Odlukom Skupštine grada Zagreba od 29. lipnja 1992. godine, vrtić Gajišće s pripadajućim područnim vrtićima postaje pravni sljedbenik Dječjeg vrtića „Sesvete“ kao samostalni vrtić „Leptir“ sa sjedištem u Ulici Ivana Gorana Kovačića 20, Sesvete. Vrtić je započeo s radom 1. rujna 1992. godine. Vrtić je tada imao osamnaest odgojnih skupina u Primarnom 10-satnom programu u koje je bilo upisano 474 djece i pet odgojnih skupina Programa minimuma sa 135 djece. Za ravnateljicu je imenovana Branka Brlečić, prof. pedagogije i sociologije koja na toj dužnosti ostaje do 31. ožujka 2020. godine.
Tijekom godina porasle su potrebe roditelja za smještajem djece u vrtić/jaslice, te se širio i Vrtić na nove lokacije. Danas se u Vrtiću realizira odgojno obrazovni rad s djecom rane i predškolske dobi: u Redovitom programu 462 djece u 23 odgojne skupine na četiri lokacije i u Programu predškole 3 odgojne skupine s ukupno 43 djece na 2 lokacije.
Vrijednosti kojima u odgojno obrazovnom radu pridajemo osobitu pozornost jesu: znanje kao pokretač razvoja u raznim aspektima, solidarnost i osjetljivost za druge, za svoje životno okružje i za okolinu, izgradnja osobnog i kulturnog identiteta pojedinca, odgovornost prema sebi samima i drugima, toleranciju, zaštitu ljudskog dostojanstva i poštivanje različitosti, sigurno i poticajno okruženje koje omogućuje razvoj ljudskog bića u potpunosti.
U odgojno obrazovnom radu polazimo od zakonskih i stručnih dokumenata, te suvremenih shvaćanja djeteta:
Proces promišljamo prema sljedećim načelima: cjelovitost, integrativnost, individualnost, razvojnost, pravovremenost, uključenost, aktivitet, uzajamnost i suradništvo, jednakopravnost, primjerenost, sloboda izražavanja, uživanje i djetetov najbolji interes, a usmjeren je na razvoj kompetencijskih dimenzija.
Redoviti odgojno obrazovni program rada s djecom rane i predškolske dobi temelji se na sljedećem:
Kroz pedagošku godinu redoviti program odgoja i obrazovanja biti će obogaćen sljedećim sadržajima:
Međunarodni eko vrtićRazvijajući svoj vrtićki kurikulum posebnu pozornost usmjeravamo odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. O tome svjedoče brojne Eko akcije s djecom i njihovim obiteljima, različiti projekti Vrtića i odgojnih skupina kao i okruženje unutar i izvan Vrtića. Unatrag 8 godina provodimo i razvijamo posebni Program odgoja za održivi razvoj djece predškolske dobi. Upravo navedeni razlozi motivirali su nas na pokretanje postupka stjecanja statusa međunarodne „Eko škole/vrtića“ koji smo stekli u lipnju 2011. godine, a ove pedagoške godine ga obnavljamo treći put i stječemo srebrni status.
Polazeći od naših jakih strana i bogatog iskustva vezanog uz sukonstrukciju Kurikuluma našeg Vrtića usmjereni smo na razvoj ekološke osjetljivosti, informiranosti i osviještenosti, te osobne orijentiranosti i uključenosti u rješavanje ekoloških problema tijekom provedbe ovog programa. Zajednički razvijajući ovaj program preferiramo metodologiju deskriptivnog i akcijskog istraživanja, u kojem timski rade odgojitelji odgojnih skupina, sustručnjaci različitih profila, posebnih sposobnosti i osobnih sklonosti. Posebnu ulogu istraživača i sukonstruktora, uz odgojitelje u odgojnim skupinama, imaju djeca i njihove obitelji. Značajnu ulogu u stvaranju i ostvarivanju zajedničkih vizija imaju timovi odgojitelja kao i radnici Vrtića različitih profila.
Osnaživanje djeteta u pozitivnim vrijednostimaU svom radu smo orijentirani i na suvremena stajališta razvojne psihologije koja govore da temeljne smjernice u prevenciji nasilja trebaju ići u cilju osnaživanja djece u pozitivnim vrijednostima i jačanjem zaštitnih čimbenika u obitelji i zajednici. U višegodišnjem odgojno obrazovnom radu s djecom u našem Vrtiću utkano je puno toga što čini prevenciju kroz osnaživanje djeteta u pozitivnim vrijednostima i zauzimanju za sebe: razvijanje samopouzdanja i samopoštovanja, emocionalno opismenjavanje i razvoj samokontrole, stjecanje i razvijanje vještina zauzimanja za sebe i drugih socijalnih vještine, stjecanje i razvijanje vještina konstruktivnog rješavanja problema, razvijanje prosocijalnih ponašanja i empatije, stjecanje znanja o opasnostima, o vještinama samozaštite i o izvorima pomoći.
S primjenom CAP-a programa, kao integralnim dijelom programa osnaživanja a kojega smo prepoznali kao „ono nešto“ što će nas dodatno ojačati za rad na području podrške nenasilju i prevencije, počeli smo od pedagoške godine 2003./04. Preventivni CAP program (verifikaciju koju je ishodila Udruga roditelja „Korak po korak“ koja je Regionalni trening centar ICAP za Hrvatsku) poučava djecu njihovim elementarnim pravima da budu sigurna, jaka i slobodna, informira ih o tome kako prepoznati opasne situacije i podučava osnažujućim i preventivnim strategijama kojima mogu povećati svoju sigurnost.
Posebni i kraći programi
Uz redoviti program vrtić „Leptir“ svojim korisnicima nudi brojne posebne i kraće programe:
Naša posebnost, na koju smo ponosni, su i međusobna druženja radnika Vrtića: Božićni maštoviti programi uz večeru, putovanja i jednodnevni izleti. Stečena iskustva proizašla iz tih druženja pomagala su nam u prevladavanju mnogih poteškoća i svladavanju osobitih izazova, te su doprinosila i doprinose osobnom i profesionalnom izgrađivanju svih nas.