Dječji vrtić „Varaždin" je ustanova čiji je osnivač i vlasnik Grad Varaždin. Vrtić provodi program izvanobiteljskog odgoja i naobrazbe djece predškolske dobi pridržavajući se Zakona o predškolskom dgoju i naobrzabi i Programskog usmjerenje odgoja i obrazovanja predškolske djece. Dječji vrtić Varaždin je predškolska ustanova s osam objekata koja ove pedagoške godine prihvaća 740 djece, smještene u 40 odgojnih skupina o kojima brine 84 odgojitelja (od kojih su 4 odgojitelja mentora i 2 odgojitelja savjetnika), 4 člana stručnog tima, zdravstvena voditeljica, 7 administrativno-računovodstvenih radnika i 40 djelatnika tehničke službe.
Programi vrtića
Program rada dječjeg vrtića „Varaždin" ima za cilj zajedničko unapređivanje kvalitete života i življenja djece i odraslih. Kako bi se zadovoljio osnovni cilj programa, odgojno-obrazovni rad temelji se na poštivanju prava djece i zadovoljavanju njihovih potreba i interesa u skladu sa razvojnim mogućnostima svakog djeteta. Uporište u poštivanju prava djece i praćenju njihovih interesa, odgojno-obrazovni djelatnici pronalaze u novoj paradigmi o razvoju djeteta. Naime, sliku koju mi razvijamo o djetetu jest da je ono kompetentno biće, prirodno zainteresirano i motivirano za istraživanje svijeta koji ga okružuje i ima svoj jedinstveni obrzac razvoja.
U skladu s tim stručni djelatnici (odgojitelji i stručni tim) u vrtiću dizajniraju i kreiraju prostor u skladu s interesima djece jer autentično učenje djeteta je ono koje se događa prirodno u bogatom poticajnom okruženju. Stoga odgojitelji stvaraju dinamičan i poticajan prostor koji neprestano potiče potencijale djeteta, da istražuje i uči kroz igru u suradnji sa svojim vršnjacima i drugim odraslima u vrtiću. Stvaranjem bogatog okruženja u odgojnim skupinama potičemo razvoj samostalnosti, sigurnosti, prava na slobodu i izbor i autonomiju djeteta. Stimulativan i poticajan prostor, također pomaže djeci u razvoju emocionalne inteligencije kao i razvoj socijalnih znanja i vještina.
Osim dizajniranja prostora u skladu sa dječjim potrebama i interesima, vrtić provodi fleksibilnu organizaciju vremena. Svako dijete ima svoj ritam i brzinu učenja. Ukoliko stvaramo bogato okruženje u kojem dijete samostalno odlučuje sa čime i kako će se igrati, odnosno učiti, ne prekidamo aktivnost djeteta jer učenje je proces koji napreduje spiralnom, a ne linearnom progresijom. Stoga djeca u našoj ustanovi maju dovoljno vremena završavati započete aktivnosti, učiti vlastitim, prirodnim tempom. Ritam dana u vrtiću prilagođavamo uzrastu djeteta, a ne odgojitelja. Kako bi u tome i uspjeli promatramo djecu, slušamo ih i pokušavamo razumijeti njihove aktivnosti i ponudom adekvatnih materijala omogućiti nastavak konstruiranja znanja.
Kvaliteta života i rada u vrtiću promiće se i razvojem kvalitete suradničkih odnosa svih aktera odgojno-obrazovnog procesa. Razvoj i uspostava suradničkih odnosa predstavlja glavnu značajku razvoja predškolskog odgoja i naobrazbe u Dječjem vrtiću „Varaždin". Razvoj takvih odnosa provodi se na svim razinama dijete-dijete, dijete-odrasli i odrasli-odrasli. Takvim promišljanjem razvoja odgojno-obrazovnog procesa razvijamo partnerske odnose ne samo s djecom, već i roditeljima koji su također važni dio našeg odgojnog procesa. Suživot djece i odraslih omogućava razvoj demokratskih odnosa, što s druge strane omogućava djetetu da bude ravnopravni član u suodlučivanju o pitanjima koja se tiču njegova življenja i učenja u vrtiću.
Dječji vrtić „Varaždin" smatra roditelje kao partnere u odgojno-obrazovnom procesu. Roditelji su prvi i jedini odgojitelji svome djetetu, ali imaju pravo na pomoć i podršku. Pomoć i podrška pruža se roditeljima kroz komunikacijske roditeljske sastanke, razne obavijesti i stručne članke u kutićima za roditelje.