×

Dječji vrtić Radost

Zagreb

Dječji vrtić Radost u zagrebačkoj Dubravi otvoren je 1977. godine, a tijekom svog radnog vijeka razvija različite odgojno-obrazovne programe nudeći djeci mogućnost za ostvarenje i razvoj na glazbenom, likovnom, ekološkom i drugim planovima
Dječji vrtić Radost

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Dječji vrtić Radost u zagrebačkoj Dubravi otvoren je 1977. godine, te je u početku imao 12 odgojnih skupina od čega četiri jasličke i osam vrtićkih skupina. Uz centralni objekt u Ljubijskoj ulici, 1979. godine otvara se i područni u Ulici hrvatskog proljeća br. 20 i 22, a godinu dana kasnije i na broju 18, a time se vrtić širi za devet skupina.

Tijekom svog radnog vijeka vrtić je razvijao različite odgojno-obrazovne programe nudeći djeci mogućnost za ostvarenje i razvoj na glazbenom, likovnom, ekološkom i drugim planovima. Prvi u gradu Zagrebu otvaramo igraonicu engleskog jezika, a kasnije i njemačkog.

Nakon dugogodišnjih nastojanja za zadovoljenjem povećanih potreba za smještajem djece u ovom dijelu grada, 2013. godine centralni objekt vrtića se nadograđuje i proširuje za tri odgojne skupine i novu polivalentnu dvoranu.

Danas brojimo 26 odgojnih skupina, od čega 10 jasličkih i 16 vrtićkih, a za djecu i rad vrtića brinu devedesetak zaposlenika u četiri objekta.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Jezični program - njemački
  • Montessori program
  • Sportski program

Detaljne informacije

Programi na razini vrtića

Dječji vrtić Radost ustanova je za rani i predškolski odgoj i obrazovanje koja provodi odgojno-obrazovne programe za djecu, programe podrške za roditelje i programe za profesionalno učenje.

Programi za djecuU svim skupinama vrtića (njih 26) provodi se redoviti desetsatni program, a u nekim se skupinama (u sklopu redovitog) provodi i obogaćeni program.

Vrtić organizira i program predškole koji se odvija u poslijepodnevnim satima za djecu koja nisu polaznici Dječjeg vrtića Radost, a budući su školski obveznici.
Dugogodišnja je praksa vrtića i provođenje kraćih programa (ples, sport, sportsko-rekreativni programi, program "Djeca u prirodi"...) u suradnji s vanjskim suradnicima.

Programi podrške za roditeljeU Dječjem vrtiću Radost se već više od deset godina provode programi podrške roditeljstvu, radionice "Rastimo zajedno" za roditelje, Radionice "Klub očeva", a povremeno je aktivan i Klub "Rastimo zajedno" koji okuplja sve roditelje koji su završili navedene programe.

Programi za profesionalno učenjeDječji vrtić Radost je godinama mjesto na kojem mnogi studenti Učiteljskih i Filozofskih fakulteta RH obavljaju svoju studentsku praksu i stječu svoja prva praktična znanja i profesionalna iskustva. Mnogi odgojitelji i stručni suradnici u našem vrtiću obavljaju svoj pripravnički staž od godinu dana te se uz pomoć naših odgojitelja i stručnih suradnika mentora pripremaju za polaganje stručnog ispita. Posebno smo ponosni što nas je Ministarstvo znanosti i obrazovanja imenovalo Centrom izvrsnosti i dodijelilo nam status Stručno-razvojnog centra za podršku roditeljstvu i program Rastimo zajedno. U sklopu Stručno-razvojnog centra u našem se vrtiću organizira profesionalno učenje za odgojitelje i stručne suradnike ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske.

Redoviti desetosatni program

Redoviti desetosatni program provodi se u 26 odgojnih skupina, a temelji se na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja djece predškolske dobi.

Redoviti desetosatni program provodi se u 26 odgojnih skupina, a temelji se na humanističko-razvojnoj koncepciji odgoja i obrazovanja djece predškolske dobi. U prvom planu su nam dijete, njegove potrebe, prava i poticanje holističkog razvoja. Kroz naš program potičemo tjelesni, psihofizički, moralni, duhovni, intelektualni i emocionalni razvoj, a pritom uvažavamo individualne potrebe i mogućnosti svakog djeteta.

Nastojimo zadovoljiti specifične komunikacijske, razvojne i obrazovne potrebe djeteta, brinemo o zdravlju i uravnoteženoj prehrani, osmišljavamo raznolike aktivnosti i prilagođavamo ih svakom djetetu, stvaramo poticajno i kreativno okruženje te brinemo o prostorno-materijalnom kontekstu. Također, kako bismo potaknuli djetetov razvoj brinemo i o stvaranju uvjeta za partnerstvo s obiteljima djece koja pohađaju vrtić i suradnje s društvenom sredinom.

Za vrtićku djecu uobičajeno tijekom pedagoške godine organiziramo kazališne predstave, jednodnevne izlete, tečajeve klizanja, koturanja, plivanja, odlazak u Grad mladih, posjete knjižnici, vatrogascima i sl. kako bismo obogatili program, a djeci omogućili raznovrsne doživljaje i iskustva.

Vizija našeg programa je stvaranje mjesta sigurnog i sretnog odrastanja u kojem se poštuje djetetova različitost te potiče razvoj individualnih sposobnosti i potencijala.
Misija nam je osigurati poticajno socijalno i prostorno-materijalno okruženje za cjelovit razvoj djeteta, u kojem će svako dijete moći zadovoljavati svoje potrebe i interese. Razvijati kulturu ustanove u kojoj će se stalno razvijati osobne i profesionalne kompetencije odgajatelja kroz cjeloživotno obrazovanje. Razvijati partnerski odnos s roditeljima kroz različite oblike aktivnog sudjelovanja roditelja.

Preventivno-razvojni program Sveljub

Preventivno-razvojni program podrške obiteljima i djeci rane dobi - Sveljub

Kako bismo doprinijeli kvaliteti razvoja i učenja kroz igru u jasličkim grupama i omogućili djeci da otkriju radosti istraživanja, dok su sigurni i opušteni u vrtićkom okruženju - odlučili smo u svoj rad implementirati Program kontinuirane emocionalne i senzorne stimulacije djece od 0-3 g. Program se trenutno primjenjuje u više odgojno obrazovnih ustanova zbog već dokazane kvalitete, a popularno ga nazivamo Sveljub – Svi jezici ljubavi.

Poznato je da je senzibilnost roditelja na znakove koje dijete pokazuje te količina i priroda interakcija među njima najvažniji temelji povezivanja djeteta i roditelja. Ta veza se produbljuje osobito kroz dodir koji je jedan od temeljnih jezika ljubavi kojim djeca primaju signale ljubavi. On je nužan za harmoničan i zdrav razvoj djeteta, važan je kao hrana, piće i toplina, bez njega dijete stagnira i nazaduje a uz njega se razvija, raste te sigurnije i stabilnije spoznaje svijet oko sebe. Djeca komuniciraju putem svojega tijela. Kada uključite dojenče u masažu počinjete ga I slušati; slušate prvo zvukove, gledate pokrete, slušate očima, ušima, srcem. Dojenačka masaža ili komunikacija dodirom, hrani i gradi najvažniji odnos koji će ikada uspostaviti – odnos između djeteta i roditelja.

Kroz Sveljub želimo pomoći roditeljima u njihovoj zahtjevnoj ulozi i podržati razvoj kvalitetne emocionalne privrženosti djeteta. Tako svi roditelji koji se odluče za upis djeteta u ovaj obogaćeni program prolaze edukaciju iz masaže djeteta prema programu Loving touch, koju provode sa djetetom kod kuće, prije nego što dijete krene u jaslice.

Naši su odgojitelji educirani i stručno osposobljeni za provođenje masaže te je svakodnevno provode. Brojne su dobrobiti masaže djeteta na emocionalnom i zdravstvenom planu, no i odrasli koji ih masiraju također povratno osjećaju opuštenost, usklađivanje sa djetetom, osjećaj kompetencije da se mogu adekvatno brinuti o djetetu, zadovoljstvo.

Program ranog učenja engleskog jezika

Dječji vrtić Radost jedan je od prvih vrtića u Gradu Zagrebu koji je započeo s programom ranog učenja engleskog jezika.

Program je namijenjen djeci vrtićkog uzrasta, od četiri godine do polaska u školu. Osnova ranog učenja stranog jezika je neprekidno tumačenje radnji, tj. stalno prevođenje sa stranog na hrvatski jezik. Na taj način utječemo na razvoj pasivnog jezika koji tek kasnije prerasta u aktivni jezik (djeca će najprije razumijevati jezik, a tek kasnije će početi aktivno upotrebljavati govor).

Sve aktivnosti u skupini se provode dvojezično (na hrvatskom i engleskom jeziku) pri čemu djeca spontano uče i strani jezik usvajaju kroz pjesmice, brojalice, fraze, jednostavne rečenice te male scenske dramatizacije u kojim djeca-glumci sudjeluju ulogama na engleskom jeziku.

Odgojno-obrazovni rad temelji se na situacijskom učenju: u svakodnevnom radu koriste se pojmovi vezani uz dnevni ritam odgojne skupine. Također, program je prožet sadržajima čija je okosnica hrvatski jezik tako da se tijekom pedagoške godine nadovezujemo na godišnja doba, blagdane i događanja unutar istih. Prije polaska u školu upoznajemo alphabet gdje djeca dobivaju osnove informacije o engleskoj abecedi. Ono što djeca ponajviše vole je tzv. magic box (čarobna kutija) iz koje izvlačimo pojmove, imenujemo ih i na taj način učimo za život. U radu s djecom koristimo se i fotografijama raznih predmeta tzv. flash cards, glazbom na engleskom jeziku, edukativnim video materijalima itd.

Materijale svakodnevno prilagođavamo ritmu rada i života u dječjem vrtiću jer se govorno-jezični status djeteta ponajviše intenzivira u predškolskom razdoblju razvoja djeteta. Metoda situacijskog učenja je izuzetno učinkovita, obzirom da se odvija spontano – kada dijete komunicira s odgojiteljicama počevši samim dolaskom u vrtić – prilikom presvlačenja, igre, hranjenja, odmora, …

Ovom metodom najbrže ostvarujemo osnovne ciljeve učenja stranog jezika:

  1. Jezični: Učenjem stranih jezika djeca lakše (bolje i potpunije) razumiju sustav vlastitog (materinjeg) jezika i time postaju svjesna jezika kao komunikacijskog sredstva svakog čovjeka.
  2. Psihološko – emocionalni: Učenje stranog jezika podržava rast pojedinih karakternih osobina dajući djeci lakšu prilagodljivost u ljudskom društvu.
  3. Sociološki: Djeca koja govore neki strani jezik izuzetno se brzo prilagođavaju različitim situacijama u skupinama drugačijeg socijalnog karaktera.

Program ranog učenja njemačkog jezika

Program ranog učenja njemačkog jezika integriran u redoviti program u odgojnoj skupini Patkice

Odgojna skupina Entchen (Patkice) je dobno mješovita grupa koju upisuju djeca od 4. do 7. godine, a u kojoj se provodi program ranog učenja njemačkog jezika.

Razvoj samopouzdanja samo je jedna od pozitivnih karakteristika učenja stranog jezika u ranoj dobi uz razvoj mišljenja (sistematiziranje, dešifriranje i uspoređivanje-kognitivni procesi), pamćenja, koncentracije, socijalnih vještina te stjecanja jezičnih kompetencija.

Učenje njemačkog jezika temelji se na metodi „Sprachbad“ (jezična kupka). Dijete je, metaforički rečeno, uronjeno u njemački jezik tijekom cijelog dana. Igre, razne zanimljive aktivnosti, rituali, konkretne životne situacije provode se na njemačkom jeziku. Dijete uči na nenametljiv, nesputan način, a pritom postepeno osvješćuje da osvaja strani jezik što pridonosi njegovoj pozitivnoj slici o sebi i osnažuje ga emocionalno i socijalno.

Montessori program

Montessori je cjeloviti posebni program koji se ostvaruje tijekom 10-satnog boravka djece u grupi. Namijenjen je djeci od 3. do 7. godine života.

Pedagoške godine 2014./2015. u našem vrtiću započeli smo provedbu Montessori programa. Prema Državnom pedagoškom standardu Montessori program definiran je kao alternativni odgojno-obrazovni program.

Montessori pedagogiju osmislila je dr. Maria Montessori, koja je kroz znanstveno promatranje djeteta došla do mnogih spoznaja. Djeca napreduju vođena vlastitim potrebama te prema tome biraju i područja svog interesa. Ovakav rad omogućuje razvijanje osjetila, koordinacije i kontrole pokreta, koncentracije, te ponavljanje aktivnosti pri čemu stječu samopouzdanje i samostalnost.

Ovo je cjeloviti posebni program koji se ostvaruje tijekom 10-satnog boravka djece u grupi. Namijenjen je djeci od 3. do 7. godine života. Osnovno načelo rada u Montessori skupini je upoznavanje djeteta, promatranje njegovog razvoja i uočavanje njegovih posebnih interesa. Najkraće pojašnjenje Montessori metode može se izreći jednim od njenih pedagoških načela, dječjom molbom: „Pomozi mi da to učinim sam“.

Kako bi dijete moglo iskusiti uzbuđenje učenja po vlastitoj želji i izboru osmislila je posebne materijale – didaktički pribor koji se postavlja na otvorene, djeci dostupne police. To je dio posebno pripremljene, podupiruće okoline u kojoj dijete može razviti svoje talente.Pribor se postavlja tako da vodi dijete od lakše prema težim vježbama,od konkretnog prema apstraktnom, od cjelovitog prema pojedinačnom. Zbog toga se pribor nakon korištenja uvijek vraća na njegovo stalno mjesto. Sve je to grupirano, raspoređeno po područjima odgojno-obrazovnog rada:

  1. Poticanje samostalnosti (vježbe praktičnog života)
  2. Osjetilnost (senzoričko područje)
  3. Matematika
  4. Jezično područje
  5. Kozmički odgoj (priroda i društvo)
  6. Umjetnost – glazba, likovnost, pokret

Cilj Montessori programa : individualiziranim pristupom u skupini djece, posebno oblikovanim i pripremljenim materijalima, u strukturiranoj okolini, poticati cjeloviti razvoj djeteta (tjelesni i psihomotorni, socio-emocionalni i spoznajni razvoj, komunikaciju i stvaralaštvo), odgajati za mir, toleranciju, slobodu.

Zadaće programa:

  • Osigurati poticajnu okolinu koja budi želju i oduševljenje za istraživanje i učenje
  • Razvijati dječju samostalnost, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi
  • Utjecati na razvoj usredotočenosti
  • Dati djetetu mogućnost da samo kontrolira svoj rad, uočava i ispravlja pogreške
  • Pratiti razdoblja posebne osjetljivosti kod svakog djeteta i individualno djelovati u skladu s tim
  • Razvijati sposobnost uspostavljanja i održavanja odnosa međusobnog uvažavanja

Zbog svakodnevnog individualnog rada u skupini rade tri odgajateljice, tijekom prijepodnevnog rada dvije odgojiteljice su zajedno kako bi jedna mogla biti posvećena individualnim demonstracijama , tj. prezentacijama vježbi kod kojih je potrebna usredotočenost na dijete i materijal. Druga odgojiteljica usmjerena je na sve ostale radnje i zbivanja u sobi – reagira na dječje potrebe., problemske situacije.

Sportski program

U Dječjem vrtiću Radost od pedagoške godine 2017./2018. djeluje odgojna skupina u kojoj se provodi sportski program integriran u redovni program.

Skupina provodi po jedan sat tjelesnog vježbanja četiri puta tjedno uz vanjskog suradnika kineziologa i odgojiteljice koje su završile edukacije u Stručno-razvojnom centru Vjeverica te na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu.

Tijekom pedagoške godine prolaze se osnove više različitih sportova (košarka, hokej, gimnastika, odbojka itd.), a djeci je omogućeno i pohađanje škole klizanja, plivanja i rolanja.

Cilj našeg rada je omogućiti djeci zadovoljavanje potrebe za kretanjem, ali i proširiti njihov interes za svijet oko sebe, prirodne pojave te razna događanja. Stoga aktivnosti iz rada u skupini ispreplićemo sa satom tjelesnog vježbanja. Svrha nam nije potaknuti samo fizički razvoj, već podjednako i sva druga područja razvoja. Djeca u našem programu svakodnevno razvijaju samostalnost, socijalne vještine, vještine rješavanja problema i brojne druge.

Kroz razne aktivnosti trudimo se kod djece izgraditi ljubav prema sportu i motivaciju za bavljenje sportom cijeli život. Djeca se kroz godinu upoznaju s profesionalnim sportašima, posjećuju različita sportska natjecanja te s roditeljima organiziramo boravke u prirodi uz igru i zabavu. Da bismo djecu upoznali sa svim aspektima sportova i mogućnostima koje sport donosi, pratimo sva važnija sportska događanja (npr. Europsko prvenstvo u košarci, Europski tjedan sporta, Europsko prvenstvo u rukometu, Zimske olimpijske igre te Svjetsko prvenstvo u nogometu).

Sportsko-engleski program

Sportsko-engleski program je integriran u redoviti program, što znači da se kineziološke aktivnosti i engleski jezik planski nadopunjuju i isprepliću kroz svakodnevne aktivnosti, igre i teme.

Ovo je cjeloviti posebni program koji se ostvaruje tijekom desetosatnog boravka djece u grupi, a namijenjen je djeci od 4. do 7. godine. Program se provodi u jednoj odgojnoj skupini u područnom objektu Hrvatskog proljeća 22. U njemu rade educirani i osposobljeni odgajatelji za provođenje i sportskog i engleskog dijela programa te vanjski suradnik kineziolog.

Sportski dio programaKroz pedagošku godinu djeca upoznaju i usvajaju bazične elemente 8 sportova (atletika, gimnastika, odbojka, košarka, nogomet, hokej, rukomet, judo) te pohađaju škole klizanja, plivanja i rolanja

Razvojne zadaće programa:

  • Razvoj motoričkih sposobnosti (dinamogena sposobnost očitovanja brzine, dinamogena sposobnost očitovanja snage, izdržljivost, gibljivost, preciznost, koordinacija te njeni faktori ravnoteža i agilnost
  • Razvoj motoričkih vještina (tehnike pojedinih sportskih disciplina)
  • Razvoj svijesti djeteta o ulozi i značenju svakodnevne tjelovježbe na sadašnji, ali i kasniji, zdraviji i produktivniji život
  • Jačanje organizma i očuvanje dječjeg zdravlja
  • Doprinos razvoju pojma o vlastitom tijelu i njegovim mogućnostima
  • Osjećaj uspjeha za svako dijete, osjećaj kompetentnosti, razvoj osjećaja samopoštovanja
  • Učenje kooperativnosti i vještini natjecanja te poštivanje pravila
  • Razvoj sposobnosti svjesne regulacije svojeg ponašanja
  • Učenje određenih reakcija na poraz i pobjedu, razvoj vještina nošenja s konfliktom
  • Razvoj moralne odgovornosti (pošten odnos prema suigraču i protivniku)
  • Razvoj aktivnog sudjelovanja u vlastitom uspjehu, preuzimanje odgovornosti za to
  • Poticanje davanja dječjeg maksimuma (biti najbolji što mogu)

Metode rada:
Mjerimo motoričke sposobnosti djece prilikom upisa u program te planiramo, programiramo i realiziramo sportski program prema dječjim mogućnostima i potrebama. Sportove izmjenjujemo svaki tjedan te nadograđujemo već usvojeno znanje. Sportske aktivnosti u dvorani provode zajedno kineziolog i odgajatelji. Pratimo aktualne sportove, izrađujemo navijačke rekvizite i navijamo za hrvatske sportaše, sudjelujemo u Dječjoj Olimpijadi i njegujemo zdrav život sportaša.

Engleski dio programaCilj programa ranog učenja je pobuditi zanimanje za engleski jezik, razviti radost učenja i motivirati i da se sporazumijeva i na jeziku koji mu nije materinji. Djetetu pružamo poticaje, aktivnosti i sadržaje na temelju kojih se razvija otvorenost i tolerantnost interkulturalnog govornika.

Razvojne zadaće programa:

  • Razvoj kompetencija na engleskom jeziku, poticanje sposobnosti i vještina slušanja, razumijevanja i verbalnog izražavanja na engleskom jeziku
  • Razvoj interesa za nešto novo, drugačije
  • Razvoj samopouzdanja prilikom izražavanja na engleskom jeziku
  • Formiranje poticajnog jezičnog okruženja: recitacije, brojalice, pjesme, igre s pjevanjem, pjesme uz pokret, priče, slikovnice, razgovor- uključivanje svih osjetila: sposobnosti slušanja, vizualnog opažanja, pokret, ritmički elementi
  • Razvoj situacijskog učenja tijekom cijelog dana dinamičnim i zanimljivim sadržajima
  • Poticanje učenja jezika kroz igru – usvajanje novih pojmova

Metode rada:
Participativne, interaktivne, igra, druženje s vršnjacima, grupa djece, individualni rad, slušanje, fokusiranje na odgajateljičino lice, ponavljanje (reproduciranje), pisani i likovni materijali, glazba, strukturirane vođene aktivnosti, bogato jezično okruženje. Obrađuju se različite teme kao što su: moje tijelo, moja obitelj, moja okolina, moj grad, blagdani, godišnja doba, brojevi, boje, pozdravi, jednostavne upute i sl.

Aktivnosti i sadržaje u sportsko – engleskom programu odabiremo sukladno dobi i individualnom interesu djeteta te tako podržavamo dijete u njegovom osobnom razvoju podjednako potičući razvoj čitavog niza kompetencija.

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - LjubijskaLjubijska 79a10040 Zagreb
mob: 01 2851 437
mail: web: vrtic-radost.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekti - Hrvatskog proljećaHrvatskog proljeća 18, 20 i 2210040 Zagreb
mob: 01 2988 574
Dječji vrtić Radost

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!