Dječji vrtić Travno utemeljen je 1977. godine. U okviru Vrtića djeluju i područni objekti u Kopernikovoj 2, Božidara Magovca 105 i u Velikom Polju, Velikopoljska 12. Dječji vrtić Travno obavlja djelatnost predškolskog programa koji obuhvaća odgoj, naobrazbu, zdravstvenu zaštitu, prehranu i socijalnu skrb. Predškolski odgoj ostvaruje se u skladu s razvojnim osobinama i potrebama djece te socijalnim kulturnim, vjerskim i drugim potrebama obitelji.
Poslovi u okviru djelatnosti Dječjeg vrtića Travno podrazumijevaju redoviti program njege, odgoja, naobrazbe, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece predškolske dobi, koji su prilagođeni razvojnim potrebama djece te njihovim mogućnostima i sposobnostima te kraće programe:
Nudimo redoviti 10-satni program za svu djecu koji uključuje:
Tijekom pedagoške godine redoviti program obogaćujemo:
Ovaj program ćee odabrati ako želite kod svog djeteta razviti:
Nekoliko razloga zašto biste odabrali njemački jezik kao prvi strani jezik sa kojim se vaše dijete susreće na svom životnom putu...
Glazba je područje ljudskog izraza koji od najranije dobi fascinira, a ritam metrika i tempo najlakše i najbrže ostvaruju komunikaciju s djetetom. Isto tako, od najranije dobi dječja igra ima dramsko scenska obilježja: dijete imitira, zamišlja, pretvara sebe i predmete oko sebe u sve što poželi, preuzima uloge. Na temelju iskustva u radu s djecom predškolske dobi došlo je do spoznaje da je dječja igra s glazbom i uz glazbu, te preuzimanje različitih uloga i uživljavanje u njih neiscrpan izvor stvaralaštva.
Cilj glazbeno scenskog programa je cjeloviti razvoj djeteta i odgoj za umjetnost, razvoj kreativnosti i stvaralaštva i to kroz aktivnosti i sadržaje planirane u skladu s dječjim potrebama i interesima.
Pedagogija M. Montessori temelji se na znanstvenom promatranju spontanog učenja djece, na poticanju vlastitog djelovanja djeteta i njegove samostalnosti i na poštivanju djetetove osobnosti. U središtu Montessori pedagogije je dijete.
Glavni moto u Montessori pedagogiji je „Pomozi mi da to učinim sam!“. Zbog toga u Montessori jaslicama postoji pripremljena okolina koja dijete potiče na istraživanje i otkrivanje, a odgovor je na dječje interese, potrebe i razdoblja posebne osjetljivosti.
Montessori pedagogija za svoje ciljeve postavlja:
Cjelovit razvoj djeteta potiče se:
Pedagogija Marije Montessori je rezultat njene dugogodišnje prakse i promatranja. Polazi od prirodne znatiželje djeteta i potencijala koje ono nosi u sebi. Na temelju toga Maria Montessori je osmislila deset načela na kojima se zasniva njena pedagogija: načelo upijajućeg uma, promatranja, radnog instinkta, slobodnog izbora, discipline, osobnog tempa i trajanja rada, ponavljanja, provjere ispravnosti, imitacije i tri stupnja spoznavanja.
Kroz Montessori područja rada s priborima dijete razvija svoje kompetencije i pokazuje inicijativu i poduzetnosti te uči na koji način doći do novih spoznaja i informacija koje ga zanimaju i koje će mu koristiti u životu (učiti kako učiti). Ono također uviđa da radeći s priborom iz jednog područja stvara temelje za mnoge vježbe iz ostalih područja rada i kompetentno ih primjenjuje kad se pokaže potreba.
Osnovni cilj Montessori pedagogije je osposobiti svako dijete da bude samostalno, emocionalno stabilno, socijalno osjetljivo i kreativno, s poznavanjem vještina koje će mu biti potrebne u budućnosti. To je osnova za odrastanje djeteta u sretnu osobu koja je sposobna samostalno upravljati svojim životom.
Zadaće programa