×

Dječji vrtić Trnoružica

Zagreb

Dječji vrtić Trnoružica smjestio se u zagrebačkom naselju Maksimir, djeluje od 1948. godine, a danas kroz 18 skupina djece na dvije lokacije

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Prvi zapis o postojanju ustanove datira iz 1948. godine, a vezan je uz prvog djelatnika odnosno zasnivanje radnog odnosa. Godine 1953. proglašene su Dječje jaslice "Maksimir" u Livadićevoj 25, za pružanje njege i odgoja djece u dobi od 6. tjedana do 3. godine. Godine 1954. doneseno je rješenje o proglašenju Dječjeg obdaništa "Ivo Lola Ribar" u Rusanovoj 11 sa zadaćom primanja na boravak, čuvanje, poduku i zabavu predškolsku i školsku djecu (3-15 godina starosti). Godine 1971. Dječje obdanište Ivo Lola Ribar pripaja se Dječjem obdaništu Josipa Vardijan na Lašćinskoj 17, a počinje i dogradnja Dječjeg obdaništa Ivo Lola Ribar u Rusanovoj 11 koja je završena 1975. kada ustanova radi u 8 odgojnih grupa djece s novim zaposlenicima.

Dječji vrtić Trnoružica svoj je današnji naziv dobio 1. 10. 1991. godine i od tada djeluje na dvije adrese: centralni objekt u Rusanovoj 11 (11 skupina djece dobi 3 - 7 godina) i područni objekt u Livadićevoj 25 (7 skupina djece dobi 1 - 3 godine). Broj zaposlenih je 63. Radno vrijeme vrtića ovisi o potrebama zaposlenih roditelja, u okviru 10-satnog programa, a u pravilu je svakim radnim danom od 6.00 sati ujutro do 18.00 sati poslijepodne.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Sportski program

Kratki program

  • Jezični program - engleski
  • Program za darovitu djecu
  • Glazbeni program

Detaljne informacije

Primarni desetsatni program

Primarnim desetsatnim programom obuhvaćena su djeca od navršene jedne godine života do polaska u školu u ukupno 18 odgojnih skupina.

Polazeći od indvidualnih potreba djeteta u redovitom programu radimo na poticanju cjelovitog razvoja djeteta: tjelesnog i psihomotornog razvoja, socijalno-emocionalnog razvoja ličnosti, spoznajnog i govornog razvoja, komunikacije, izražavanja i stvaralaštva.

Polazište primarnog programa rada su:

  • Zakon o predškolskom odgoju i naobrazbi
  • Prijedlog koncepcije razvoja predškolskog odgoja
  • Programsko usmjerenje odgoja i obrazovanja

Ciljevi su:

  • zadovoljavanje djetetovih osnovnih potreba te poštivanje individualnih razlika u brzini razvoja i stilu učenja djeteta
  • cjelovit razvoj svih djetetovih sposobnosti i potencijala
  • stvaranje optimalnih uvjeta za razvoj djeteta stvaranjem razvojno-poticajne sredine koja uključuje materijalne i socijalne uvjete
  • oblikovanje djetetove osobnosti u smislu jačanja pozitivne i realne slike o sebi, uočavanja i prihvaćanja međusobnih različitosti te usvajanja osnovnih moralnih vrednota kulture i tradicije kojoj dijete pripada
  • stjecanje socijalnih vještina, te znanja i vještina potrebnih za djetetov daljnji razvoj
  • izgrađivanje stavova i sustava vrijednosti koji promiču i štite ljudsko dostojanstvo
  • uključivanje roditelja kao aktivnih sudionika i ravnopravnih partnera

Poseban program ranog učenja engleskog jezika

Program ranog učenja engleskog jezika u sklopu redovitog programa u jednoj mješovitoj odgojnoj skupini.

Specifičnost ovog programa je što djeca uz redoviti odgojno-obrazovni program na hrvatskom jeziku upoznaju još jedan strani jezik. Posebno se planiraju i provode aktivnosti u kojima djeca usvajaju elemente engleskog jezika.

Velika prednost ovako integriranog programa je mogućnost korištenja svakodnevnih životnih situacija i poticaja za učenje jezika (tzv. situacijsko učenje). Program je verificiran od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a provode ga educirani odgojitelji s višegodišnjim iskustvom u radu s djecom u jezičnim programima. Program se provodi u jednoj mješovitoj odgojnoj skupini.

Sportski program

Univerzalni program kinezioloških aktivnosti redoviti je desetosatni program namijenjen djeci u dobi od 3 godine do polaska u školu

Tjelesni odgoj dio je općeg odgoja i kao takav je veoma važan za predškolsku djecu. Dijete predškolske dobi kreće se veći dio dana što mu je neophodno za rast i razvoj. Motorički rast i razvoj djeteta osnova su za intelektualni, emocionalni i socijalni razvoj.

Sve dužim boravkom djece u vrtiću raste i važnost zadovoljavanja svih djetetovih potreba pa tako i potrebe za kretanjem. Na taj način dijete postaje tjelesno aktivno, upoznaje okolinu i prostor, a prije svega, samo sebe. Tjelesna aktivnost i zdravlje su usko povezani pa je stoga važno stvarati naviku svakodnevnog tjelesnog vježbanja već u najranijoj dobi. Igra je osnovna djetetova aktivnost, a tjelesno vježbanje djeca upravo tako i doživljavaju.

Univerzalni program kinezioloških aktivnosti redoviti je desetosatni program. Program je namijenjen djevojčicama i dječacima u dobi od 3 godine do polaska u školu. Univerzalni program kinezioloških aktivnosti provodi se tijekom cijele pedagoške godine od 1. rujna do 15. lipnja svakog dana u tjednu, osim u vrijeme trajanja blagdana.

U prijepodnevnim satima provodi se obavezni sat kinezioloških aktivnosti, a tijekom boravka na zraku i poslijepodnevnog rada pokretne, natjecateljske i štafetne igre, ples, vježbe disanja i sl. Program provode odgojitelji sa stečenim zvanjem odgojitelj predškolske djece, a koji su završili Poseban program kinezioloških aktivnosti djece predškolske dobi na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i time stekli kompetenciju vođenja programa kinezioloških aktivnosti u predškolskom odgoju i obrazovanju.

Program Djeca u prirodi

Poseban program petodnevnog boravka djece najstarijih vrtićkih odgojnih skupina u Gradu mladih u Granešini, u pratnji matičnih odgojitelja

Program "Djeca u prirodi" zadovoljava raznolike potrebe i interese djece, unapređuje zdravlje boravkom i kretanjem u prirodi, osamostaljuje djecu, jača njihove emocionalne i socijalne kompetencije te razvija osjetljivost djece za održivi razvoj. U sklopu programa organizira se petodnevni boravak (ponedjeljak - petak) djece najstarijih vrtićkih odgojnih skupina u Gradu mladih u Granešini, u pratnji matičnih odgojitelja. Nositelji programa su Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport, Dječji vrtić Ivane Brlić-Mažuranić i Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica "Vladimir Nazor".

Tijekom sudjelovanja u Programu djeca su smještena u paviljonima čije su spavaonice i sanitarni čvor posebno uređeni i opremljeni za njihov prihvat. Cjelodnevni program se ostvaruje, osim na otvorenom u prirodi, i u tematski uređenim učionicama koju su opremljene suvremenom didaktikom i igračkama. Hrana se poslužuje u prostranom restoranu i primjerena je uzrastu djece, a na jelovniku se nalaze jela kojima se djeci nastoji približiti zdravi način ishrane. Program provode djelatnici dječjih vrtića, odgojitelji te animatori osposobljeni za rad s najmlađima.

Program sufinancira Gradski ured za obrazovanje uz participaciju roditelja u iznosu od 225kn po djetetu.

Posebni programi - tečajevi, igraonice

U dječjem vrtiću trnoružica organiziraju se i različiti tečajevi i igraonice za djecu

Kako bi se zadovoljili specifični interesi i potrebe djece i roditelja te obogatio program rada, u našem se vrtiću održavaju različiti tečajevi i igraonice za djecu. Programi se provode dva puta tjedno po 45 min, a vode ih naši odgojitelji ili vanjski suradnici. Svi programi verificirani su od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, a među njima su:

  • Glazbena igraonica i dječji zbor
  • Engleska igraonica
  • Kraći program odgojno – obrazovnog rada s potencijalno darovitom djecom predškolske dobi "Vrtlozi"

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - RusanovaRusanova ul. 1110000 Zagreb
mob: 01 2312 524
mail: web: www.vrtic-trnoruzica.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - LivadićevaLivadićeva ulica 2510000 Zagreb
mob: 01 2334 434

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!