×

Dječji vrtić Srednjaci

Zagreb

Dječji vrtić Srednjaci potiče razvoj samopouzdanja i samopoštovanja djeteta, kvalitetne odnose s drugom djecom i odraslima, uvažavanje potreba i prava djece, razvoj samostalnosti, razvijanje kompetencija i odgovornog ponašanja.

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Dječji vrtić Srednjaci je započeo s radom 01. listopada 1973. godine, na lokaciji Vladimira Filakovca 2, s osam skupina. Tada je vrtić nosio ime: Dječji centar "Srednjaci". 1978. godine otvara se područni objekt u Loparskoj ulici s još osam skupina djece, 1983. godine mijenja se ime vrtića u Dječji centar "Pirgo", a 1995. vraćamo staro ime vrtiću "Srednjaci".

1997. godine započinjemo provedbu verificiranog programa iz područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u područnom objektu, s osam skupina djece. 2005.godine odlukom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa imenovani smo vježbaonicom Učiteljske akademije Sveučilišta u Zagrebu za kineziološku metodiku. 2006. godine započinje provedba verificiranog kraćeg športskog programa rada s djecom predškolske dobi, integriranog u redoviti program.

2007. godine odlukom Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa imenovani smo Centrom izvrsnosti (stručno – razvojnim centrom) za provedbu programa odgoja za održivi razvoj, radi unapređivanja stručnog rada u području predškolskog odgoja i stručnog usavršavanja stručnih djelatnika u dječjim vrtićima Republike Hrvatske te smo imenovani vježbaonicom Učiteljskog fakulteta iz metodike likovne kulture, a 2009. godine dobili smo status Međunarodne eko škole i nositelji smo Zelene zastave.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Ekološki program
  • Glazbeni program
  • Montessori program

Kratki program

  • Sportski program

Detaljne informacije

Redoviti program

Redoviti program temeljen na humanističko razvojnoj koncepciji ostvaruje se na razini svih odgojnih skupina, u odgojno obrazovnom radu s djecom od prve do sedme godine života.

Redoviti program temeljen na humanističko razvojnoj koncepciji ostvaruje se na razini svih odgojnih skupina, u odgojno obrazovnom radu s djecom od prve do sedme godine života. Uvažavajući djetetove potrebe, interese i sposobnosti djelujemo na cjelokupni razvoj djeteta.

Cilj nam je da svako dijete:

  • živi u sigurnom, zdravom i poticajnom okruženju (naša vizija)
  • rado dolazi u jaslice, vrtić
  • stekne prijatelje i ostvaruje pozitivne socijalne kontakte
  • s drugom djecom i odraslima
  • u vrtiću najviše igra i tako stječe nova znanja, iskustva, vještine
  • postane samostalno u brizi za sebe i u odnosima prema drugima
  • upozna vlastita prava, prava drugih i odgovornost
  • zražava i proširuje svoje interese (projektna metoda u radu)
  • slobodno se i kreativno izražava kroz pokret, govor, glazbu, lutku, crtanje, slikanje, modeliranje…
  • raduje se sudjelujući u obilježavanju tradicijskih blagdana i svečanosti,
  • u proslavi rođendana, u kazališnim predstavama, na izletu …. i svim za njega važnim događajima

A posebno nam je važno da za dobrobit djeteta ostvarujemo s roditeljima suradnički i partnerski odnos.

Eko program

Program se provodi u osam odgojnih skupina, namijenjen je djeci u dobi od 1. do 7. godine života

U područnom objektu, u Loparskoj ulici provodi se od 1997.godine u sklopu cjelovitog programa specijalizirani program: odgoj i obrazovanje za okoliš. Program se provodi u osam odgojnih skupina, 180-ero djece u dobi od 1. do 7. godine života. Uz cijenu redovitog, roditelji eko program plaćaju dodatnih 150 kuna mjesečno.

 

Ciljevi programa

  • razvoj ekološke osjetljivosti
  • aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom okruženju
  • razumijevanje prirodnih procesa i njihove ovisnosti
  • razvijanje pozitivnih stavova prema okolišu

Temeljnja obilježja programa

  • Dijete uči o prirodi i okolišu na osnovu vlastitog iskustva, kroz sva osjetila
  • Prirodu i prirodne materijale koristimo vakodnevno u radu
  • Poticajno okruženje u cilju odgoja za održivi razvoj: vrt ljekovitog bilja, povrtnjak, voćnjak
  • Osim igre, dominantne aktivnosti su opažajno praktične i istraživalačke - laboratorij
  • Pravilna prehrana-temelj cjelovitog rasta i razvoja djeteta
  • Projektna metoda u radu slijedi dječje interese
  • Razvijanje pozitivnog odnosa prema biljnom i životinjskom svijetu
  • Roditelji naši suradnici i partneri u provođenju odgoja za održivi razvoj

Što i kako se igramo, otkrivamo i učimo?

  • O tome da su ljubav i prijateljstvo djece i odraslih najvažniji
  • Jednako važno je voljeti prirodu živjeti u skladu s njom, istraživati velika i mala čuda u prirodi
  • Posijati svoje sjeme, otkriti kako raste cvijet, klas pšenice ili salata u povrtnjaku
  • Njegovati i brinuti se o svojoj biljci, kućnom ljubimcu
  • Imati pravo odabrati hranu koju volimo, ali i jesti leću, slanutak, heljdu, proso, voće, povrće...
  • U zelenom otoku odlagati otpad, kako bi ga bilo manje i kako bi bio koristan
  • Učiti i istraživati kako su zemlja, voda i zrak važni, te kako ih možemo zaštiti i sačuvati da budu zdravi
  • Sami napraviti kolač od oraha, sok od višnje ili čaj od mente…iz našeg voćnjaka i vrta ljekovitog bilja
  • Ići na izlete u prirodu i upoznati ljude koji se brinu o njoj
  • Učiti neke vještine npr. kako koristiti alat u povrtnjaku, kako od starog papira napraviti novi
  • Puno vježbati, pričati priče, glumiti, graditi, slikati, plesati igrati se slovima i brojkama...

Sportski program

Sportski program integriran u cjeloviti razvojni program

Od 2006. godine provodi se sportski program u dvije odgojne skupine za djecu od 3. do 7. godine. Odobrilo ga je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. Provodi se u jutarnjim satima četiri dana u tjednu kroz treninge, u trajanju od 60 minuta. Provode ga treneri - kineziolozi i odgajateljice skupine u centralnom objektu, u dvije dvorane i na dvorištu vrtića. Prostor je opremljen potrebnim spravama i sredstvima za tjelesno vježbanje, koji odgovaraju sigurnosnim zahtjevima i standardima.

Uz cijenu redovitog, roditelji sportski program plaćaju dodatnih 400 kuna mjesečno. Program ima značajan utjecaj na cjelokupno fizičko i mentalno zdravlje djece.

Cilj programa je utjecati na:

  • cjeloviti razvoj djeteta putem intenziviranih sportskih aktivnosti i sadržaja
  • djetetove funkcionalne motoričke sposobnosti i
  • usvajanje motoričkih znanja sukladno njegovim razvojnim sposobnostima
  • razvoj svijesti djeteta o ulozi i značenju svakodnevnog vježbanja na sadašnji, ali i budući stil života i zdravlje.

Specifičnosti u provođenju programa:

  • Sadržaji cjelovitog i sportskog programa su integrirani
  • Programski sadržaji se ostvaruju kroz osnovne oblike kretanja, igre i tehnike sportskih disciplina (djeca uče elemente pojedinih sportova)
  • U kontinuitetu se povode mjere za očuvanje i unapređivanje zdravlja djece (prehrana, osobna higijena, higijena prostora i sredstava)
  • Sportski program se obogaćuje susretima sa sportašima, kroz upoznavanje sa sportskim objektima (Mladost, Jarun, Kineziološki fakultet), izletima u prirodu, kroz ljetovanje i zimovanje djece
  • Planiranje i praćenje rada ostvaruje se timski kroz redovite makro i mikro planove i valorizaciju rada, praćenje provedbe programa, provedbu sportskih testiranja i mjerenja, te psihološko praćenje djece.
  • Suradnja s roditeljima odvija se kroz roditeljske sastanke, ogledne treninge za roditelje (dva puta godišnje), te uz prezentaciju postignuća i individualne konzultacije s roditeljima.

 

Engleski program

 Cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika

U skladu s humanističko-razvojnom koncepcijom ovaj program u prvi plan stavlja dijete, njegove potrebe, prava te sustavno poticanje cjelovitog razvoja djeteta. Znanstvene spoznaje pokazuju da je predškolska dob povoljno životno razdoblje za usvajanje stranog jezika, zbog bioloških i psiholoških prednosti koje omodućuju lakše i brže usvajanje pravilnog izgovora, ritma i intonacije.

U 2009. godini osigurani su svi uvjeti za uvođenje Plana i programa cjelodnevnog ranog učenja engleskog jezika. Na osnovu anketnog ispitivanja roditelja formirana je jedna skupina djece u dobi od 3 - 6 godina u područnom objektu. Program provode odgajateljice koje su završile tečaj za stručno osposobljavanje voditelja predškolskih programa engleskog jezika na Učiteljskom fakultetu.

Cilj programa:

stvarati adekvatne poticaje i okruženje za cjelokupni razvoj djeteta, posebno one kojima će se zadovoljiti djetetova potreba za učenjem stranog jezika, tako da će se rano učenje engleskog jezika realizirati kroz svakodnevni praktičnoživotni situacijski pristup rada s djecom

Zadaće programa:

  • razvijati kod djeteta senzibilitet za engleski jezik
  • poticati i motivirati dijete na situacijsko učenje riječi i jezičnih i fonetskih formi engleskog jezika
  • poticati djetetovu samoaktivnost i interes za postupnim slušanjem, razumijevanjem i usvajanjem engleskog vokabulara
  • postupno razvijati kod djeteta vještinu komuniciranja na engleskom jeziku
  • usvajanje engleskog jezika kod igru kao temeljnu aktivnost predškolskog djeteta
  • razvijati interes djeteta za druge zemlje i ljude čiji jezik uče, upoznati anglosaksonsku kulturu i običaje
  • poticati djetetov cjelokupni razvoj uz primjenjivanje metoda učenja engleskog jezika

Metode rada:Metode i oblici rada bit će usklađeni sa psihofizičkim mogućnostima i potrebama djece predškolskog uzrasta. Osnovno je situacijsko i aktivno učenje, jezik se uči na prirodan način:

  • igra (stvaralačka, spontana, didaktička)
  • metoda demonstracije
  • metoda razgovora
  • metoda praktičnih radova
  • projektna metoda
  • metoda interaktivnog učenja (računalo)

Teme i sadržaji programa za rano usvajanje engleskog jezika usklađeni su s temama redovnog programa i specijaliziranog programa "Odgoj za okoliš".

Glazbeni program

 Glazbeni program integriran s odgojem i obrazovanjem za okoliš

U područnom objektu, u Loparskoj ulici, u jednoj odgojnoj skupini provodi se glazbeni program. Program se provodi za djecu u dobi od 3. do 7. godine života. Uz cijenu redovitog, roditelji glazbeni program plaćaju dodatnih 400 kuna mjesečno. Program je odobrilo Ministrastvo znanosti, obrazovanja i sporta, uz stručnu potporu Agencije za odgoj i obrazovanje. Voditeljice programa su odgajateljice s dodatnom edukacijom iz područja glazbene kulture.

Cilj programa:

Stvarati osnovu za razvoj glazbenih sposobnosti djeteta, a posebno glazbeno izražavanje i stvaranje ritmom, pjesmom i pokretom.

Zadaci:

  • obogaćivanje dječje spoznaje o glazbi
  • razvijanje sluha i osjećaja za ritam
  • razvijanje sposobnosti slušanja, zapamćivanja te razlikovanje kontrasta tiho - glasno, polagano - brzo...
  • razvijanje sposobnosti točne interpretacije, jasnog izgovora teksta te pravilnog disanja
  • osiguravanje uvjeta za slobodno stvaranje u pjevanju, plesu, izvođenju ritma na udaraljkama
  • upoznavanje djece s glazbenicima, glazbenim instrumentima te načinom sviranja
  • razvijanje pozitivnih socio - emocionalnih odnosa
  • stvaranje pozitivnog osjećaja prema prirodi i prirodnim pojavama putem glazbe
  • njegovanje kulturne baštine te razvijanje pozitivnog odnosa prema tradicijskom stvaralaštvu

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - SrednjaciVladimira Filakovca 210000 Zagreb
mob: 01 3842 119
mail: web: vrtic-srednjaci.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - LoparskaI. Loparska 1110000 Zagreb
mob: 01 3842 858

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!