Mi smo prvi privatni dječji vrtić u Hrvatskoj, a naš dom je prekrasan grad Vinkovci. Vinka Džakula s puno ljubavi prema djeci i odgojiteljskom pozivu osnovala je ovu našu malu vrtićku obitelj 1. veljače 1990. godine pod imenom Pupoljak, a od 1998. godine, kada smo vrtić registrirali kao Ustanovu, nazivamo se Kolijevka.
Okruženje djece neprestano nadopunjujemo kvalitetnim sredstvima i materijalima koji potiču učenje i psiho-fizički razvoj djece, njihovo samopouzdanje, kreativnost i samostalnost, a obiteljska atmosfera vrtića pruža svoj djeci i roditeljima osjećaj sigurnosti i bezbrižnosti.
Program engleskog jezika održava se u prostoru Ustanove, za vrijeme redovnog programa. Kraći program engleskog jezika provodi se od 1. listopada do 1. srpnja, a voditeljica programa je odgojiteljica koja je završila tečaj engleskog jezika (B2 stupanj – modul 2 po programu izrađenom prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za strane jezike propisanog od strane Vijeća Europe). Program koriste djeca od 4 do 7 godina. Program je verificiran od nadležnog Ministarstva.
Škola sporta okuplja djecu predškolskog uzrasta od 5 do 7 godina, nastojeći im kroz 12 sportova uz puno igre i zabave te uz mnoštvo športskih rekvizita ukazati na važnost bavljenja športom i tjelesnim aktivnostima. Športski program je osmišljen tako da u njemu sudjeluju djevojčice i dječaci. Kroz treninge malim sportašima približavamo mnoštvo športskih vještina na jedan drugi, njima prilagođen i zanimljiv način.
Treninzi se odvijaju dva puta tjedno u prostorima dječjeg vrtića Kolijevka, dvorištu vrtića, prirodnim prostorima pored Ekonomske i Poljoprivredne škole te na teniskim terenima. Djeca brzo gube koncentraciju, stoga treba biti animator, pedagog i kineziolog u svakom trenutku, a trening traje 45 minuta.
Treba istaknuti da je svaki trening pomno isplaniran, a opterećenje je takvo da vježbanje djeci nije naporno ili preteško. Bitno je i to da djeca cijelo vrijeme vježbaju, nema čekanja u redovima ili kolonama, svi su angažirani cijeli trening jer oformljavamo skupine u optimalnom broju. Cilj nam je upoznati djecu sa što više sportova i to ne samo s onim najmasovnijima poput nogometa ili rukometa, već i onim manje poznatima.
Trajanje programa pripreme za školu je od 1. listopada do 1. srpnja. Program koriste djeca od 5 do 7 godina u prostoru Ustanove, u sklopu redovnog programa.
Cilj programa
Pozitivno utjecati i stimulirati razvoj spoznajnih, perciptivno-motoričkih i društveno-čuvstvenih aspekata relevantnih za kvalitetnu realizaciju osobnosti i potencijala djeteta u procesu školovanja i tako podizati razinu kvalitete življenja djeteta i obitelji u cjelini.
Program se provodi tijekom cijele pedagoške godine. Za demokratski razvoj svakog društva nužno je da svaki pojedinac ostvari svoju osobnost, a neprestano smo suočeni sa zaprekama vezanim uz prihvaćanje djece različite od drugih (djece s tjelesnim i mentalnim oštećenjima i djece s emocionalnim, socijalnim i zdravstvenim poteškoćama).
S obzirom na to, takvu djecu potrebno je integrirati u redovne vrtićke programe jer se tu mogu zadovoljiti sve djetetove potrebe, a sistematskim pozitivnim pristupom i djelovanjem takvo dijete ostvaruje samoosobnost, razvija se u sigurnu i pozitivno orijentiranu osobu prema sebi i svijetu. Program će provoditi odgojitelji skupina gdje se identificirana djeca nalaze. Program je verificiran od nadležnog Ministarstva.
Provoditelji programa su odgojitelji iz skupina identificirane djece, identificirana djeca u skupinama i ravnateljica, a program se provodi tijekom cijele pedagoške godine. Svako dijete možemo smatrati potencijalno darovitim, a hoće li razviti svoju darovitost i iskazati ju u nekom području uvelike ovisi o okolnostima, pogotovo tijekom ranog djetinjstva tj. tijekom predškolskog doba. Stručnjaci ovog područja ukazuju na potrebno sustavno praćenje razvoja djeteta, njegovih sposobnosti i specifičnih talenata te poticanje razvoja djetetovih potencijala. Naše težnje proizlaze iz osjetljivosti za ulaganje u ovu vrstu programa kako bi se ostvarilo rano otkrivanje nadarenosti i utjecalo na njihov razvoj kod svakog potencijalno nadarenog djeteta u skupini.
Cilj programa
Individualnim i diferenciranim pristupom u radu pozitivno utjecati i stvarati preduvjete za razvijanje i rano otkrivanje potencijala djeteta koji bi se kasnije mogli iskazati kao darovitost. Prepoznavanje značajki darovitosti kod djece te stimuliranje razvoja spoznajnih, perceptivno-motoričkih i društveno čuvstvenih aspekata relevantnih za kvalitetnu realizaciju osobnosti i potencijala djeteta.