjelesnog i psihomotornog razvoja djeteta, socio-emocionalnog i razvoja ličnosti, spoznajnog razvoja, govora, komunikacije, izražavanja i stvaralaštva. Najvažniji razvojni aspekt je njegovanje onoga što dijete nosi u sebi, njegovih unutarnjih potencijala koji će se razvijati samo u povoljnim uvjetima.
Programom katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi želimo pomoći djetetu u cjelovitom doživljaju svijeta. U religiozno-pedagoškoj praksi osobito su provjerene mogućnosti kreativnih govornih izražavanja u poeziji, zatim u glazbi i pjesmi, molitvi i komuniciranju doživljaja. Razvijati sposobnost stvaralaštva u čovjeku od malih nogu, znači uključiti ga u Božje stvaranje. Želja nam je djeci pružiti okruženje gdje svi sudionici odgojno obrazovnog procesa a napose odgojitelji žive kršćanski, tj. ostvaruju Kristovu ljubav prema Bogu i bližnjemu.
Cilj i zadaće katoličkoga vjerskog odgoja u ranoj i predškolskoj dobiU skladu s ciljevima cjelovitog odgoja djeteta rane i predškolske dobi, cilj Programa je njegovati i razvijati religioznu dimenziju djeteta, osposobljavajući ga, primjereno njegovoj dobi, za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja u odnosu na sebe, drugoga te na poseban način Boga.
Zadaće programa su:
Vrijednosti katoličkoga vjerskog odgoja u ranoj i predškolskoj dobiKada govorimo o vrijednostima, ovdje je najvažnije istaknuti vrijednosti biblijskih tekstova koje su stabilan temelj demokratskom ozračju u kojem dijete kontinuirano aktivno ostvaruje svoja prava i potrebe sudjelujući u procesu kreiranja, stvaranja, iznošenja mišljenja i pokazivanja inicijative. U odgojnoj skupini potiče se djetetova samostalnost, kreativnost, inicijativa i radoznalost, pa je dijete aktivan sudionik u vlastitom procesu učenja. Dijete ima priliku stjecati i graditi iskustvo demokratskih odnosa tako da naučene vrijednosti aktualizira u svakodnevnom životu.
Provoditelji programa su odgojitelji sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjam i kanonskim mandatom koji izdaje dijecezanski biskup ili mjesni ordinarij.
Opći cilj programa je poticanje optimalnog rasta i razvoja s unapređenjem tjelesnih, motoričkih i funkcionalnih obilježja, dok su specifični ciljevi usmjereni na razvoj svijesti o ulozi i značaju tjelesnog vježbanja u toku razvoja a i kasnije u životu te na usavršavanje motoričkih znanja i vještina presudnih za početak školovanja.
Zadaće programa se odnose na:
Program je namijenjen djeci od 3,5 do 7 godina, a provodi se 2x tjedno po 60 min u periodu od listopada 2019. godine do lipnja 2020. godine, u polivalentnoj dvorani matičnog objekta. Provoditelji programa su kineziolog vrtića i odgojiteljica predškolske djece.
Opći cilj programa obuke neplivača je navikavanje djece na medij vode kroz igru i razonodu, dok su specifični ciljevi usmjereni na usvajanje bazične plivačke motorike, upoznavanje sa tehnikama plivanja i osposobljavanje za samostalan boravak u vodi.
Program je usmjeren na poticanje i podržavanje cjelovitog psihofizičkog razvoja motoričkih sposobnosti (razvoj opće motorike s posebnim naglaskom na razvoj koordinacije, snage ruku i nogu) te razvoja funkcionalnih sposobnosti organizma (krvožilnog, koštanog i plućnog aparata), kao i kompleksnim pokretima velikih mišićnih skupina osnažiti organizam bez velikog napora i mogućnosti povrede.
Program je podijeljen u 11 programskih cjelina:
U programu se koristi frontalni oblik rada s manjim skupinama djece (6 - 8), što je vrlo važno jer rad s malim brojem djece omogućava individualizirani pristup radu. Mali broj djece u grupi za vrijeme obuke plivanja omogućava kvalitetniji rad, a samim time donosi bolju realizaciju, odnosno, uspjeh u usvajanju bazične plivačke motorike znanja i kretanja u vodi.
Program se organizira u pet manjih skupina djece, a provoditelj programa je kineziolog vrtića. Program se realizira kroz 20 sati obuke plivanja koja se provodi 2 puta tjedno. Program se provodi u 2 ciklusa.
Opći ciljevi programa su usmjereni na usvajanje stranog jezika uz uvažavanje razvojnih i aktualnih potreba djeteta i razvijanje područja njegova tjelesnog razvoja i očuvanja zdravlja, emocionalnog i socijalnog razvoja i komunikacije. Specifični ciljevi programa su usmjereni na osposobljavanje djeteta za govorne i druge oblike sporazumijevanja, izražavanja i stvaranja na stranom jeziku te podržavanje spremnosti i želje za komuniciranjem, otvorenosti i slobode u izražavanju.
Zadaće programa:
Oblici rada pri usvajanju stranog jezika:
U svakodnevnim aktivnostima dijete situacijski usvaja strani jezik kroz komunikaciju i uporabu fraza na hrvatskom i engleskom jeziku.
Metodološki načini ranog učenje engleskog jezika:
Program se provodi kontinuirano kroz pedagošku godine od 01.10.2019. do 30.06.2020. Program se odvija dva puta tjedno po sat vremena, u posebno predviđenom prostoru, a voditelji programa su odgojitelji sa stečenim potrebnim znanjem i stručnim iskustvom za rad na području ranog učenja engleskog jezika.
Dječji vrtić „En ten tini“ nudi i kraći program učenja njemačkog jezika. Kroz situacijsko učenje i svakodnevnu spontanu igru i aktivnosti djeca usvajaju temelje njemačkog jezika i upoznaju se s elementima kulture njemačkog govornog područja.
Ciljevi i zadaće programa:
Program je namijenjen djeci od 3,5-7 godina starosti, a voditelji programa su odgojitelji sa stručnim stečenim znanjem i iskustvom za rad na području ranog učenja njemačkog jezika.
Odabrali smo glazbu jer: