×

Dječji vrtić Jabuka

Zagreb

Strategija razvoja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja dječjeg vrtića Jabuka ima dva osnovna fokusa, a to je dijete i trajno unaprjeđivanje rada odgojno-obrazovnih ustanova

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Naša strategija razvoja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja ima dva osnovna fokusa, a to je dijete i trajno unaprjeđivanje rada odgojno-obrazovnih ustanova, cjeloviti sustav kontinuirane podrške djeci rane i predškolske dobi usmjeravamo na osiguravanje najboljih mogućih uvjeta te podršku za učenje i cjeloviti razvoj svakog djeteta. Držimo potrebitim sustavno unaprjeđivati kvalitetu odgoja i obrazovanja koje pruža jednake mogućnosti svakom djetetu.

Vizija razvoja dječjeg vrtićaNastavljamo promovirati kulturu vrtića skrbeći o cjelovitom razvoju svakog djeteta. Primjenjujemo pristup koji se temelji na osobnim i razvojnim karakteristikama, preferencijama i potrebama svakog djeteta. Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja, što znači pažljivo i bogato strukturirano okruženje i poticajna materijalna sredina koja doprinosi razvoju dječjeg učenja, kreativnosti i stvaralaštvu, poznavanju zakonitosti rasta i razvoja djeteta u skladu s čim stručni djelatnici planiraju svoj rad, poticanje partnerskog odnosa s roditeljima kao najvišeg oblika suradnje u ostvarivanju zajedničkog cilja - optimalnog razvoja djeteta, poticanje tolerancije prema različitostima i uvažavanje prava sve djece. Sukladno navedenom već treću pedagošku godinu primjenjujemo standarde kvalitete: planiranje, praćenje i evaluacija skrbi za sigurnost i zaštitu zdravlja djece, kreiranje okruženja, strategije podrške razvoju i učenju kroz igru, promatranje, praćenje djece u skladu s ishodima razvoja i učenja, unaprjeđivanje komunikacijsko-interakcijskih odnosa, vještina kvalitetne komunikacije u odgoju, individualizacija i diferencijacija, partnerstvo s obitelji i lokalnom zajednicom kako bismo unaprijedili sve segmente življenja djece i odraslih u vrtiću.

Vrijednosna dimenzijaCilj: Podržavanjem suradničkog ozračja u vrtiću kreirati uvjete za postizanje više razine zajedničke odgovornosti svih djelatnika za djecu, prostor i cjelokupan odgojno-obrazovni proces.

Socijalna dimenzijaCiljevi: Kreirati optimalne socijalne uvjete za življenje djece i odraslih u vrtićkom okruženju. Poticati daljnje razvijanje suradničke kulture u vrtiću.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Montessori program
  • Sportski program

Kratki program

  • Ekološki program
  • Jezični program - engleski

Detaljne informacije

Cjelodnevni Montessori program

Montessori program se u dječjem vrtiću Jabuka provodi u kontinuitetu od pedagoške godine 2007./2008.

Prema Državnom pedagoškom standardu (NN 63/08) Montessori program definiran je kao alternativni odgojno-obrazovni program usmjeren na poticanje razvoja životno važnih kompetencija djece. Montessori pedagogiju osmislila je dr. Maria Montessori, koja je kroz znanstveno promatranje djeteta došla do mnogih spoznaja. Opći cilj Montessori programa je poticajnom i pripremljenom okolinom u Montessori mješovitim skupinama kreirati uvjete za aktivno učenje i razvoj svih djetetovih potencijala, poticati individualan rad sa svakim djetetom kroz faze posebne osjetljivosti i ovisno o djetetovom interesu.

Odgojno-obrazovni rad prema načelima Montessori pedagogije usmjeren je ka stjecanju određenih znanja, vještina i vrijednosti (stavovi) koji su izraženi kroz direktne i indirektne odgojno-obrazovne ciljeve rada djeteta s priborima. Ključno je pružiti djetetu podršku u osamostaljivanju, samoizgradnji i uključivanju u svakodnevne aktivnosti u svojoj bliskoj okolini. Odgovornost odraslih je stvarati odgojno-obrazovne kontekste koji djeci olakšavaju stjecanje iskustva činjenjem i korištenjem onoga što znaju. Posebna pozornost usmjerena je na inkluziju djece s teškoćama u razvoju i posebnim potrebama u skupinu djece opće populacije kako bi se poticao razvoj osobnosti, empatije, socijalne i emocionalne inteligencije i misaoni razvoj. Djeca s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju rade s istim priborom kao i ostala djeca, ali prema prilagođenom načinu rada i sa smanjenim brojem elemenata u vježbi.

Kreiranje Montessori poticajne okoline primjenom načela Montessori pedagogije:

  • Načelo promatranja
  • Načelo apsorbirajućeg duha-upijajućeg uma
  • Načelo discipline
  • Načelo osobnog tempa i trajanja rada
  • Načelo radnog instinkta
  • Načelo imitacije
  • Načelo provjere ispravnosti
  • Načelo tri stupnja spoznavanja
  • Načelo ponavljanja
  • Načelo slobodnog izbora

Područja odgojno-obrazovnog rada po sustavu Montessori metode:

  • Područje svakodnevnog života
  • Područje senzomotorike
  • Područje jezika
  • Područje matematike
  • Kozmičko područje

Svakodnevni rad odvija se kroz razdoblja posebne osjetljivosti:

  • Osjetljivost za red
  • Osjetljivost za jezik i govor
  • Osjetljivost za kretanje
  • Osjetljivost za društveno ponašanje
  • Osjetljivost za usavršavanje osjetila

Cjelodnevni športski program

U našem vrtiću već niz godina provodimo cjelodnevni sportski program.

Intenzivnom provedbom tjelesnih aktivnosti promoviramo ostvarivanje općih i specifičnih zadaća kao što su: skrb o sigurnosti i zaštiti zdravlja svakog djeteta, formiranje pozitivnih navika za zdravim načinom života, individualni rad s djecom u zadovoljavanju svih njihovih potreba, posebice potrebe za kretanjem, poticanje pozitivne slike o sebi, održavanje psihofizičke ravnoteže, poticanje asertivnosti, poticanje motorike i funkcionalnih sposobnosti, jačanje i razgibavanje svih mišićnih skupina, regulacija tjelesne težine, jačanje samopouzdanja, prevencija emocionalnih poteškoća, poticanje prosocijalnog ponašanja (suosjećanje i osjetljivost za potrebe drugih i drugačijih) .

Kroz sustavnu provedbu tjelesnih aktivnosti omogućujemo ostvarivanje:

  • kinantropoloških ishoda kao što su cjelokupan utjecaj na osnovne motoričke sposobnosti kao što su opća snaga, izdržljivost, koordinacija, fleksibilnost, preciznost, ravnoteža te brzina reakcije na vizualne i zvučne podražaje, njegovanje zdravih životnih navika, razvijanje i unaprjeđivanje psihomotornih vještina djece.
  • obrazovnih ishoda - stvaranje navike svakodnevnog vježbanja-sredstvo zdravog načina življenja, stjecanje osnovnih znanja, vještina i navika kroz igru potrebnih za prilagodbu novim motoričkim kretanjima, učenje o važnosti pravilne prehrane i higijenskih navika za pravilan rast i razvoj.
  • odgojnih ishoda - kroz kineziološke sadržaje razvijati osjećaj sigurnosti, samostalnosti, samokontrole i samopouzdanja. Učiti kako prihvaćati pobjede i poraze, te prihvaćati i poštivati pravila i protivnika, biti dio grupe sa zajedničkim ciljem. Razvijati samopouzdanje i samopoštovanje, stvoriti pozitivnu sliku o sebi.

Djeca sportske skupine sudjeluju u različitim sportsko-rekreativnim programima kao što su klizanje i plivanje s ciljem razvoja i usavršavanja novih sportskih vještina. Pravodobnim informiranjem roditelja o tijeku realizacije aktivnosti cjelodnevnog sportskog programa, sudjelovanjem u zajedničkim sportskim igraonicama sustavno podržavamo partnerstvo vrtića i obitelji u poticanju ranog razvoja djece i njegovanju zdravih životnih navika u vrtićkom i obiteljskom okruženju.

Kraći program za okoliš i održivi razvoj

Kraći program odgoja za okoliš i održivi razvoj

Provedba posebnog kraćeg programa odgoja za okoliš i održivi razvoj usmjerena je na ostvarivanje općeg cilja, što podrazumijeva poticanje humanih vrijednosti i razvoj ekološke osjetljivosti djece primjenom modela aktivnog učenja u svakodnevnim vrtićkim situacijama.

U odgojno-obrazovnom radu s djecom provodimo aktivnosti usmjerene na:

  • senzibiliziranje djece za življenje humanih vrijednosti u svakodnevnim vrtićkim aktivnostima
  • razvoj ekološke osjetljivosti
  • poticanje aktivnog učenja djece u stjecanju novih spoznaja i iskustava o eko-problemima
  • senzibiliziranje roditelja za promoviranje zdravog stila življenja u obiteljskom okruženju
  • ukazivanje na značaj roditeljskog modela skrbi za okoliš u svakodnevnim životnim situacijama
  • poticanje sudjelovanja roditelja u vrtićkim eko-akcijama

Naše sustavno djelovanje ogleda se u promoviranju življenja humanih vrijednosti u svakodnevnim vrtićkim aktivnostima, razvijenoj ekološkoj osjetljivosit djece, aktivnom učenju u uočavanju, doživljavanju eko-problema i pronalaženju rješenja, kao i razvijenom senzibilitetu za važnost biološke raznolikosti na lokalnoj razini.

Kraći program ranog učenja engleskog

Provedbom posebnog kraćeg programa ranog učenja engleskog jezika želimo zainteresiranoj djeci omogućiti razvoj kompetencija komuniciranja na stranom (engleskom) jeziku.

Primjenjujemo situacijski pristup učenja koji djetetu omogućuje razumijevanje i smisleno korištenje engleskog jezika u nizu različitih aktivnosti i situacija: u svakodnevnom životu, kroz bliske ili teme od osobitog interesa. U programu ranog učenja engleskog jezika polazimo od interesa djeteta, skrbimo o individualnim sposobnostima i mogućnostima pojedinog djeteta. Naše aktivnosti usmjerene su na:

  • ponudu raznovrsnih materijala koje djeca mogu birati prema svojim interesima i potrebama djelovati na cjeloviti razvoj svakog djeteta i promoviranje neovisnosti i samostalnosti djece u organizaciji aktivnosti, podržavanje raznovrsnosti međusobnih interakcija djece, posebice u poticanju komunikacije na engleskom jeziku
  • optimalne modele integracije engleskog jezika u svakodnevne vrtićke aktivnosti u odgojnoj skupini
  • kreiranje poticajne okoline za spontanu komunikaciju na engleskom jeziku
  • primjenu diferenciranog pristupa formalnom učenju jezika u dobno mješovitoj skupini od četvrte do sedme godine života i u prvoj i drugoj godini učenja jezika
  • ponudom raznovrsnih materijala koje djeca mogu birati prema svojim interesima i potrebama djelovati na cjeloviti razvoj svakog djeteta i promoviranje neovisnosti i samostalnosti djece u organizaciji aktivnosti, podržavanje raznovrsnosti međusobnih interakcija djece, posebice u poticanju komunikacije na engleskom jeziku
  • spontano učenje jezika i poticanje komunikacije na engleskom jeziku u svakodnevnim životnim i igrovnim situacijama
  • planiranje i provedbu sljedećih tematskih cjelina: To sam ja; Moja obitelj; Moji prijatelji; Moj dom, ulica, naselje, grad; Svijet u kojem živimo; Brojevi; Boje; Svečanosti i blagdani.

Naši očekivani ishodi učenja usmjereni su na postizanje visoke razine motiviranosti djece za nastavak učenja engleskog jezika.

Cjelodnevni Montessori program rane dobi

Za djecu rane dobi to podrazumijeva pružanje podrške u osamostaljivanju, samoizgrađivanju i uključivanju u svakodnevne aktivnosti u svojoj bliskoj okolini.
Za djecu rane dobi to podrazumijeva pružanje podrške u osamostaljivanju, samoizgrađivanju i uključivanju u svakodnevne aktivnosti u svojoj bliskoj okolini. Posebice je važan individualni pristup Montessori odgojitelja u radu s djecom koji prati razvoj svakog djeteta i nudi mu odgovarajuće Montessori vježbe i pribor potrebne za ovladavanje određenih vještina, koje su osnova daljnjeg razvoja djeteta u cjelini.

Monntessori pribor:

  • Pribor za poticanje motoričkog razvoja
  • Pribor za poticanje samostalnosti
  • Pribor za poticanje osjetilnosti
  • Pribor za poticanje razvoja jezika i govora
  • Pribor za poticanje razvoja spoznaje
  • Pribor za poticanje društvenosti
  • Pribor za poticanje umjetnosti

Sadržaji:

  • Poticanje samostalnosti u svakodnevnom životu
  • Poticanje razvoja osjetilnosti
  • Poticanje spoznajnog razvoja
  • Poticanje razvoja jezika i govora
  • Vježbe za poticanje motoričkog razvoja
  • Vježbe za poticanje razvoja socijalnih vještina

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - TrnavaResnički put 8810000 Zagreb
mob: 01 2995 312mob: 01 2947 164
mail: web: vrtic-jabuka.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - ČulinecUlica Badema 14A10000 Zagreb
mob: 01 2851 544

Područni objekt

Područni objekt - Resnik IV. Resnik 1a10000 Zagreb
mob: 01 2056 815

Područni objekt

Područni objekt - Resnik III. Resnik 4810000 Zagreb
mob: 01 7002 203

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!