×

Dječji vrtić Maksimir

Zagreb

Nedaleko od centra grada vrtić Maksimir smješten je kao oaza pokraj Zoološkog vrta i Maksimirske šume s prekrasnim igralištem, ugodnim i brižljivo održavanim interijerom i najboljom djecom na svijetu.

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Misija dječjeg vrtića Maksimir je stvaranje kvalitetnijih uvjeta za razvoj, odgoj i učenje djece. Pritom kao viziju imamo bogato materijalno okruženje koje je u skladu sa suvremenim spoznajama o razvoju i učenju djece.

U odgojno-obrazovnom procesu trudimo se da svako dijete bude:

  • sigurno
  • samostalno
  • zadovoljno
  • slobodno
  • odgovorno
  • neovisno
  • uspješno

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Jezični program - talijanski
  • Montessori program
  • Ekološki program
  • Vjerski program

Kratki program

  • Program za darovitu djecu

Detaljne informacije

Redoviti program

Redoviti cjelodnevni 10-satni program namijenjen je za sve dobne skupine djece, provodi se svakodnevno radnim danom u jasličnim i vrtićkim skupinama

Redoviti cjelodnevni 10-satni program namjenjen je za sve dobne skupine djece, provodi se svakodnevno radnim danom u jasličnim i vrtićkim skupinama koji provode odgojitelji u skladu sa suvremenim spoznajama o razvoju i učenju djece rane i predškolske dobi.

To je cjelovit razvojni program usmjeren na brigu o sigurnosti i zdravlju te na optimalno zadovoljavanje djetetovih potreba i prava, te na poticanje rasta i razvoja u skladu s individualnim mogućnostima djeteta.

U skupinama redovitog primarnog programa Vrtić organizira i integraciju djece s posebnim potrebama i teškoćama u razvoju.

Program ranog učenja engleskog jezika

U dječjem vrtiću Maksimir primarni program s integriranim ranim učenjem engleskog jezika djeluje od rujna 1998. godine kada je verificiran od strane Ministarstva prosvjete, kulture i športa.

Program se ostvaruje unutar dvije mješovite odgojne skupine u centralnom objektu D. V. „Maksimir“. Polaznici su djeca od 3. godine života do polaska u školu.
Znanstvene spoznaje pokazuju da je ta dob optimalna za početak usvajanja stranog jezika, jer djeca brže i lakše usvajaju njegov pravilan izgovor, intonaciju i artikulaciju, a samim time razvijaju osjećaj sigurnosti i samopouzdanja, te spontanost u izražavanju.

Ciljevi programa su:

  • obogaćivanje odgojno-obrazovnog rada s engleskim jezikom uz poštivanje zakonitosti metodike učenja stranog jezika
  • utjecanje na cjelovit razvoj djeteta
  • razvijanje i podržavanje interesa za usvajanje engleskog jezika
  • razvijanje osjetljivosti za drugi fonološki sustav
  • razvijanje i postupno izražavanje na engleskom jeziku u okviru izraženih potreba prilagođeno dobi djeteta
  • poticanje želje djeteta za daljnjim učenjem engleskog jezika u osnovnom obrazovanju
  • poticanje djece na upoznavanje i prihvaćanje rasnog identiteta drugih, prema načelima uzajamnog poštovanja, tolerancije i nenasilja
  • upoznavanje različitih običaja i kultura pojedinih zemalja engleskog govornog područja.

Iz ciljeva proizlaze i specifične zadaće, a to su:

  • obogaćivanje djetetovih iskustava i spoznaja
  • poticanje djece da spontano reagiraju na engleskom jeziku u svakodnevnim životnim situacijama (tzv. „situacijsko učenje“)
  • usvajanje i proširivanje jezičnog vokabulara kroz tematske sadržaje prilagođeno dobi, interesima i potrebama djece
  • poticanje interesa za upoznavanje anglosaksonske kulture

Način rada:

  1. Postepeno uvođenje engleskog jezika
  2. Aktivnosti su na oba jezika jer hrvatski jezik je ipak primaran
  3. Jezične strukture se usvajaju kroz svakodnevne situacije, dnevni ritam skupine, pjesme, priče i ostale sadržaje
  4. Obilježavanje tradicionalnih anglsaksonskih blagdana i običaja

Program obogaćen talijanskim jezikom

Program je verificiran 28.11.1998. godine, a 27.07.2011. postali smo stručno-razvojni centar za učenje talijanskog jezika. Redovito surađujemo sa Sveučilištem Jurja Dobrile iz Pule.

Strani je jezik poželjno započeti učiti što ranije, i iz motivacijskih, i iz biološki utemeljenih razloga, a u svrhu što kvalitetnijeg usvajanja stranog jezika i razvijanja pozitivnog stava prema učenju stranog jezika. Uz argumente koji idu u prilog ovim tezama, naglašena je uloga igre, te neke metodičke zakonitosti učenja stranog jezika kod djece predškolske dobi. Osnovno obilježje rada kojem težimo je humanističko-razvojni pristup uz poštivanje cjelovitog pristupa u poticanju razvoja djeteta, individualni pristup svakom djetetu i zadovoljavanje potreba djece. S obzirom da se radi o mješovitoj grupi, program je prilagođen različitoj dobi djece. Program se primjenjuje prilikom svakodnevnih aktivnosti kao što su oblačenje, svlačenje, pranje zuba, ruku, hranjenje…

Ciljevi:

  • razvoj pozitivnog stava prema talijanskom jeziku i kulturi
  • usvajanje pravilnog izgovora i intonacije
  • razvoj sposobnosti razumijevanja stranog jezika
  • upoznavanje djece s talijanskim jezikom i kulturom
  • poticanje dječje autonomije, kreativnosti i stvaralaštva kroz različite aktivnosti

Kako je kultura, sama po sebi, s jezikom povezana dubokim vezama - kroz svakodnevni život, običaje, književnost i tradiciju, s jedne strane njihova veza olakšava usvajanje samog jezika. Korištenjem interesantnih sadržaja (npr. prehrana - špageti i pizza, karneval - Arlecchino, književnost - Romeo i Julija, blagdani – Befana..), djeca lakše usvajaju jezične konstrukcije i duže pamte naučeno. S obzirom da je talijanski jezik najmelodičniji jezik na svijetu, glazba je prožeta kroz sve aktivnosti i situacije.

Cjelodnevni Montessori program

Program je verificiran 23.04.2012.g. ,a provode ga educirane odgojiteljice u mješovitoj odgojnoj skupini djece od 3 do 6 godina života

Jedna od naših uloga je osigurati djeci poticajnu okolinu, koja će im povećati prirodnu radoznalost te im omogućiti spontano učenje i otkrivanje kroz igru. Montessori metoda u potpunosti uvažava dječju individualnost i od nje polazi. Umjesto vanjskog vođenja pruža mu se indirektna pomoć kako bi samo sebe vodilo: „Pomozi mi da učinim sam“.
Montessori je način života koji ima svoj cilj, a to je da svako dijete bude neovisno, samopouzdano, motivirano, odgovorno te da postupno razvija sve svoje talente i potencijale.

Područja rada:

  • Vježbe praktičnog života
  • Vježbe za razvoj osjetilnosti
  • Vježbe za razvoj jezika
  • Vježbe za razvoj matematike
  • Vježbe kozmičkog odgoja

Načela:

  1. Načelo upijajućeg uma - dijete upija sve oko sebe
  2. Načelo pripremljene okoline-posebno izrađen pribor i strukturirana okolina
  3. Načelo promatranja - odgojitelj promatranjem uočava i utvrđuje djetetove potrebe
  4. Načelo slobodnog izbora i ponavljanja - dijete samo odabire pribor koje će raditi vođeno unutarnjom motivacijom
  5. Načelo osobnog tempa i trajanja rada
  6. Načelo provjere ispravnosti
  7. Načelo discipline - unutarnja disciplina djeteta uči ga razvijanju pozitivne suradnje s drugima kao temelj demokratskog djelovanja
  8. Načelo mirovanja
  9. Načelo „Tri stupnja“- koje omogućuje usvajanje novih sadržaja u stupnjevima kao i provjeru novostečenog znanja
  10. Načelo heterogenosti skupine

Program EKO grupe

Cjelodnevni program odgoja i obrazovanja za okoliš i održivi razvoj

Program eko grupe obogaćen je sadržajima odgoja za održivi razvoj s ciljem razvijanja ekološke osjetljivosti i aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom okruženju.

Specifične zadaće :

  • Uočavanje i doživljavanje prirodnih ljepota
  • Istraživački odnos prema okolini, uočavanje i shvaćanje pojava u prirodi, biljnom i životinjskom svijetu
  • Stjecanje znanja o načinima brige za okoliš, postupanju sa otpadom
  • Poticanje djeteta da vlastitom aktivnošću pridonese očuvanju prirode
  • Poticanje suradničkog odnosa sa drugom djecom i odraslima u ovim aktivnostima

Program je 19.10.2011.g. verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta a provode ga educirane odgojiteljice.

Ciljevi programa:

  • Razvoj ekološke osjetljivosti
  • Aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom okruženju
  • Razumijevanje prirodnih procesa i njihove ovisnosti
  • Razvijanje pozitivnih stavova prema okolišu

Temeljna obilježja programa :

  • Dijete uči o prirodi i okolišu na osnovu vlastitog iskustva, kroz sva osjetila
  • Prirodu i prirodne materijale koristimo vakodnevno u radu
  • Poticajno okruženje u cilju odgoja za održivi razvoj: vrt ljekovitog bilja, povrtnjak, voćnjak
  • Osim igre, dominantne aktivnosti su opažajno praktične i istraživalačke – laboratorij
  • Pravilna prehrana-temelj cjelovitog rasta i razvoja djeteta
  • Projektna metoda u radu slijedi dječje interese
  • Razvijanje pozitivnog odnosa prema biljnom i životinjskom svijetu
  • Roditelji naši suradnici i partneri u provođenju odgoja za održivi razvoj
  • Uz uređenje sobe dnevnog boravka

Uz uređenje sobe dnevnog boravka naš zadatak bio je opremiti i novi prostor koji smo dobili.

Nazvali smo ga Eko radionica i od njega stvorili eko praktikum koji se sastoji od:

  • Prostornog kalendara prirode za svako godišnje doba
  • Kutića prirode
  • Akvarija s ribicama
  • Malog laboratorija

Što ćemo se sve igrati, otkrivati i učiti iz dana u dan:

  • o tome da su ljubav i prijateljstvo djece i odraslih najvažniji…
  • jednako važno je voljeti prirodu,živjeti s njom u skladu, istraživati velika i mala čuda prirode i okoliša u kojem živimo…
  • posijati svoje sjeme,otkriti kako raste cvijet,klas pšenice ili salata u povrtnjaku…
  • njegovati i brinuti se o svojoj biljci, kućnom ljubimcu
  • moći odabrati zdravu hranu(leću,slanutak,heljdu,zob,ječam…),voće i pvrće
  • u "Zelenom otoku" odlagati otpad u spremnike, kako bi ga bilo manje i kako bi bio koristan…
  • učiti i istraživati kakvi su zemlja,voda,zrak…i zašto su važni,te kako ih možemo zaštititi i sačuvati da budu zdravi…
  • ići na izlete (s 5 godina ) u prirodu, upoznati ljude koji brinu o njoj…
  • učiti neke vještine…npr. od starog papira napraviti novi…
  • puno vježbati, pričati priče, glumiti, graditi, plesati, slikati, igrati se slovima I brojevima…

Maksimalci - tajni laboratorij

Kraći program - igraonica za rad s potencijalno darovitom djecom

Iako svi vjerojatno imamo ideju o tome što to znači darovitost, ponekad ne uviđamo svi da i predškolska djeca mogu biti darovita. Zapravo je jako lako previdjeti karakteristike darovitosti kod male djece. Međutim, već u vrtiću možemo prepoznati darovito dijete, kao ono koje, u odnosu na svoje vršnjake, puno toga čini prije, brže, bolje, više, drugačije. U predškolskoj dobi darovitim djetetom smatramo ono koje, u aktivnostima kojima se bavi, dosljedno postiže značajno bolja, tj. iznadprosječna postignuća od svojih vršnjaka. Osnovu tih iznimnih postignuća čini specifičan način intelektualnog funkcioniranja darovitog djeteta. Stručnjaci u području darovitosti, poput E. Winner (1996) pod terminom darovitog djeteta, podrazumijevaju onu djecu koja imaju tri karakteristike i atipične osobine u odnosu na svoje vršnjake:

  1. Rano sazrijevanje
  2. Specifični interesi
  3. Zanos u ovladavanju vještinama

Osim navedenih karakteristika, u literaturi se često navodi i iznimna kreativnost u mišljenju takvih pojedinaca.

Darovitu djecu definiramo kao one u gornjih tri do pet posto populacije u jednom od područja:

  • opća intelektualna sposobnost
  • specifična akademska sposobnost
  • psihomotorne vještine
  • umjetničke vještine (vizualne ili reproduktivne)
  • sposobnost vodstva

Tijekom rada djeca su dala ime igraonici: Maksimalci – tajni laboratorij. Aktivnosti koje provodimo u igraonici su one koje potiču aktivno učenje, više razine misaonih procesa i kreativno mišljenje, npr.: mozgalice, igre kreativnog rješavanja problema, zagonetke, pitalice, logičko-kombinatoričke igre itd. U skladu sa suvremenim tendencijama, u procjeni darovitosti koristimo višestruke procjene: zapažanja karakterističnih oblika ponašanja djece ili tzv. znakova darovitosti od strane roditelja i odgojitelja, te primjena psihodijagnostičkih testova.

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - MaksimirAl. A. Augustinčića 410000 Zagreb
mob: 01 2314 976
mail: web: vrtic-maksimir.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - RavniceRavnice 410000 Zagreb
mob: 01 2323 391

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!