Naša strategija razvoja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ima dva osnovna fokusa, a to je dijete i trajno unaprjeđivanje rada odgojno-obrazovnih ustanova, cjeloviti sustav kontinuirane podrške djeci rane i predškolske dobi usmjeravamo na osiguravanje najboljih mogućih uvjeta te podršku za učenje i cjeloviti razvoj svakog djeteta. Držimo potrebitim sustavno unaprjeđivati kvalitetu odgoja i obrazovanja koje pruža jednake mogućnosti svakom djetetu.
Vizija razvoja dječjeg vrtićaNastavljamo promovirati kulturu vrtića skrbeći o cjelovitom razvoju svakog djeteta. Primjenjujemo pristup koji se temelji na osobnim i razvojnim karakteristikama, preferencijama i potrebama svakog djeteta. Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja, što znači pažljivo i bogato strukturirano okruženje i poticajna materijalna sredina koja doprinosi razvoju dječjeg učenja, kreativnosti i stvaralaštvu, poznavanju zakonitosti rasta i razvoja djeteta u skladu s čim stručni djelatnici planiraju svoj rad, poticanje partnerskog odnosa s roditeljima kao najvišeg oblika suradnje u ostvarivanju zajedničkog cilja - optimalnog razvoja djeteta, poticanje tolerancije prema različitostima i uvažavanje prava sve djece. Sukladno navedenom već treću pedagošku godinu primjenjujemo standarde kvalitete: planiranje, praćenje i evaluacija skrbi za sigurnost i zaštitu zdravlja djece, kreiranje okruženja, strategije podrške razvoju i učenju kroz igru, promatranje, praćenje djece u skladu s ishodima razvoja i učenja, unaprjeđivanje komunikacijsko-interakcijskih odnosa, vještina kvalitetne komunikacije u odgoju, individualizacija i diferencijacija, partnerstvo s obitelji i lokalnom zajednicom kako bismo unaprijedili sve segmente življenja djece i odraslih u vrtiću.
Vrijednosna dimenzijaCilj: Podržavanjem suradničkog ozračja u vrtiću kreirati uvjete za postizanje više razine zajedničke odgovornosti svih djelatnika za djecu, prostor i cjelokupan odgojno-obrazovni proces.
Socijalna dimenzijaCiljevi: Kreirati optimalne socijalne uvjete za življenje djece i odraslih u vrtićkom okruženju. Poticati daljnje razvijanje suradničke kulture u vrtiću.
Prema Državnom pedagoškom standardu (NN 63/08) Montessori program definiran je kao alternativni odgojno-obrazovni program usmjeren na poticanje razvoja životno važnih kompetencija djece. Montessori pedagogiju osmislila je dr. Maria Montessori, koja je kroz znanstveno promatranje djeteta došla do mnogih spoznaja. Opći cilj Montessori programa je poticajnom i pripremljenom okolinom u Montessori mješovitim skupinama kreirati uvjete za aktivno učenje i razvoj svih djetetovih potencijala, poticati individualan rad sa svakim djetetom kroz faze posebne osjetljivosti i ovisno o djetetovom interesu.
Odgojno-obrazovni rad prema načelima Montessori pedagogije usmjeren je ka stjecanju određenih znanja, vještina i vrijednosti (stavovi) koji su izraženi kroz direktne i indirektne odgojno-obrazovne ciljeve rada djeteta s priborima. Ključno je pružiti djetetu podršku u osamostaljivanju, samoizgradnji i uključivanju u svakodnevne aktivnosti u svojoj bliskoj okolini. Odgovornost odraslih je stvarati odgojno-obrazovne kontekste koji djeci olakšavaju stjecanje iskustva činjenjem i korištenjem onoga što znaju. Posebna pozornost usmjerena je na inkluziju djece s teškoćama u razvoju i posebnim potrebama u skupinu djece opće populacije kako bi se poticao razvoj osobnosti, empatije, socijalne i emocionalne inteligencije i misaoni razvoj. Djeca s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju rade s istim priborom kao i ostala djeca, ali prema prilagođenom načinu rada i sa smanjenim brojem elemenata u vježbi.
Kreiranje Montessori poticajne okoline primjenom načela Montessori pedagogije:
Područja odgojno-obrazovnog rada po sustavu Montessori metode:
Svakodnevni rad odvija se kroz razdoblja posebne osjetljivosti:
Intenzivnom provedbom tjelesnih aktivnosti promoviramo ostvarivanje općih i specifičnih zadaća kao što su: skrb o sigurnosti i zaštiti zdravlja svakog djeteta, formiranje pozitivnih navika za zdravim načinom života, individualni rad s djecom u zadovoljavanju svih njihovih potreba, posebice potrebe za kretanjem, poticanje pozitivne slike o sebi, održavanje psihofizičke ravnoteže, poticanje asertivnosti, poticanje motorike i funkcionalnih sposobnosti, jačanje i razgibavanje svih mišićnih skupina, regulacija tjelesne težine, jačanje samopouzdanja, prevencija emocionalnih poteškoća, poticanje prosocijalnog ponašanja (suosjećanje i osjetljivost za potrebe drugih i drugačijih) .
Kroz sustavnu provedbu tjelesnih aktivnosti omogućujemo ostvarivanje:
Djeca sportske skupine sudjeluju u različitim sportsko-rekreativnim programima kao što su klizanje i plivanje s ciljem razvoja i usavršavanja novih sportskih vještina. Pravodobnim informiranjem roditelja o tijeku realizacije aktivnosti cjelodnevnog sportskog programa, sudjelovanjem u zajedničkim sportskim igraonicama sustavno podržavamo partnerstvo vrtića i obitelji u poticanju ranog razvoja djece i njegovanju zdravih životnih navika u vrtićkom i obiteljskom okruženju.
Provedba posebnog kraćeg programa odgoja za okoliš i održivi razvoj usmjerena je na ostvarivanje općeg cilja, što podrazumijeva poticanje humanih vrijednosti i razvoj ekološke osjetljivosti djece primjenom modela aktivnog učenja u svakodnevnim vrtićkim situacijama.
U odgojno-obrazovnom radu s djecom provodimo aktivnosti usmjerene na:
Naše sustavno djelovanje ogleda se u promoviranju življenja humanih vrijednosti u svakodnevnim vrtićkim aktivnostima, razvijenoj ekološkoj osjetljivosit djece, aktivnom učenju u uočavanju, doživljavanju eko-problema i pronalaženju rješenja, kao i razvijenom senzibilitetu za važnost biološke raznolikosti na lokalnoj razini.
Primjenjujemo situacijski pristup učenja koji djetetu omogućuje razumijevanje i smisleno korištenje engleskog jezika u nizu različitih aktivnosti i situacija: u svakodnevnom životu, kroz bliske ili teme od osobitog interesa. U programu ranog učenja engleskog jezika polazimo od interesa djeteta, skrbimo o individualnim sposobnostima i mogućnostima pojedinog djeteta. Naše aktivnosti usmjerene su na:
Naši očekivani ishodi učenja usmjereni su na postizanje visoke razine motiviranosti djece za nastavak učenja engleskog jezika.
Monntessori pribor:
Sadržaji: