Dječji vrtić Šibenska maslina jest ustanova koja obavlja djelatnost predškolskog odgoja i obrazovanja, a kojoj je osnivač Grad Šibenik. U područnim objektima organizirano je 30 odgojnih skupina, od toga 22 vrtićke i 8 jasličkih, a od toga 28 odgojnih skupina u kojem djeca borave do 10 sati i 2 odgojne skupina u kojima djeca borave do 5,5 sati pet dana u tjednu, što je u skladu sa člankom 21. i 22. Državnog pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe (NN 63/08, 90/10) Kroz provedbu različitih programa razvijamo potencijale djece poštujući prvenstveno njihova prava i potrebe. Svojim djelovanjem pružamo potporu obitelji, pridonosimo razvoju roditeljskih kompetencija i razvoju zajednice.
Partnerstvo s roditeljima
Kako bi se produbilo partnerstvo s roditeljima vrtić će se truditi prepoznati i odgovoriti na one potrebe roditelja, tj. skrbnika djeteta koje su im u određenoj fazi njegova roditeljstva prioritet. Dijete će u partnerskim odnosima biti aktivan sudionik procesa u percipiranju, istraživanju i međusobnoj gradnji odnosa i odgovornosti te zajedničkom učenju djeteta, roditelja i odgojitelja. Unaprjeđivat će se zajedničko odgojno djelovanje obitelji i vrtića koja doprinosi stvaranju osjećaja sigurnosti i zadovoljstva djeteta u vrtiću/jaslicama.
Naša vizijaRazvoj vrtića kao mjesta aktualizacije razvojnih mogućnosti i poštovanja jedinstvene osobnosti i dostojanstva svakog djeteta u poticajnom okruženju.
Naša misijaUsmjerenost na razvoj cjelokupne ličnosti svakog djeteta, uvažavajući individualne potrebe i interese djece, kulturu obitelji i zajednice u kojoj djelujemo.
Cjeloviti razvoj djeteta poticat će se kroz raznovrsne programske aktivnosti:
Namjena programa Poticanje govornog razvoja, verbalnog i neverbalnog stvaralaštva te razvijanje dječje socijalne kompetencije uz pomoć lutke.
Način ostvarivanja programa Kroz svakodnevni odgojno-obrazovni rad integrirajući dramsko scenske sadržaje, formiranjem cjelokupnog ozračja grupe, kroz svakodnevne odgojno-obrazovne situacije (svi poticaji u grupi) i planski stvorene situacije (predstave i dramsko scenske prikaze u grupi i van vrtića), poticanje i uključivanje roditelja na aktivnu suradnju u realizaciji programa i stvaranje posebnog fonda raznovrsnih lutaka, kostima i dramatizacije.
Namjena programa
Cjeloviti razvoj djeteta, poticanje pravilnog rasta i razvoja uz uvažavanje individualnih mogućnosti i potreba svakog djeteta, usvajanje vještina navika i znanja koje dijete razvija u tjelesnim aktivnostima, te poboljšanje općeg zdravstvenog statusa djeteta.
Način ostvarivanja programa
Stvaranje cjelokupnog ozračja koje doprinosi športskoj kulturi, kontinuirano mijenjanje programa vježbi, fleksibilnost u provođenju programa ovisno o potrebama djece i roditelja, provođenje zadanih tjelesnih vježbi za sva razvojna područja, ciljane posjete i susreti sa sportašima uz upoznavanje sa specifičnostima pojedinih sportova i vježbi koje su im svojstvene (demonstracija i aktivno učešće djece ), sudjelovanje u športskim manifestacijama.
Namjena programa
Razvijati religioznu dimenziju djeteta, osposobljavajući ga primjereno njegovoj dobi za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota evanđelja u odnosu na sebe, drugoga i na poseban način prema Bogu kao dobrom ocu i stvoritelju.
Pobuđivati dječje potencijale u svim područjima, posebno metodom stvaralačkog pripovijedanja i izražajnog čitanja biblijskih i književno-umjetničkih tekstova za predškolsku dob. Kroz svakodnevne aktivnosti razvijati vrednote povjerenja, zahvalnosti, darivanja, suosjećanja i suradnje s bližnjima.
Način ostvarivanja programa
Kroz integraciju tematskih cjelina sadržajno primjerenih dobi u svakodnevni odgojno-obrazovni rad.
Namjena programa
Upoznavanje s engleskim jezikom u sadržajno i prostorno primjerenim situacijama u kojima se obrazovni učinak pojavljuje spontano, kao popratni tj. sekundarni element igre, te korištenje stranog jezika u svim životnim situacijama u vrtiću uključujući prvenstveno materinji jezik.
Način ostvarivanja programa
Upoznavanje sa engleskim jezikom kroz tematske cjeline, upoznavanje bitnih elemenata anglosaksonske kulture i obilježavanje tradicijskih običaja,uključivanje raspoloživih izvornih govornika u proces rada s djecom, te praćenje postignutih rezultata.
Namjena programa
Osigurati okruženje (prostor, oprema, skupina vršnjaka, odrasle osobe, zbivanja, djelatnosti) u kojem će dijete u godini prije polaska u školu razviti svoje potencijale te kroz zadovoljenje djetetovih aktualnih potreba i interesa, razviti samostalnost, steći znanja, vještine i navike koje će mu pružiti sigurnost nužnu za svladavanje školskog programa i djelovanje u novim životnim uvjetima. Namijenjen je djeci u godini prije polaska u osnovnu školu, koja nisu obuhvaćena redovitim programom predškolskog odgoja.
Način ostvarivanja programa
Program predškole je usmjeren poticanju tjelesne, emocionalne, intelektualne i socijalne zrelosti, te razvoju samostalnosti djece predškolske dobi.
Namjena programa
Poticanje cjelovitog razvoja djece s većim i višestrukim teškoćama u razvoju u dobi od 3 godine do polaska u osnovnu školu kroz igru, komunikaciju, međusobnu interakciju, socijalizaciju, poticajno prilagođeno okruženje i raznovrsne aktivnosti. U radu s djecom s teškoćama u razvoju uz opće ciljeve i zadaće predškolskog odgoja, ostvaruju se i specifični ciljevi i zadaće proizašli iz individualnog odgojno-obrazovnog plana.
Način realizacije
Primjenom suvremenih saznanja i metoda u radu s djecom s teškoćama u razvoju zasnovanih na najnovijim znanstvenim spoznajama Program se ostvaruje u svakodnevnoj interakciji među djecom iz posebne i 3 redovite skupine vrtića i to kroz različite aktivnosti što značajno doprinosi kvaliteti uključenosti/inkluziji. Ovakav način uključivanja pruža djetetu s teškoćama u razvoju mogućnosti promatranja i oponašanja dobrih modela učenja, te životnih interakcija. Bitni aspekti rada su: stvaranje poticajnog i prilagođenog okruženja, individualizirani pristup, dokumentiranje procesa učenja djece od strane odgojitelja i stručno razvojne službe.
Namjena programa
Osiguravanje optimalne zaštite i sigurnog boravka djeteta u vrtiću, uvjeta u kojima će se odrasli, djelatnici vrtića i roditelji djece, osjećati sigurno i zaštićeno. Jačanje djetetovih unutarnjih snaga, te rad na usvajanju zdravih stilova života. Prevencija potencijalno rizičnog ponašanja djeteta.
Način ostvarivanja programa
Edukacija djece i odraslih za promicanje, preventivu, razvitak i unapređivanje zaštite djece.
Namjena programa
Program je namjenjen roditeljima djece dobi od 1-4 godine života Razvijen je u okviru UNICEF-ovog Programa za rani razvoj djece i poticajno roditeljstvo („Prve tri su najvažnije“) s ciljem osnaživanja odgajatelja i stručnih suradnika u predškolskim ustanovama za pružanje podrške roditeljima u najboljem interesu djece.
Način realizacije
Program je podijeljen u 11 širih tema/ radionica. Roditelji s voditeljicama i drugim roditeljima razmjenjuju ideje o načinima na koje žive svoje roditeljstvo, upoznaju se sa znanstvenim stajalištima o pozitivnoj interakciji roditelja i djeteta, roditeljstvu na dobrobit djeteta (i roditelja), preispituju vrijednosti u podlozi vlastitog roditeljstva, uče o potrebama djece i načinima njihova zadovoljavanja, te vježbaju komunikacijske vještine.
Namjena programa
Edukacija djece, roditelja i djelatnika vrtića o problemu zlostavljanja djece i učinkovitim strategijama prevencije. CAP (Child Assault Prevention) je jedan od najkvalitetnijih i najobuhvatnijih programa primarne prevencije zlostavljanja djece u svijetu, nastao u Columbusu, SAD, 1978. god. Udruga roditelja Korak po korak je Regionalni trening centar ICAP-a za Hrvatsku.
Način realizacije
CAP osnažuje djecu povećanjem svjesnosti o tome da imaju osnovna ljudska prava i poučavajući ih prevencijskim strategijama koje im pomažu zadržati ta prava. Svi CAP-ovi programi sadrže 3 vrste aktivnosti, redoslijedom kako su navedene: predavanje za zaposlenike vrtića, predavanje za roditelje i radionice za djecu