1983. vrtić počinje s radom u Ruščenici 19 pod nazivom Dječji centar Granešina u osnivanju. Osnivač je Grad Zagreb. 01.03.1983.g vrtić dobiva naziv Dječji centar “Soka Krajačić”. Od 1983.do 2002. organiziranim prijevozom svakodnevno se na boravak dovoze djeca sa područja Dubrave, Kozari boka i Sesveta. 1984. godine otvorena je podružnica u Miroševečkoj cesti 89. 1989.g. vrtić mijenja ime u Dječji vrtić “Kolibri“. Od studenog 1991. do srpnja 1997. u vrtiću djeluje Zbjeg prognanika. 6.11.2012. otvorena je podružnica u naselju Novoselec. Od 2008. g vrtić je Vježbaonica za katolički vjerski odgoj KBF-a u Zagrebu. Od 2012. g. vrtić je Vježbaonica za sestrinstvo pri Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu. 2012.g vrtić “Kolibri” stječe status međunarodne eko-škole.
Osobitosti
Primjena suvremenih spoznaja o razvoju djece u svakodnevnom odgojno-obrazovnom radu
Dodatni projekti i programi:
Bogata ponuda raznovrsnih posebnih programa za djecu:
Jedna od primarnih zadaća unapređivanja odgojno-obrazovnog rada u našem vrtiću je senzibilizacija svih sudionika procesa rasta i razvoja djeteta za prepoznavanje i uvažavanje dječjih potreba. U vrtiću provodimo niz aktivnosti u radu s djecom kojima je krajnji cilj razvijanje djeteta u osobu koja poštuje i štiti svoja i tuđa prava, pronalazi načine mirnog rješavanja sukoba, te se zalaže za jednakost, pravdu i slobodu.
Unapređivanje suradničkih odnosa u vrtićkoj zajednici
Izuzetno važna zadaća u razvoju našeg kolektiva je unapređivanje suradničkih odnosa u vrtićkoj zajednici. Jačanjem suradničkih odnosa nastojimo podizati kvalitetu komunikacije na svim razinama, kako među djecom međusobno, tako i između djece i odraslih, te odraslih međusobno. Uvjerili smo se kako suradnički odnosi i kvalitetna komunikacija uvelike doprinose ne samo učenju, odgoju i cjelovitom razvoju djece, nego i ugodnom radnom ozračju, zajedništvu i profesionalnom razvoju odraslih.
Dugoročni cilj koji smo si postavili je razvijanje suradničkih odnosa, kvalitetne interakcije ne samo između djece i odgojitelja, već i djece međusobno i svih njih skupa, te međusobna suradnja i sa djecom drugih skupina a naročito susjednih skupina (na traktu). Godinama smo jačali povjerenje odgojitelja u djecu i druge odgojitelje, stvarajući prvotno međugrupno druženje djece (na traktu), a zatim se proširujući na druženje po interesu, nekoliko skupina, te povezujući interese djece u tri objekta.
Slobodu i autonomiju djeteta potičemo kroz mnoštvo različitih situacija i na mnogo različitih načina: kroz slobodu korištenja svih prostora vrtića, mogućnost samostalnog izbora aktivnosti i materijala, te priliku odabira drugog djeteta ili djece s kojima će se igrati i surađivati. Otvorenošću i različitim oblicima interakcije i komunikacije među djecom različitih odgojnih skupina dodatno smo jačali potrebu za kvalitetnom suradnjom među odgojiteljima.
Najznačajnija uloga stručnog tima našeg vrtića je stvaranje okruženja koje djeci, odgajateljima, roditeljima i ostalim djelatnicima u psihološkom, emocionalnom i socijalnom smislu pruža osjećaj sigurnosti.
Projektni način rada
Projektni način rada je složena odgojno-obrazovna metoda gdje djeca rade individualno ili u manjim grupama na analizi i rješavanju problema, pri čemu su definirani zadaci, a postignuća u projektu zasluga su svih sudionika uključenih u projekt. Njegova kompleksnost proizlazi iz primjene niza različitih metoda i aktivnosti koje vode cilju.
Rezultati rada na projektima u vrtiću pokazalisu da se praćenjem i podupiranjem interesa djece, prepoznavanje njihovih potreba tiha i povučenija djeca aktivnije uključuju u proces, te dobivaju na samopouzdanju. Otvorenija djeca se češće druže s njima i prihvaćaju ih kao ravnopravne partnere u igri. Kod primjene metode projektnog načina rada primijetili smo da je uključenost roditelja u prepoznavanju interesa djece veća, te da je veća i njihova uključenost u vrtićka događanja.
Tradicija
Prepoznatljivi smo u području njegovanja kulturne baštine, narodnih običaja i tradicija kraja iz kojih djeca dolaze. Širimo spoznaje o tradicijskoj kulturi naših krajeva, razvijamo osjećaj poštovanja prema hrvatskoj predajnoj i tradicijskoj baštini, potičemo očuvanje vlastitog identiteta kako bi djeca predškolske dobi oživjela stare hrvatske običaje, igre, pjesme i plesove unatoč izazovu modernog doba. Posebnu važnost pridajemo partnerstvu sa obitelji.
Zdravstvena zaštita
Pravo je svakog djeteta na zdravstvenu zaštitu, te tako u vrtiću provodimo mjere zdravstvene zaštite propisane programom zdravstvene zaštite djece, higijene i pravilne prehrane u dječjim vrtićima. Postupci koji se provode u vrtiću, uvažavaju načela holističkog pristupa i usmjerenosti na zdravlje i pojedinca.
Mjere zdravstvene zaštite provode se sukladno godišnjem planu i programu rada dječjeg vrtića za pedagošku godinu i obuhvaćaju:
Zdravstveni odgoj
Zdravstveni odgoj je proces učenja, planirani oblik sticanja pozitivnih stavova i navika, a ne samo znanje o zdravom načinu života s ciljem razvijanja specifičnih znanja i razumijevanja, te samoodgovornosti. Taj koncept naglašava pozitivne potencijale i sposobnosti pojedinca i zajednice.
U DV “Kolibri” provodimo aktivnosti u okviru zdravstvene zaštitite pojedinca i zajednice, promocije zdravlja, preventivnih programa. Promoviramo uravnoteženu prehranu, svakodnevnu tjelesnu aktivnost, te protektivne navike i ponašanja.
Poticanje prirodnih oblika kretanja uz uvažavanje svih osjetilnih sustava doprinosi fiziološkom sazrijevanju i razvoju svih funkcija. Planiramo aktivnost primjereno dobi djece i prostornim uvjetima te koristimo prirodne resursa.
Duži niz godina provodimo kraći program engleskog jezika u vrtiću dva puta tjedno po 45 minuta, a poludnevni program provodimo uz situacijsko učenje kroz pažljivo planirane i svakodnevne aktivnosti i igru u vrtiću – od jutarnjeg dolaska i pozdravljanja, predstavljanja, izražavanja zamolbi i zahvalnosti, kretanja u prostoru, imenovanja i izražavanja osjećaja i emotivnih stanja, imenovanja dijelova tijela, brojeva, boja, oblika, veličina, prijevoznih sredstava, zanimanja, prirode (životinje, biljke, vrijeme,…) itd.
Ciljevi i zadaće programa su nam poticanje zanimanja djeteta za engleski jezik, razvijanje slušne osjetljivosti i stvaranje navike slušanja i razumijevanja engleskog jezika, motiviranje djece na primjenu naučenog u svakodnevnim životnim situacijama, razvijanje pozitivnog odnosa prema drugim kulturama i narodima te podizanje kvalitete života u vrtiću.
Planirane ciljeve i zadaće ostvarujemo kroz planirano i situacijsko učenje. Sklopovi aktivnosti su prilagođeni psihofizičkim osobinama djece, a primjenjujemo različite društvene, simboličke, stvaralačke i didaktičke igre kombinirajući ih sa aktivnostima s kretanjem, pjevanjem i plesom.
Roditelje uključujemo u provedbu programa kroz sve oblike suradnje te težimo uspostavljanju partnerstvu s roditeljima.
Sportska skupina formirana je 2009. god. Treninzi se odvijaju do 4 puta tjedno u vremenskom trajanju od 45 min, u dvorani, na terasi i dvorištu dječjeg vrtića. Program provode odgajateljice sa završenom edukacijom sportsko-razvojnog centra u dječjem vrtiću „Vjeverica“, uz suradnju s trenerom prof. kineziologije. Sportski treninzi provode se u prostoru dvorane gdje se osobita pozornost pridaje sigurnosti djece. Osim u dvorani treninzi se provode i na vanjski terenima oko vrtića. Rad sportske skupine aktivno prate i stručni suradnici ustanove. Program je verificiran od strane Ministarstva prosvjete i športa.
Opće zadaće programa su:
U primarnom programu intenzivnije se realiziraju sadržaji vezani uz zdrave stilove života, zdravu prehranu, održivi razvoj, aktivnosti koje su potiču razvoj samostalnosti, pozitivne slike o sebi i o svojim sposobnostima. Neki od sadržaja sportskog programa uključuju kretnje, ravnotežu, spretnost, preciznost u prirodnim oblicima kretanja,vježbe oblikovanja s pomagalima i bez njih, pokretne igre s pjevanjem, socijalne i govorne igre, poligoni, elementarne igre, životno praktične i radne aktivnosti (oblačenje, svlačenje, obuvanje, izuvanje…).
Kroz program dijete ima priliku upoznati se s elementima raznih sportova: košarka, rukomet, odbojka, atletika, nogomet, tenis, klizanje, hokej, ritmika. Bitna odrednica programa je njegova integracija u redoviti program skupine, te se stoga velika pozornost pridaje povezanosti sportskog i primarnog programa. Na prvom mjestu je zdravlje, te u suradnji sa dravstvenom voditeljicom na početku provođenja programa utvrđuje se inicijalno zdravstveno stanje svakog djeteta i njegove specifične zdravstvene potrebe. Provode se tri mjerenja tjelesne visine i težine tijekom pedagoške godine.
Program katoličkog vjerskog odgoja djece predškolske dobi u vjerskoj odgojnoj skupini u kojoj je starosna dob djece od 3 godine do polaska u školu, od 2002/2003 g. kontinuirano se provodi Program katoličkog vjerskog odgoja koji je verificiran od strane Ministarstva prosvjete i športa. Program je integriran u redoviti cjelodnevni program skupine, provode ga educirani odgojitelji, nositelji programa.
Odgojiteljice koje provode program su stručnjakinje s dugogodišnjim radnim iskustvom i završenim programom stručnoga teološko-katehetskog doškolovanja za vjerski odgoj djece predškolske dobi na Katehetskom institutu KBF-a. Jedna od odgojiteljica posjeduje trajni kanonski mandat za provođenje programa katoličkog vjerskog odgoja imenovana je mentorom za vježbaonicu Katoličkog bogoslovnog fakulteta. U svojem vjerskom odgojnom obrazovnom djelovanju kontinuirano primjenjuje znanstvene i teorijske spoznaje suvremene pedagoške prakse.
Programom se omogućuje djetetu pravo na dostojanstvo u svjetlu Božje Riječi, senzibilizirajući njegovu duhovnu dimenziju osjetljivom za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja u odnosu na sebe, drugoga te na poseban način Boga.
Zašto je vjerski odgoj važan?Kroz vjerski odgoj dijete otkriva povezanost svijeta i Boga. Upoznaje sebe, drugoga i svijet oko sebe te raste u vjeri. Raste i razvija se u nadi i povjerenju potičući optimističan pogled na svijet i život u svim njegovim dimenzijama. Omogućuje susret s uzorima dobrote (sv. Franjo, sv. Nikola, Nebeska Majka) koji dijete dodatno usmjerava na temeljne humane vrijednosti (kao što su ljubav, prijateljstvo, odanost, suosjećanje, solidarnost, pravednost, istinoljubivost, nenasilje), te ga potiče na prosocijalno ponašanje u svakodnevnim aktivnostima.
Otkrivajući ljepotu svijeta od Boga stvorenoga, djeca imaju mogućnost izgrađivati vještine odgovornog sudjelovanja u procesu održivog razvoja. Djeca aktivno sudjeluju kroz sjetvu i sadnju bilja u stvaranju užeg prirodnog okružja.
Program pobuđuje dječje čuđenje i divljenja te iskrenu i duboku radost i zahvalnost prema Bogu Stvoritelju kroz sve oblike izražavanja i stvaralačke mogućnosti djeteta. Stvara poticajno okruženje-sinkretizma u kojem se promišljeno uvodi klasična glazba (Musorgski, Čajkovski…) kao najsvestraniji poticaji djetetovom razvoju . Stoga otkrivajući likovno stvaralaštvo djece otkrivamo dragocjeni prostor povjerenja u kojem možemo vidjeti kako dijete razmišlja, kako uči i upoznaje svijet oko sebe.
Poticajan u odgojno-obrazovnom procesu, posebice na djetetovu inicijativu, kreativnost u kojem ono aktivno kreira svoje odrastanje u skladu sa svojim interesima . Pomaže djetetu u razvoju i rastu u vjeri i povjerenju u samoga sebe postane osoba, senzibilizirajući ga za mnogobrojne oblike prirodnih, fizikalnih pojava (svjetlost, zvuk, voda, magnetizam) i društvenih odnosa (kulturna baština).
Svjesni činjenice današnje izloženosti djeteta brojnim vanjskim podražajima, program omogućuje ozračje prirodnog učenja u kojem dijete inicira, kreira svoj razvoj simboličke misli. Nesputano stvara strategiju realiziranja odlučuje o sudionicima, prostoru realizacije u konačnici preuzima odgovornost za ishod procesa.
U našem vrtiću provodimo zaštitne, preventivne i razvojne programe usmjerene na zaštitu djeteta od nepovoljnih utjecaja, preveniranje rizičnih ponašanja djeteta i razvoj djetetovih pozitivnih unutarnjih potencijala i snaga. Programi se integriraju u neposredan rad s djecom sukladno aktualnim potrebama, sposobnostima, interesima djece i specifičnostima skupine, od jasličke dobi do polaska u školu.
Naročito provodimo CAP program (Child Assault Prevention). To je program prevencije zlostavljanja djece. Provodimo ga sa djecom pred polazak u školu. Glavni cilj ovog programa je razvoj i stjecanje vještina skrbi za sebe i očuvanja vlastitog zdravlja odnosno samoočuvanja. Voditelji CAP programa su educirani odgajatelji i stručni suradnici vrtića.
Program je namijenjen djeci pred polazak u školu. To je petodnevni boravak u prirodi (Grad mladih) koji uključuje djecu i odgojitelje. On razvija ekološku osjetljivost djece i njihovu spremnost na praktično djelovanje jer omogućuje da djeca dožive i upoznaju prirodu, nauče je voljeti i cijeniti u svim njenim oblicima i otkriju kako je mogu zaštititi, očuvati i unaprijediti. Cilj programa je da djeca steknu vrijedna iskustva, znanja i vještine, razviju pozitivne emocije i stavove usmjerene na etički i ekološki način ponašanja i življenja u zajednici.