Dječji vrtić Pipi Duga Čarapa osnovan je u studenome 2003. godine. Nalazimo se na adresi Našička 18 na Staglišću (Jarun). Ljubav prema svome zvanju osnivačici je bila motivacija za pokretanje ovog vrlo zahtjevnog posla: djeci stvoriti okružje u kojem će se osjećati kao u vlastitom domu; ono što za svoju djecu nije uspjela pronaći u ostalim vrtićima. U tom smislu uredila je prostor vrtića, zadržavši obiteljsko ozračje, te pomno birala odgojiteljski kadar. Naše tete brinu o djeci svrstanoj u tri vrlo male skupine, kako bi imale vremena posvetiti se svakom djetetu. Radno vrijeme vrtića je od 6.30 do 17.30 sati svakog radnog dana u godini (osim subotom i nedjeljom).
Hrana i boravak na zrakuOsnovne potrebe predškolske djece su hrana i boravak na svježem zraku. Kako našoj djeci želimo pružiti samo najbolje, odlučili smo se za hranu mediteranskog tipa. Osim glavnog, djeci spravljamo još četiri obroka – i nešto što ne smijemo zaboraviti – dnevni tanjur zdravlja – svježe voće!
Naša djeca svakodnevno izlaze na svježi zrak, na obližnja igrališta, do jezera Jarun ili pak, oni veći, do Medvednice, u poneki muzej ili šetnju središtem grada.
O našim programimaSvrha pohađanja vrtića za dijete je prvenstveno igra, ali uz igru valja i nešto naučiti. Znatiželjne glavice naših najmlađih nevjerojatnom lakoćom upijaju svijet oko sebe i nije im teško učiti dva strana jezika (engleski i njemački), ili sudjelovati u našim kreativnim radionicama. Najnovija istraživanja upravo upućuju na rano učenje stranih jezika. Djetetu to nije opterećenje, a ono što u ovoj dobi čuje, ostaje mu trajno kao temelj za kasniju naobrazbu, ne samo iz jezika. Računalnom radionicom uvodimo djecu u svijet suvremene tehnologije, ritmičkom i plesnom animiramo jednako dječake i djevojčice, lutkarskom, likovnom, pekarskom… Folklorom njegujemo našu baštinu – plesove, zaboravljene dječje igre.
Djecu uključujemo i u izvanvrtićke sportske aktivnosti. Organiziramo jednotjedno zimovanje, školu skijanja na Medvednici, klizati učimo u sklopu Hokejaškog kluba Medveščak. U toplijim danima naši treneri djecu uče rolati i igrati tenis, plivamo na bazenima uza Savu, a jahanje svladavamo na Hipodromu. One starije obvezno u lipnju vodimo na jednotjedno ljetovanje na Jadran.
Moramo se pohvaliti i javnim nastupima u kojima sudjeluju djeca iz svih naših odgojnih skupina. Ne bismo li djecu oslobodili straha od takvih nastupa, naučeno u sklopu naših programa redovito izvodimo na priredbama u Zagrebu: na Trepsu (susreti plesnih skupina na Trešnjevci), na Zrinjevcu, na Danima vrtića grada Zagreba i u drugim prigodama, za što smo dobili brojna priznanja i nagrade.
Učenje stranog jezika pridonosi osjećaju sigurnosti, samopouzdanja te spontanosti u izražavanju. Predškolska dob je povoljno razdoblje za učenje stranog jezika. Brže i lakše je usvajanje čistog izgovora i intonacije.
Ciljevi programa
Rano učenje stranog jezika u vrijeme globalizacije smatra se iznimno važnim. Ima povoljne učinke na intelektualni i cjelokupni razvoj djeteta te pozitivno utječe na kasnije učenje drugih jezika. Dijete predškolske dobi uči na specifičan način ,istražujući svijet oko sebe cijelim svojim bićem i svim osjetilima. U predškolskoj dobi imaju sposobnost usvojiti čisti, pravilan izgovor svih glasova i melodiju jezika.
Cilj programaCilj programa je omogućiti djeci predškolske dobi upoznavanje i usvajanje njemačkog jezika na njima prilagođen način.
Zadaće programa
Djetetov prirodni razvoj je zakonit i progresivan. Na njegov razvoj utječu nasljedni čimbenici i mnogi egzogeni faktori. Zapažene su velike individualne razlike fizičkog i psihičkog razvoja djece iste kronološke dobi. Tjelesni odgoj znatan je egzogeni faktor kojim u većoj ili manjoj mjeri potičemo razvoj morfološko-motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djeteta. Predškolski odgoj je prvi dio odgojno-obrazovnog sustava koji se ostvaruje putem različitih humanističko-razvojnih programa.
Programsko usmjerenje je temeljno polazište za konkretiziranje programa u vrtiću, s primarnim ciljem i zadaćama za poticanje cjelovitog razvoja djeteta humanističko-razvojnim pristupom, prije svega, poštivanjem prava na zadovoljavanje općih i posebnih potreba djeteta. Specifičnosti rada s djecom, koja imaju izraženu potrebu za igrom i aktivnošću s pokretima, obvezuju nas na osmišljavanje primjerenih programa za zadovoljavanje tih potreba, a samim time stručno-kompetentno poticanje tjelesnog i psihomotornog razvoja djeteta.
Uvažavajući potrebe djece i roditelja za organizaciju i provođenje posebnog sportskog programa, postavili smo cilj, zadaće, sadržaje i aktivnosti za njegovo provođenje.
Cilj programa
Zadovoljavanje općih i posebnih potreba djeteta za igrom i sportskim aktivnostima, poticanjem cjelovitog razvoja, a osobito morfološko-motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djeteta.
Uvođenje djece u osnove sportskih programa, u skladu s njihovim općim i posebnim potrebama.
Zadaće programa
Sportski program provodi se svakodnevno po 30 minuta s djecom od 3. do7. godine života.
SadržajiPrirodni oblici kretanja, vježbe za stopala, kineziološke aktivnosti na klupici, kineziološke aktivnosti s loptom, različite igre, gimnastika, atletika, kuglanje, hokej,tenis, odbojka, košarka, rukomet, nogomet.
U dječjem vrtiću zbrinuta su djeca različitih osobnosti, koje valja prepoznati i poticati, kako bi se razvijale od najranije dobi i na određenom stupnju razvoja dosegle maksimum.
Cilj programa
Prepoznavati, poticati i vrednovati osobne kreativne dramsko – scenske sposobnosti djeteta, otkrivanjem i njegovanjem početnih potencijala, do postignute izvrsnosti.
Zadaće programa
Sadržaji i aktivnosti za poticanje dramsko – scenskog izraza djeteta
Dramsko-scenski program se ne provodi kao posebni program, već su elementi programa integrirani u primarni program koji provode odgojitelji s djecom. Posebnu pozornost poklanjaju djeci s prepoznatljivim talentom za ovaj dio dječjeg izražavanja i stvaranja.
Dijete i folklor
Dijete predškolske dobi je razigrano i pokretljivo. Ima snažnu potrebu za kretanjem i glazbom. Spoznaja o različitim sposobnostima svakog djeteta i njegovim potrebama potaknula nas je za uvođenje programa folklora. Raznolikim sadržajima folklora, a prvenstveno vođenom igrom i pokretom tijela, razvijat ćemo ritmičke, vokalne i plesne potencijale kod djece. Na taj način djeca će osvijestiti osjećaj poštovanja prema osobnom tradicijskom nasljeđu.
Program folklora u vrtiću
Projekt upoznavanja djece s folklorom namijenjen je svoj zainteresiranoj djeci od 4. do 7. godine života, što podrazumijeva primjereni izbor sadržaja i metoda rada za neposredan rad s djecom ove dobi. Program se realizira dva puta tjedno po 45 minuta.
Odgajateljica-voditeljica folklora realizira program prema sljedećim tematskim cjelinama :