Dječji vrtić Tratinčicu čine 37 odgojnih skupina koje rade na 9 različitih lokacija u gradu ili bližoj okolici.
U realizaciju odgojno-obrazovnog rada uključeno je: 80 odgojitelja, 2 pedagoga, psiholog, logoped, defektolog i 2 zdravstvena voditelja. Stručnim pristupom nastojimo u partnerstvu s roditeljima pripremiti djecu za uspješnije odgovaranje zahtjevima suvremenog života - djecu koja će biti spremna suočiti se sa svakodnevnim životnim izazovima, koja će suvremenu tehnologiju koristiti za razvoj umjesto isključivo za razbibrigu, koja će biti otvorena prema svim kulturama, vjerama i različitostima među ljudima te koja će biti aktivna u mijenjanju i poboljšanju okoline u kojoj rastu.
Misija
Misija nam je da sa suvremeno educiranim kadrom kreiramo razvojno – primjereno okruženje, sadržaje i aktivnosti koje će osigurati aktivno uključivanje djeteta i njegov cjelovit razvoj te usvajanje temeljnih humanih vrijednost i prosocijalnih kompetencija.
Vizija
Naša vizija je generacija djece koja se prema sebi, drugima i okolini odnose odgovorno i s poštovanjem, poštujući svoja prava i prava drugoga.
Osnovni cilj Montessori pedagogije je osposobiti dijete da bude samostalna, samosvjesna, socijalno kompetentna i kreativna osoba jer se samo takva osoba može razviti u korisnoga i vrijednoga člana svoje sredine i društva u cijelosti. Program se provodi u mješovitoj skupini u objektu Bombončić i provode ga tri odgojiteljice sa završenom edukacijom za provođenje programa prema Montessori koncepciji.
Cilj programa je od najranije dobi razvijati zdrave zdravstvene navike, a time I navike kretanja te razvijati afinitete prema bavljenju sportom. Program provode odgojiteljice sa završenom edukacijom za provođenje sportskih programa.
Cilj programa: omogućiti djetetu da na spontan i prirodan način, u poznatom i poticajnom okruženju razvija trajnu motivaciju za učenje engleskog jezika uz stjecanje pozitivnih stavova prema kulturi i izričaju drugog govornog područja. Provodi se u mješovitoj vrtićkoj skupini u objektu Bombončić.
Program predškole zakonski je obavezan za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu koja nisu uključena u redovni program rada vrtića. Predškola se održava u objektu Tratinčica u trajanju od 250 sati od listopada do lipnja u popodnevnim satima.
Ciljevi:
Cilj programa je pružiti podršku roditeljima u ispunjavanju roditeljskih odgovornosti. Sastoji se od jedanaest radionica (jedna tjednom) na kojima, kroz predavanja, vježbe i razmjenu iskustva, roditelji stječu znanje i vještine koje im koriste u odgoju i pomažu u rješavanju problema s djecom. Sve su radionice besplatne, a provode ih dva odgojitelja i jedan pedagog.
Program za potencijalno darovitu djecu verificiran je 2006. godine i od tada se u vrtiću provodi igraonica „Lumenkići“. Namijenjena je potencijalno darovitoj djeci u šestoj i sedmoj godini života. Provodi se u popodnevnim satima jednom tjedno u trajanju od sat i pol u objektu Zvjezdica pod vodstvom educiranog odgojitelja i psihologa.
Cilj programa je:
Program je namijenjena djeci predškolske dobi s potencijalnim predispozicijama za razvoj specifičnih teškoća u učenju- disleksije i disgrafije. Program je prilagođen svakom djetetu pri čemu se uvažavaju individualni stilovi učenja djece.
Preventivne je prirode i usmjerena je na:
Programom se želi razviti informatička pismenost, svijest o računalu kao alatu za cjeloživotno učenje te razviti naviku odgovornog korištenja uređaja, kritičkog razmišljanja i sposobnosti samozaštite od elektroničkog nasilja. Program se provodi jednom tjedno u trajanju od sat i po u objektu Zvjezdica u Kompi učionici koju je premila Podravka d.o.o..
Cilj programa je stjecanje znanja i vještina izražavanja pokretom, svladavanje osnovnih ritmičkih elemenata, razvoj stvaralaštva i mašte, razvoj osjećaja za dinamiku, mjeru i ritam, razvoj muzikalnosti, koordinacije, ravnoteže i fleksibilnosti.
Program je temeljen na plesnoj edukaciji djece koja se žele plesom izraziti, komunicirati te upoznati sebe kroz kreativan pristup ovladavanja plesnim pokretima. Kroz kreativnu igru djeca doživljavaju pravu ljepotu pokreta i plesa.
Ples djeluje na perceptivnu, kinestetsku, kognitivnu i stvaralačku razinu učenja,potiče razvoj inteligencije, a metode koje se koriste u učenju plesa razvijaju kreativnost, samosvjesnost i kritičko razmišljanje. Ples razvija ljubav prema glazbi. Povezuje glazbu i tjelesni pokret. On je način izražavanja i otpuštanja kako pozitivnih tako i negativnih emocija.
Cilj programa je da se kroz stimulativno glazbeno okruženje kod djece razvija interes za glazbeno izražavanje, različite glazbene izričaje i stvaralaštvo. Igraonica se provodi dva puta tjedno u trajanju od sat vremena u objektu Tratinčica. Osim igraonica, djeca tijekom godine sudjeluju na kulturno-umjetničkim manifestacijama.
Cilj programa je razviti kod djeteta osjećaj poštovanja prema hrvatskoj predajnoj (tradicijskoj) kulturi i tako ga potaknuti na očuvanje vlastitog identiteta. Program je zamišljen da kroz igru, pjesmu i pokret što više približi folklorno stvaralaštvo naše domovine s naglaskom na Podravinu. Uključuju se djeca u petoj, šestoj i sedmoj godini života.
Program se temelji na poticanju socio-emocionalnog, kognitivnog i motoričkog razvoja u uvjetima zajedničke igre s djecom i odraslima. Sudjelovanje roditelja u igraonici ima i edukacijsku komponentu za roditelje jer ih osposobljava za ostvarenje uloge kompetentnog roditelja. Igraonica se provodi dva puta tjedno u trajanju od sat i pol u objektu Tratinčica.