Dječji vrtić Medveščak već dugi niz godina razvija svoj osobni kurikulum i mijenja odgojno-obrazovnu praksu temeljenu na novim znanstvenim spoznajama i istraživanjima usmjerenim na dijete i njegove razvojne potrebe, mogućnosti i prava, a što je u skladu s humanističkim razvojnim pristupom. I dalje ćemo kontinuirano voditi računa da se naš odgojno-obrazovni proces temelji na strategijama aktivnog otkrivanja, učenja i istraživanja djece; shvaćajući da je učenje i poučavanje tj. transakcija i transformacija, jedan složen proces koji traži temeljito planiranje, pripremanje i osmišljavanje raznovrsnih aktivnosti i aktivne uključenosti svih dionika tog procesa. U svojem radu također ćemo voditi računa o dobnoj i individualnoj primjerenosti i promišljati o načinima kako pripremiti dijete da bude spremno učiti, znati se nositi sa stalnim promjenama i bude oboružano „alatima“ potrebnim za cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).
Na naš vrtić gledamo kao na novu djetetovu životnu sredinu čiji je cilj promicanje njegova uravnotežena rasta, razvoja i učenja. Pri tome nikako ne zaboravljamo važnost zajedničkog djelovanja obitelji i odgajatelja koji uz razvijanje partnerskih odnosa podržavaju učenje iz dječje perspektive i njegovo razumijevanje svijeta koji ga okružuje; gdje je spontana dječja igra glavni pokretač daljnjih promišljanja i aktivnosti.
Takav pristup podržava humanistički i holistički pogled na dječji rast, razvoj i učenje, oslanjajući se pritom na široki raspon pedagoških znanja, naročito iz područja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, implementirajući multidisciplinarna istraživanja i nove spoznaje vezane uz rano i predškolsko djetinjstvo te primjenjujući suvremenu pedagošku metodologiju.
Veliku važnost pridajemo izgradnji kompetentnih i profesionalnih stručnih radnika koji su dovoljno osnaženi za izazove i nepredvidivost odgojno-obrazovnog procesa.
Vizija i misijaSvjesni odgovornosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te njegove važnost za rano učenje, kurikulum Vrtića ne možemo prepustiti da se „desi“; već o njemu sustavno promišljati, usmjeravati ga, razvijati i mijenjati s obzirom na kontekst u kojem se odvija. Tako utemeljeni kurikulum bazirat će se na vrijednostima koje će unapređivati intelektualni, društveni, emocionalni, govorni, kreativni i motorički razvoj djece.
Naša vizija - vrtić kao mjesto u kojem se stvara zadovoljna, sretna, uspješna i kreativna zajednica djece, roditelja i zaposlenika
Naša misija - kreiranje vrtića kao ravnopravne zajednice djece i odraslih koji zajedno uče i napreduju
Odgojno-obrazovni proces
Kvalitetan odgojno-obrazovni proces temelji se na uvjerenju da skrb, odgoj i obrazovanje čine povezanu cjelinu, te da su dobrobit i uključenost svakog djeteta preduvjeti uspješnog učenja. Iako se učenje događa na različite načine i u različitim situacijama, krajnji cilj odgojno-obrazovnog procesa jest postavljanje visokih ali dostižnih očekivanja za svako dijete, poticanje znatiželje, istraživanja, kritičkog i kreativnog mišljenja i suradnje. Tako ćemo stvarati kurikulum usmjeren na djetetove kompetencije, što i predstavlja jedan od glavnih smjerova kurikulumske politike, čime ćemo odgovoriti izazovima društva znanja i pripremiti djecu za cjeloživotno učenje te razvoj temeljnih kompetencija.