Dječji vrtić „Sunčeko“ mjesto je odgoja i obrazovanja djece predškolskog uzrasta koji skrbi o cjelovitom razvoju svakoga djeteta te primjenjuje pristup temeljen na njihovim osobnim i razvojnim karakteristikama, preferencijama i potrebama.
To je mjesto gdje se naši polaznici uvijek mogu osjećati sigurno, voljeno i prihvaćeno, mjesto gdje uče i razvijaju sve svoje vještine i sposobnosti, mjesto gdje su njihove potrebe zadovoljene, a njihova prava ostvarena. Sukladno navedenom, već šestu pedagošku godinu primjenjujemo standarde kvalitete: planiranje i praćenje djeteta, evaluacija skrbi za sigurnost i zaštitu zdravlja djece, kreiranje okruženja, strategije podrške razvoju i učenju kroz igru, promatranje i praćenje djece u skladu s ishodima razvoja i učenja, unaprjeđivanje komunikacijsko-interakcijskih odnosa i vještina kvalitetne komunikacije u odgoju, individualizacija i diferencijacija te partnerstvo s obitelji i lokalnom zajednicom, kako bismo unaprijedili sve segmente življenja djece i odraslih u vrtiću.
Vrtić kao ustanova predstavlja institucijski rani i predškolski odgoj i obrazovanje te skrb o djeci i kao takav, smatra se dopunom obiteljskom odgoju, što nameće obvezu partnerskog odnosa s roditeljima i širom društvenom zajednicom. Sukladno tome, osim redovitih cjelodnevnih programa, specifičnost našega vrtića ogleda se u raznovrsnoj ponudi posebnih programa: program predškole, posebni program engleskog, njemačkog i talijanskog jezika, STEM program - posebni program robotike, sportsko-rekreativni program, squash, likovno scenski program i program plesa.
Prizemlje stambene zgrade na adresi Zavrtnica 3/1 i pripadajuće dvorište prostor je dječjeg vrtića Sunčeko. Unutarnji dio vrtića broji tri sobe dnevnog boravka za tri odgoje skupine u vrtiću. Svaka odgojna skupina ima pripadajući garderobni prostor s ormarićima i vješalicama, označenima za svako dijete pojedinačno. Na zidovima se nalaze oglasne ploče i kutići za roditelje čija je namjena pravovremeno informiranje roditelja o svim događanjima i planovima. U vrtiću se nalaze uredi ravnatelja i pedagoga te pomoćna prostorija za održavanje posebnih programa. Osim navedenoga, u vrtiću postoji i kuhinja s pripadajućim spremištem, sanitarni čvor za odrasle te u sklopu soba dnevnog boravka sanitarni čvorovi za djecu. Vanjski prostor vrtića opremljen je različitim sadržajima koje je vrtić osigurao prateći interese i potrebe djece: različiti poligoni, bazeni s lopticama, pješčanik, penjalice, tuneli, slobodan prostor za igre uz pokret te ostali promjenjivi sadržaji, ovisno o vremenskim uvjetima i godišnjim dobima.
Suradnička kultura našega vrtića ostvaruje se osnaživanjem osobnih i profesionalnih kompetencija odgojitelja. One omogućuju primjereno i sustavno djelovanje te odgovornost u osobnom i timskom radu svih uključenih u odgojno-obrazovni proces za dobrobit djeteta i cjelokupno ozračje vrtića.
Cilj
Cilj je djelovanja ove pedagoške godine program rada postaviti fleksibilno kako bi osigurali kontinuitet u cjelovitom odgojno-obrazovnom procesu. Program treba biti otvoren za kontinuirano učenje i unapređivanje prakse vrtića, u skladu s individualnim potrebama i pravima djece, djelovanjem primjerenim metodama te oblicima rada i postupcima. Također, bitno je kontinuirano ostvarivati partnerstvo s roditeljima i Vrtićem kao i sa širom zajednicom.
Vizija
Vizija razvoja dječjeg vrtića „Sunčeko“ odgleda se u promoviranju kulture vrtića, skrbeći o cjelovitom razvoju svakoga djeteta. Također, naša je vizija biti vrtić u kojemu se dijete osjeća sretno, sigurno i zaštićeno, u kojemu se poštuje djetetova različitost te potiče razvoj individualnih sposobnosti i potencijala.
Misija
Misija je našega vrtića odgojno-obrazovni rad temeljiti na djetetovim sposobnostima i omogućiti mu dovoljno prostora za istraživanje, stjecanje novih iskustava, razvoj kreativnosti te igre i učenja kroz igru.
Redoviti desetosatni program temeljen je na vrijednostima (znanje, identitet, humanizam, tolerancija, odgovornost, autonomija i kreativnost) kojima nastojimo unapređivati intelektualni, društveni, moralni, duhovni i motorički razvoj djece. Redovitim programom usmjereni smo na osiguravanje dobrobiti za dijete, na cjelovit razvoj, odgoj i učenje djeteta te na razvoj kompetencija. Kontinuirano stvaramo primjereno odgojno-obrazovno okruženje u kojemu dijete ima priliku ostvarivati interakcije s prostorom, materijalima, drugom djecom i odraslima. Stvaramo organizacijske uvjete kojima djeci omogućujemo istraživanje i stjecanje različitih iskustava i znanja te potičemo samostalno otkrivanje, razmišljanje i rješavanje problema.
Kontinuirano stvaramo primjereno odgojno-obrazovno okruženje u kojemu dijete ima priliku ostvarivati raznovrsne interakcije (interakcije s prostorom, materijalima, drugom djecom i odraslima). Na taj način podupiremo različite aspekte cjelovitog razvoja, odgoja i učenja. Bitno je istaknuti kako osiguravamo pravo djeteta na jednakost šansi i uživanje jednakih prava za sve, trudeći se povećati kvalitetu odnosa, suradnje i tolerancije. Pozornost posvećujemo stvaranju inkluzivnog okruženja u kojemu se prepoznaje i prihvaća osobnost svakog djeteta kao i svaki oblik različitosti, kako djeteta, tako i njegove obitelji.
Osnažujemo inicijativu djece, cijenimo ju i uzimamo u obzir kao osnovu promišljanja različitih segmenata odgojno-obrazovnog procesa i na taj način potičemo aktivno sudjelovanje i suodlučivanje djeteta, odnosno življenje demokracije.
Likovni i scenski program su prije svega kreativne i stvaralačke aktivnosti. Objedinjenje tih dvaju izraza omogućuje svakom djetetu da se kroz aktivno sudjelovanje u likovnom i dramskom izražavanju razvije kao duhovno uravnotežena osoba, kreativna, otvorena, sigurna u sebe i ponosna na svoje stvaralaštvo. Likovno-scenska radionica osmišljena je s ciljem poticanja najboljeg u svakom pojedinom djetetu kroz odgoj iz područja umjetnosti. Kroz radionice će djeca učiti o raznim tehnikama crtanja, slikanja, modeliranja te izradi lutaka od uporabnih materijala. Program će se provoditi kroz crtačke, slikarske i kiparske tehnike te lutkarstvo i dramske igre.
Ciljevi programa
Raspored
Ponedjeljak 16:30-17:15
Osnovni cilj usvajanja stranog jezika jest ostvarivanje komunikacijsko-jezične kompetencije na stranom jeziku, odnosno usvajanje znanja, sposobnosti i vještina uporabe jezika u socio-kulturalnom kontekstu, u određenoj situaciji i s određenim govornikom. Elementarna komunikacija na stranim jezicima, uz temeljnu komunikaciju na materinjem, smatraju se ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje što ističe i Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Ciljevi programa
Specifični ciljevi kratkog programa ranog učenja engleskog, talijanskog i njemačkog jezika odnose se na:
Zadaće programa
Sukladno ciljevima, zadaće kratkog programa ranog učenja engleskog, talijanskog i njemačkog jezika su:
Raspored
Vođeni idejom kako je djeci od najranije dobi potreban kvalitetan podražaj da bi prije svega zavoljeli sport, upoznali se s mnoštvom različitih struktura gibanja, kroz motorički razvoj potaknuli kognitivni rast i razvoj te kroz taj proces stekli zdrave navike, pokrenut je sportsko-rekreativni program. Cilj djelovanja je djeci pružiti priliku da u pravo vrijeme krenu s prvim sportskim koracima na najkvalitetniji mogući način, uz visokoobrazovane trenere (kineziologe), specijalizirane za rad s djecom. Svi se sadržaji svladavaju kroz igru i zabavu, a sigurnost djece i kvaliteta odrađenih treninga na prvom su mjestu. Na treninzima se radi u malim skupinama kako bi se program što više prilagodio svakom djetetu.
Sportsko-rekreativni programiIntegrirani sportski program
rujan-svibanj
Sportski program provode treneri-kineziolozi kao vanjski suradnici vrtića u sklopu integriranog sportskog programa, sukladno Godišnjem planu i programu.
Univerzalna sportska škola
rujan-svibanj
Djeca prolaze programske sadržaje velikog broja sportova s ciljem prepoznavanja i usmjeravanja u sport u kojem se dijete može aktualizirati. Razvijaju se motoričke sposobnosti s naglaskom na koordinaciju i socijalizaciju djece.
Škola klizanja
Studeni, prosinac, siječanj
Cilj programa je osposobljavanje polaznika za samostalno klizanje, a vode ga treneri kineziolozi s višegodišnjim iskustvom u radu s djecom.
Škola skijanja
Siječanj, veljača
Cilj programa je osposobljavanje polaznika za samostalno skijanje u grupama koje se formiraju prema znanju skijanja - od početnika do naprednih.
Škola plivanja
Ožujak, travanj, svibanj, lipanj
Cilj programa je osposobljavanje polaznika za samostalno plivanje, a vode ga treneri kineziolozi s višegodišnjim iskustvom u radu s djecom. Radi se u malim skupinama u bazenu koji je u to vrijeme zatvoren za javnost, a temperatura vode je 30 stupnjeva.
Škola rolanja
Ožujak, travanj, svibanj, lipanj
Cilj programa je osposobljavanje polaznika za samostalno rolanje, a vode ga treneri kineziolozi s višegodišnjim iskustvom u radu s djecom.
RasporedSrijeda 15:00 - 15:45
Program mini squasha obogaćuje motorička znanja djece predškolskog uzrasta. Program, potpuno prilagođen predškolskom uzrastu, vode profesionalni treneri squasha sa formalnim obrazovanjem na Kineziološkom fakultetu, poštujući metodičke principe i razvojne faze djece.
RasporedČetvrtak 13:00 - 14:00
Danas, kada su djeca u svakom trenutku izložena tehnologiji, cilj programa robotike je omogućiti djeci razvoj kritičkog mišljenja, omogućiti im da zavire iza ekrana i otkriju što se tamo krije, potaknuti ih na kreativno rješavanje problema i „designe thinking“, razvijati logičko-matematičke kompetencije i osnove programiranja kako bi umjesto konzumenata sadržaja postali mali inovatori i kreatori. Uz sve to cilj je povezati STEM i učenje stranih jezika kako bi se djeca cjelovito razvijala, stvarala i istraživala uz zabavu i igru.
Program se sastoji od 35 radionica + završna priredba po modulima: programiranje i kodiranje, robotika, designe thinking i DIY (do it yourself) i znanstveni pokusi. Djeca će raditi s najnovijom opremom i edukativnim robotima. Radionice se odvijaju od rujna do lipnja, jednom tjedno, u malim grupama koje omogućuju individualni pristup.
RasporedSrijeda 16:30 - 17:15
Ples je kao oblik izražavanja prirodan čovjeku u svakoj životnoj dobi, a posebice u dječjoj. Djeca se u najranijoj dobi spontano kreću uz glazbu pa su plesni sadržaji primjereni toj dobi izvrsno sredstvo za razvoj njihovih bazičnih motoričkih i funkcionalnih sposobnosti. Ples se temelji na prirodnim oblicima kretanja, izvodi se u različitim tlocrtnim oblicima i uz različitu pratnju (uz i bez glazbe, uz pjevanje, udaraljke i slično) te pozitivno utječe na razvoj osjećaja za sklad i ljepotu pokreta, pravilno držanje tijela, kreativnog izražavanja i stvaralaštva. Ples se, kao aktivnost, preporučuje iz više razloga: prvenstveno radi motoričkih sposobnosti, djeca se zagrijavaju i razgibavaju prije svakog treninga, stoga dijete razgibava i isteže svaki mišić i tetive, razvijaju kreativnost i maštu jer često sami moraju smisliti plesni pokret, plesnim figurama razvijaju koordinaciju svoga tijela, a neizostavna je zabava i druženje s omiljenim prijateljima.
Cilj i zadaće
RasporedUtorak 16:30 - 17:15