Dječji vrtić Latica je specijalizirana pedagoška ustanova koja provodi različite posebne edukacijsko-rehabilitacijske programe za djecu rane i predškolske dobi s teškoćama u razvoju uz suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja. Osnivač ustanove je Grad Zadar, a njeni korisnici mogu biti djeca iz cijele Zadarske županije. Djeca s prebivalištem izvan Zadra mogu biti korisnici ove ustanove uz uvjet da jedinica lokalne uprave i samouprave na čijem području dijete živi sufinancira edukacijsko-rehabilitacijski program. Djeca čije je prebivalište izvan Zadra dolaze u pratnji roditelja uz podršku Općina i Gradova u kojima žive.
DV Latica potiče inkluziju i sudjeluje u njenom ostvarivanju. Pruža stručnu podršku djeci, roditeljima i odgojiteljima redovnih Dječjih vrtića u i izvan Zadra, mjestu prebivališta djece s teškoćama s ciljem uključivanja u redovne vrtiće, okruženje vršnjaka tipičnog razvoja. Omogućuje dolazak djeci s teškoćama u razvoju iz redovnih vrtića na rehabilitaciju u Dječji vrtić Latica kao i odlazak stručnjaka u njihov redovan vrtić. Na ovaj način ostvaruje se Inkluzivni edukacijsko-rehabilitacijski program podrške.
Što je edukacijsko-rehabilitacijski program?
Program koji u skladu s osobitostima djeteta, njegovim potrebama, vrsti i stupnju teškoće te kronološkoj dobi specifičnim metodama potiče djetetov razvoj u cjelini.
Vrste edukacijsko-rehabilitacijskog programa u DV Latica
Tko provodi edukacijsko-rehabiklitacijske programe?
Djeca s kojim vrstama teškoća mogu biti korisnici DV Latica?
Može li se u DV Latica upisati dijete bez teškoća u razvoju?
Da, ukoliko su za to osigurani uvjeti (prostor, kadar). Prioritet imaju djeca s teškoćama, odnosno sastav i broj upisane djece s teškoćama u razvoju određuju tu mogućnost. Danas ta mogućnost ne postoji zbog velikog broja djece s teškoćama u razvoju kojoj je vještačenjem utvrđena potreba za rehabilitacijom.
MisijaDječji vrtić Latica provodi dnevne aktivnosti i primarni mu je cilj osigurati uvjete za što kvalitetniji život djeteta s teškoćama u razvoju u njegovoj domicilnoj sredini, u okruženju svoje najprirodnije i najvažnije zajednice – obitelji.
VizijaOsigurati uvjete za poticanje komunikacije, socijalnog, emocionalnog, intelektualnog i tjelesnog razvoja, odnosno različitim edukacijsko-rehabilitacijskim postupcima pružiti stručnu podršku djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima za uključivanje u redovnu sredinu, nove oblike učenja i primjerene oblike školovanja.
Svakodnevni boravak djeteta u posebnoj skupini u DV Latica uz individualne rehabilitacijske, terapeutske i savjetodavne postupke. Skupine broje od 2 do 7 djece, ovisno o kronološkoj dobi te vrsti i stupnju teškoće.
Jesu li sva djeca u istoj posebnoj skupini u DV Latica?
Nisu, posebnu skupinu u kojoj boravi dijete određuju njegove potrebe, dob te vrsta i stupanj teškoće. Posebne skupine u DV Latica:
Tko i na koji način predlaže u kojoj će posebnoj skupini boraviti dijete?
Stručni tim DV Latica (u sastavu : edukator-rehabilitator, psiholog, logoped, odgojotelj, fizioterapeut, zdravstvena voditeljica) svake pedagoške godine predlaže različite programe koji su određeni potrebama djece, korisnicima ustanove. Ovisno o broju djece s određenom vrstom i stupnjem teškoće te njihovoj kronološkoj dobi kreiraju se različite posebne skupine u kojima borave djeca koja imaju zajedničke i/ili najsličnije potrebe (kriterij homogenosti).
Svakodnevni boravak djeteta u inkluzivnoj skupini redovnog vrtića uz stručnu podršku djetetu, roditeljima i odgojiteljima redovnog vrtića.
Što znači stručna podrška djetetu uključenom u inkluzivnu skupinu redovnog vrtića?
Priprema redovnog vrtića (redovne skupine) za uključenje djeteta s teškoćama u razvoju, mogućnost dolaska stručnjaka iz DV Latica u redovan dječji vrtić, postupno uključivanje, podrška u adaptaciji, mogućnost dolazaka djeteta i roditelja u DV Latica na skupne i/ ili individualne rehabilitacijske, terapeutske i savjetodavne postupke koje prema potrebama svakog djeteta ostvaruju rehabilitatori, logopedi, psiholozi, fizioterapeuti i zdravstvena voditeljica. Savjetodavni i edukativni rad s odgojiteljima redovnog vrtića, rad u timu s odgojiteljima.