Ustanova je dobila ime po znamenitom hrvatskom dječjem pjesniku, autoru mnogo pjesničkih zbirki i knjige dječjih pripovijedaka, urednik dječjih knjiga i časopisa, prevoditelju, učitelju, pedagogu i pedagoško-književnom misliocu Grigoru Vitezu, Grigor Vitez je prvi moderan hrvatski dječji pjesnik, autor šest pjesničkih zbirki i knjige dječjih pripovijedaka, urednik dječjih knjiga i časopisa, prevoditelj, učitelj, pedagog i pedagoško-književni mislilac.
Naša Ustanova u svom sastavu ima 20 vrtićnih objekata, 48 odgojnih skupina (od toga 11 jasličnih i 37 vrtićnih. Od 37 vrtićnih skupina 4 su skupine Posebnog programa za djecu s većim teškoćama u razvoju). Ukupan broj djece u Ustanovi je 929. Sjedište predškolske Ustanove je u vrtiću Adriana, Kliška 4 gdje se nalazi i Uprava vrtića.
Naša ustanova posjeduje HACCP certifikat koji definira standarde i uvjete za pripremu, kuhanje i distribuciju hrane za djecu predškolske dobi. HACCP je alat koji pomaže proizvođačima hrane prilikom identifikacije, procjene i kontrole opasnosti koje mogu biti vezane za određeni proizvod ili cijelu proizvodnu liniju.
Tijekom prvih godina života dijete doživljava niz promjena u razvoju koje se odražavaju u području razvoja mišljenja, motorike, osjećaja i socijalnih odnosa. No ti se procesi ne odvijaju samo od sebe. Za njihovo odvijanje nužno je zadovoljavanje djetetovih primarnih potreba kao što su hrana i briga o zdravlju, ali i osiguravanje poticajne okoline. Misli se ponajprije na sredinu u kojoj se dijete osjeća voljeno i prihvaćeno, u kojoj uspostavlja kvalitetne međuljudske odnose i ima priliku učiti putem istraživanja, otkrivanja i primjene već naučenog. U ovom životnom razdoblju obitelj je primarni odgojitelj svog djeteta i ona određuje uvjete njegova razvoja. O roditeljima ne ovisi samo kvaliteta obiteljske sredine već i oni, u ovoj najranijoj dobi, određuju i vrstu izvan obiteljskih utjecaja na dijete.
Predškolski odgoj i naobrazba dio je sustava odgoja i obrazovanja, a u RH određuju ga :
Dječji vrtići su javne ustanove u kojima se provode programi predškolskog odgoja za djecu od navršenih 1. godinu života do polaska u osnovnu školu (iznimno od 6. mjeseci ukoliko postoje uvjeti za organizaciju rada). Programsko usmjerenje je temeljno polazište za sve vrste programa u RH s ciljem utjecaja na cjelovit razvoj i odgoj djeteta na razvojno-humanističkom pristupu, usklađen s individualnim sklonostima i sposobnostima. Primarni program provodi se svakodnevno u dva osnovna organizacijska oblika:
Redoviti programi:
Ciljevi i zadaće redovitog programa usmjereni su na poticanje i razvoj svih djetetovih aktualnih i potencijalnih sposobnosti i vještina (tjelesnih, intelektualnih, socio-emocionalnih i izražajnih), uz naglašenu komunikacijsku i interakcijsku komponentu.
Posebni programi:Program za djecu s teškoćama u razvoju
Prisustvo teškoće u razvoju ograničava dijete u svakodnevnom učenju, stjecanju iskustava i različitih vještina. Programi namijenjeni djeci s teškoćama u razvoju nastoje to ublažiti na nekoliko načina:
Montessori program za djecu jasličke dobi
Poseban program za rano učenje engleskog jezika
Programi za roditelje