DV Sunčana je dječji vrtić u zagrebačkom naselju Špansko, formiran i započeo radom u rujnu 2007. godine, a sjedište mu je na adresi Dječji trg 2. Vrtić je nastao kao odgovor i potpora lokalne zajednice na povećanu potrebu organizirane skrbi, odgoja i naobrazbe za predškolsku djecu iz mladih obitelji koje su u taj zagrebački “kvart” smjestile svoj dom.
Vrtić je formiran kao samostalna ustanova koja u svom sastavu ima: centralni objekt (izgrađen 2007. godine), novoizgrađeni područni objekt u naselju Vrbani (izgrađen 2020. godine) i četiri postojeća područna objekta koja su mu pripojena od dječjih vrtića Malešnica i Špansko.
Svi programi koje nudimo djeci u našem Vrtiću osmišljeni su i planirani prema suvremenim spoznajama društvenih znanosti, a posebice modernog predškolskog odgoja. Programe za pojedine uzraste i grupe izrađuju odgajatelji – voditelji, a temelje ih na zakonskim i podzakonskim dokumentima: Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi (NN 10/97.) i važeći državni dokument Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece (Glasnik 7-8/91.)
Opći ciljevi i zadaće svih naših programa proizlaze iz slijedećih težnji i usmjereni smo na njihovo ostvarivanje:
Postizanje navedenih ciljeva i zacrtanih zadaća provodimo stvaranjem dobrih poticajnih uvjeta za uspješno ostvarivanje aktivnosti koje započinje samo dijete ili su ponuđene, a dijete se uključuje prema osobnom interesu.
Posebnost odgojno obrazovog rada na područnim objektima Trg Ivana Kukuljevića
Intimnost, cjelovitost i zatvorenost prostora u objektima na Trgu Ivana Kukuljevića omogućile su nam oživotvorenje suvremene predškolske koncepcije nazvane “otvorena vrata vrtića kao organizacije koja uči“.
Ovom koncepcijom će se izoliranost i zatvorenost svake grupe za sebe, preoblikovati u otvaranje svih prostora u jednom objektu. To drugim riječima znači da će sva sredstava biti ciljano grupirana u pojedinom prostoru i raspoloživa za korištenje svakom djetetu u trenutku kada to želi i koliko dugo ima potrebu. Time se postiže maksimalno uvažavanje djetetovog prirodnog ritma i bolja usklađenost istog sa odgojno- obrazovnim radom.
Montessori program provodi se u našem vrtiću na područnom objektu Vrbani 2 od rujna 2020. godine. Provodi se kao cjeloviti 10-satni program, a namijenjen je djeci od 3 godine života do polaska u školu.
Montessori pedagogija je suvremena pedagoška metoda, jedinstvena i prepoznatljiva u cijelom svijetu koja svojim okruženjem, didaktičkim priborom i certificiranim odgojiteljima usmjerava dijete prema razvoju samostalnosti i neovisnosti. Najvažnije načelo pedagogije je "Pomozi mi da učinim sam" jer dijete samostalno uočava i istražuje svijet oko sebe prema vlastitim interesima. Svako dijete radi na izgradnji svog "unutarnjeg reda" kako bi uskladilo svoje potrebe i mogućnosti s mogućnostima vanjskog svijeta. Djeci su u skupini svi materijali nadohvat ruke i odgojitelji im pomažu u vježbama koje ne mogu samostalno odraditi. Djeci se pristupa individualno i nije ograničeno vremenom unutar kojeg se mora usvojiti određeno znanje. Skupine su mješovite, jer mlađa i starija djeca rade zajedno i time se želi potaknuti razvoj empatije kod starije djece i samostalnost kod mlađe.
Najvažniji cilj pedagogije je jačanje samopouzdanja djeteta i izgradnja njegove samostalnosti, što će dijete odvažiti da otkriva sve svoje mogućnosti i probati doći do rješenja na različite načine. Djeca ostvaruju sve svoje potencijale jer imaju slobodu biranja u okolini koja je u skladu s njihovim razvojnim potrebama. Svakom djetetu se daje podrška i ono raste u samouvjereno biće. Najvažnija spoznaja pedagogije jest da djetetu treba pomoć i podrška, a ne odraditi nešto umjesto njega. To iziskuje puno više vremena, truda i strpljenja, ali su rezultati trajniji i dijete je zadovoljnije jer je samo savladalo teškoću ili prepreku.
Voditelji Montessori programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i edukaciju iz područja Montessori pedagogije.
Program ranog učenja engleskog jezika provodi se u našem vrtiću na objektu Vrbani 2. Provodi se kao cjeloviti 10-satni program, a namijenjen je djeci od 3 godine života do polaska u školu.
Program ranog učenja engleskog jezika temelji se na spoznaji da je predškolska dob najpovoljnije životno razdoblje za usvajanje stranog jezika zbog bioloških i psiholoških karakteristika djece rane dobi. To je vrijeme kada djeca brže i lakše usvajaju čisti izgovor, intonaciju, a prisutan je i osjećaj sigurnosti, samopouzdanja i spontanosti, što je najbolja osnova za svako učenje. Osim dobi, važna prednost je i vrtićko okruženje jer u poticajnom okruženju engleski jezik dijete usvaja spontano, situacijski kroz praktičnu aktivnost djeteta u interakciji s drugom djecom i odraslima.
Kao i u redovnom programu polazimo od interesa djeteta i njegovog načina usvajanja vještina i znanja te nam je to pristup i u planiranju i provođenju aktivnosti na engleskom jeziku. Osobitu pozornost pridajemo različitim stilovima učenja djeteta prema kojima formiramo i okruženje za učenje tako da je poticajno.
Voditelji programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i zakonom propisano znanje iz engleskog jezika.
Program katoličkog vjerskog odgoja provodi se u našem vrtiću na objektu Vrbani 2 od rujna 2020. godine. Provodi se kao cjeloviti 10-satni program, a namijenjen je djeci od 3 godine života do polaska u školu.
U redoviti odgojno obrazovni program integrirani su elementi katoličkog vjerskog odgoja, gdje se indirektno, kroz igru, u djetetu potiče ljubav prema istini, dobroti i životu. Tako se na spontan i blag način, poštujući dječju prirodu, njeguje i duhovna dimenzija djeteta. Pažljivo osmišljeni poticaji i aktivnosti uče dijete ljubiti i poštovati sebe i druge, ujedno ga odgajajući za odgovornost prema cijelome svijetu.
Kroz program vjerskog odgoja djeca povezuju događanja iz njihove neposredne stvarnosti (obitelji i vrtića) s događanjima vezanim uz liturgijsku godinu (vrijeme Došašća, Uskrs i sl.)
U sobi dnevnog boravka uz postojeće centre aktivnosti, osmišljen je i centar za vjerski odgoj -"vjerski kutić" u kojem se nalazi: biblija, slikovnice religioznog sadržaja, umetaljke, slagarice, puzzle, lotta sa vjerskim sadržajem. Osim standardne opreme soba dnevnog boravka sadržava: križ, svijeću, svete slike i ostale simbole koji moraju odgovarati estetskim mjerilima kršćanske sakralnosti i biti prikladni veličini centra.
Voditelji katoličkog vjerskog odgoja su odgojitelji sa završenim teološko-katehetskim doškolovanjem i kanonskim mandatom kojeg izdaje dijecezanski biskup, odnosno mjesni ordinarij.
Aktivnosti koje potičemo i provodimo s djecom u uvjetima vrtića, neovisno o uzrastu, svrstane su u sljedeće kategorije: