×

Dječji vrtić Vladimira Nazora

Zagreb

Dječji vrtić Vladimira Nazora djeluje od 1939, godine, a danas ima ukupno četiri objekta u koje se svake pedagoške godine upiše oko 230 djece smještene u 24 odgojne skupine.

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Dječji vrtić Vladimira Nazora osnovan je 1939. godine pod nazivom Dječje obdanište Rapska, te je do 1950. koristio prostore Osnovne škole Rapska 3. Zgrada u kojoj danas djelujemo izgrađena je i useljena 1950. godine. Objekt u Supilovoj pripojen je vrtiću 1982., a objekt u Župančičevoj 1986. godine. Izgradnjom naselja Sigečica javlja se potreba za proširivanjem kapaciteta za prihvat jasličke djece te u rujnu 2018. godine vrtić otvara vrata novog područnog objekta na adresi Rapska 50 (u prizemlju stambene zgrade).

Ukupno imamo četiri objekta, a njihova imena inspirirana su pjesmama i pričama Vladimira Nazora (Zlatna lađa, Bijeli jelen, Medvjed Brundo, Veli Jože). U naš vrtić svake pedagoške godine upisano je oko 230 djece koja su smještena u 24 odgojne skupine.

Vrtić Vladimira Nazora je mjesto radosnog življenja djece i odraslih u kojem timski brinemo o rastu, zdravlju, učenju i sigurnosti djece. Kurikulum Vrtića usmjeren je na dijete, njegova prava i potrebe. Uvažavanje i osnaživanje djece su temelj našega rada. Kontinuirano stvaramo uvjete za cjelovit i kvalitetan razvoj, promišljajući aktivnosti u skladu s prirodom učenja djeteta. Potičemo aktivno uključivanje djeteta u oblikovanje odgojno-obrazovnog procesa u ozračju međusobnog razumijevanja, poštovanja, tolerancije i uvažavanja različitosti. Djeca mogu koristiti različite materijale koji podupiru proces njihova prirodnog učenja. Materijali su smješteni u centre, koji potiču dječje aktivnosti, igru i projekte. Podupiremo autonomiju djece, slobodan odabir aktivnosti i suigrača, međugrupnu suradnju, igru i učenje u malim skupinama i druženje djece različite dobi i kompetencija.

Program za održivi razvoj integrirani je dio kurikuluma. Koncipiran je tako da se dijete kroz iskustvo uči i potiče na očuvanje prirodne i društvene okoline, što uključuje odgoj za okoliš i brigu za svoje zdravlje i zdravlje drugih. Kontinuranim i predanim radom na temama iz područja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, vrtić je 2017. godine stekao status Međunarodne eko-škole i nositelj je zelene zastave.

U našem vrtiću provodimo CAP program prevencije zlostavljanja djece već 11 godina, a njime obuhvaćamo svu djecu u godini pred polazak u školu. To je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu i smanjuje njihovu ranjivost te ih podučava kako mogu spriječiti napad od strane vršnjaka i odraslih.

Kontinuitet i kvalitetu redovitih oblika individualne i skupne suradnje s roditeljima naš vrtić je nadogradio sustavnom podrškom roditeljstvu putem UNICEF-ovih radionica "Rastimo zajedno", „Rastimo zajedno Plus“, „Rastimo zajedno i mi“ te Kluba očeva „Rastimo zajedno“. U suradnji s Centrom Rastimo zajedno, vrtić je sudjelovao u projektu „Za snažniju obitelj“ kojem je cilj pružiti podršku roditeljima koji odgajaju djecu u zahtjevnijim okolnostima za roditeljstvo. Zbog svog angažmana u području suradnje s roditeljima, Centar Rastimo zajedno je vrtiću 2019. godine dodijelio priznanje 10+/ Vrtić koji podržava roditeljstvo u najboljem interesu djeteta na što smo jako ponosni.

DV Vladimira Nazora već 20 godina razvija kurikulum djelomične inkluzije djece s motoričkim oštećenjima u Dječjoj kući „Bijeli jelen“ u Supilovoj 5, radi osiguravanja uvjeta za uključivanje djece s motoričkim oštećenjima u odgojno-obrazovne aktivnosti s vršnjacima u kojima će se osjećati jednako vrijednim kao i ostala djeca u zadovoljavanju osnovnih ljudskih potreba i ostvarivanju prava na igru i poticanje vlastitog razvoja.

Istaknute projekte i prikaze kvalitetne prakse prezentirali smo na brojnim vanjskim skupovima, u časopisima i stručnim publikacijama te na izložbama u knjižnicama. Stručne kompetencije kontinuirano nadograđujemo suvremenim spoznajama iz područja odgoja i obrazovanja putem različitih stručnih skupova i projekata u suradnji s drugim vrtićima.

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Program za djecu s teškoćama
  • Montessori program

Kratki program

  • Program za darovitu djecu
  • Sportski program
  • Program senzorne stimulacije

Detaljne informacije

Redoviti 10-satni program

Program je namijenjen djeci od navršene jedne godine do polaska u školu. Broj djece u odgojno-obrazovnoj skupini određen je pedagoškim standardom, a vezan je uz njihovu kronološku dob.

Stvaranjem bogatog i poticajnog prostorno-materijalnog okruženja podupiremo proces djetetova prirodnog učenja. Omogućujemo da dijete kontinuirano uči čineći i tako razvija svoje kompetencije. Poticajno opremljeni centri aktivnosti potiču istraživačke aktivnosti djece i njihovu simboličku igru.

Aktivnosti planiramo promatrajući djecu i osluškujući njihove interese i potrebe. Važno nam je da se dijete osjeća prihvaćeno, uvaženo i autonomno. Zato podupiremo dječje samoorganizirane i samoinicirane aktivnosti, slobodan odabir aktivnosti i suigrača (različiti centri aktivnosti, interakcija djeteta kroz prostor, otvorena vrata, igra i učenje u malim skupinama, druženje djece različite dobi i kompetencija…).

U svim jasličkim skupinama provode se aktivnosti senzomotoričke stimulacije. Sa svim školskim obveznicima provodimo CAP program prevencije zlostavljanja djece.

Gdje i kada se provodi?

Redoviti 10-satni program provodi se u svim našim objektima tijekom cijele pedagoške godine, u radnom vremenu Vrtića.

Tko provodi program?

Program u odgojno-obrazovnoj skupini provode dva odgojitelja. Uz odgojitelje, u promišljanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada sudjeluju i ravnatelj i stručni tim Vrtića.

Cijena programa

Mjesečna cijena redovitog 10-satnog programa definirana je prihodovnim cenzusom, u skladu s važećom odlukom Grada Zagreba

Rano učenje engleskog jezika

U program se mogu upisati djeca u dobi od 3 godine do polaska u školu.

U programu se, uz primarnu komunikaciju na materinskom jeziku, postupno uvodi komunikacija na engleskom jeziku. Odgojiteljice kontinuirano stvaraju uvjete za situacijsko i iskustveno učenje engleskog jezika kroz igru, istraživačke i stvaralačke aktivnosti i svakodnevne praktično-životne situacije.

Ciljevi i zadaće programa su:

  • poticati dječji interes za usvajanje engleskog jezika
  • približiti djeci kulturu i običaje stanovništva engleskog govornog područja
  • poticati samoaktivnost i interes za postepeno slušanje, razumijevanje i usvajanje engleskog jezika
  • putem situacijskog učenja djecu poticati na usvajanje riječi, jezičnih i fonetskih struktura engleskog jezika
  • razvijati osjetljivost za ritam, intonaciju i izgovor
  • poticati djetetov osjećaj samopouzdanja i zadovoljstva prilikom izražavanja na engleskom jeziku.

Gdje i kada se provodi?

Program se provodi u Dječjoj kući „Zlatna lađa“, Rapska 1 i Dječjoj kući „Medvjed Brundo“, O. Župančiča 1, od 1. rujna do 30. lipnja.

Tko provodi program?

Voditeljice programa su educirane odgojiteljice s propisanim znanjem engleskog jezika (stupanj B2).

Cijena programa

Uz cijenu redovitog programa, cijena programa ranog učenja engleskog jezika iznosi 300 kn.

Montessori program - jaslice

Program je namijenjen djeci u dobi od 1 do 3 godine.

Cilj Montessori programa je omogućiti djetetu razvoj vlastitih sposobnosti i ostvariti cjelovitu, potpunu, slobodnu, neovisnu i odgovornu ličnost polazeći od načela „Pomozi mi da učinim sam“. Provodi se u sobi dnevnog boravka uređenoj prema načelu „pripremljene okoline“ – samo je najbolje dovoljno dobro za dijete!

Montessori program obuhvaća pet područja rada:

  • vježbe svakodnevnog života
  • vježbe za poticanje osjetila
  • vježbe za razvoj govora
  • vježbe za razvoj matematike
  • kozmički odgoj (priroda i društvo).

U radu se koristi specifični Montessori pribor pomoću kojeg djeca uče i rade samostalno koristeći se svojim osjetilima.

Gdje se provodi?

Program se provodi u Dječjoj kući „Veli Jože“, Rapska 50.

Tko provodi program?

Program provode educirane Montessori odgojiteljice u Dječjoj kući „Veli Jože“ Rapska 50.

Cijena programa

Uz cijenu redovitog programa, cijena Montessori programa iznosi 400 kn.

Montessori program - vrtić

Program je namijenjen djeci u dobi od 3 do 7 godina.

Cilj Montessori programa je omogućiti djetetu razvoj vlastitih sposobnosti i ostvariti cjelovitu, potpunu, slobodnu, neovisnu i odgovornu ličnost polazeći od načela „Pomozi mi da učinim sam“. Provodi se u sobi dnevnog boravka uređenoj prema načelu „pripremljene okoline“ – samo je najbolje dovoljno dobro za dijete!

Montessori program obuhvaća pet područja rada:

  • vježbe svakodnevnog života
  • vježbe za poticanje osjetila
  • vježbe za razvoj govora
  • vježbe za razvoj matematike
  • kozmički odgoj (priroda i društvo).

U radu se koristi specifični Montessori pribor pomoću kojeg djeca uče i rade samostalno koristeći se svojim osjetilima.

Gdje se provodi?

Program se provodi u Dječjoj kući „Zlatna lađa“, Rapska 1.

Tko provodi program?

Program provode educirane Montessori odgojiteljice u Dječjoj kući „Zlatna lađa“ Rapska 1.

Cijena programa

Uz cijenu redovitog programa, cijena Montessori programa iznosi 400 kn.

Program za djecu s motoričkim oštećenjima

Program je namijenjen djeci s motoričkim oštećenjima od 4 do 7 godina s većim teškoćama

Program je namijenjen djeci s motoričkim oštećenjima od 4 do 7 godina (djelomično pokretnima ili uz mogućnost kretanja uz obveznu pomoć druge osobe) s većim teškoćama (otežana glasovno-govorna komunikacija, snižene intelektualne sposobnosti, oštećenja vida ili sluha, autizam). Za upis u program potrebna je propisana dokumentacija (Nalaz i mišljenje prvostupanjskog tijela vještačenja CZSS).

O programu

Cilj programa je stvoriti uvjete da se djeca s motoričkim oštećenjima osjećaju jednako vrijednim kao i ostala djeca u zadovoljavanju osnovnih ljudskih potreba i ostvarivanju prava na igru i poticanje vlastitog razvoja. Polazište su nam razvojne potrebe djece, uz uvažavanje njihovih specifičnih teškoća i individualnih potreba.

Stvorili smo poticajno okruženje, a naglasak u radu stavljamo na cjelovit pristup te inkluzivne aktivnosti. Djeca su uključena u sve aktivnosti na razini vrtića: posjete knjižnici, izlete, kazališne predstave, vrtićke svečanosti, eko-projekte…

Kroz individualizirani pristup djelujemo na ublažavanje posljedica primarnog oštećenja (korektivni i terapeutski rad), sprečavanje nastajanja sekundarnih teškoća u razvoju, razvijanje potencijala koji će djeci omogućiti živjeti što punijim i nezavisnijim životom te pripremamo djecu za uspješno uključivanje u daljnje obrazovanje.

U skupini boravi maksimalno sedmero djece, radi kreiranja što optimalnijih individualiziranih uvjeta.

Gdje i kada se provodi?

Program se provodi tijekom cijele pedagoške godine, a dnevno trajanje programa je 8 sati. Prostor vrtića i dječjeg igrališta u potpunosti je prilagođen boravku djece s motoričkim teškoćama (sve prostorije su u prizemlju, nema prostornih barijera), a u sklopu objekta nalazi se i vrlo dobro opremljena polivalentna dvorana za provođenje programa za poticanje razvoja motorike.

Tko provodi program?

Nositelji programa su rehabilitator i odgojitelj s višegodišnjim iskustvom u radu s djecom s teškoćama. U realizaciji programa sudjeluju i dva njegovatelja.

Stručni tim vrtića uključen je u rad s djecom i pruža podršku roditeljima u vidu individualnih razgovora, roditeljskih sastanaka i posebnih programa podrške za roditelje - Rastimo zajedno Plus. Logoped provodi terapiju u skupini, ali i individualno u logopedskom kabinetu prema mogućnostima i potrebama djece.

Cijena programa

Poseban program za djecu s motoričkim oštećenjima organiziran je kao program javnih potreba te je sufinaciran dijelom od Ministarstva obrazovanja, a dijelom od osnivača (Grad Zagreb). Program je za roditelje besplatan.

Neke pogodnosti

Zahvaljujući višegodišnjoj suradnji s fizioterapeutom iz Ustanove za zdravstvenu njegu u kući, Preradovićeva 17, djeci je omogućena fizikalna terapija tijekom boravka u vrtiću. Grad Zagreb omogućio je besplatan prijevoz djeci koja su uključena u program posebnim vozilima ZET-a.

Program rada s darovitom djecom

Diferencirani pristup kroz obogaćeni redoviti program za potencijalno darovitu djecu

Program je namijenjen potencijalno darovitom te djetetu koje iskazuje darovitost u području općih intelektualnih sposobnosti i kreativnosti, identificiranom u Vrtiću ili vanjskim ustanovama, u dobi od 3 do 7 godina.

O programu

Odgojno-obrazovni rad s darovitim djetetom odvija se većinom u djetetovoj odgojnoj skupini kao prošireni redoviti program, djelomično prilagođen djetetovim izraženim interesima, sklonostima i sposobnostima. Povremeno se provodi i izvan odgojne skupine s manjim brojem djece (u manjoj skupini, paru ili individualno).

Rad se planira i oblikuje cjelovito (tematski, projektno), što je važno jer uglavnom govorimo o potencijalnoj darovitosti, koja će se razvojem očitovati u uradcima i postignućima u pojedinim područjima.

Povoljno emocionalno ozračje, primjerenost i fleksibilnost okružja te veliki raspon složenosti materijala za igru i aktivno učenje bitni su kontekstualni uvjeti za razvoj darovitosti. U obogaćenoj sredini odgojno-obrazovne skupine potencijalno darovitom djetetu se osigurava ono što odgovara njegovu razvojnom stupnju i specifičnim potrebama, mogućnostima i interesima.

U uvjetima koji omogućuju sudjelovanje, promišljanje, istraživanje, otkrivanje i stjecanje novih iskustava, dijete razvija više razine kognitivnih procesa, maštu, kreativnost i motivaciju.

Gdje i kada se provodi?

Provodi se tijekom redovitog rada u vrtićkim skupinama (mlađim, srednjim, starijim ili mješovitim) čiji su polaznici identificirana darovita i potencijalno darovita djeca, te u manjim skupinama djece izvan matične skupine, a unutar istog objekta.

Tko provodi program?

Nositelji provedbe su odgojitelji i psiholog. Proces identifikacije koordinira psiholog. U realizaciju se uključuju i drugi stručni suradnici te roditelji.

Cijena programa

Program se financira iz proračuna Grada Zagreba i Državnog proračuna Republike Hrvatske. Roditelji ne plaćaju dodatno provedbu Programa.

Zdravstveno rekreativni programi

Programi su namijenjeni polaznicima vrtića u dobi od 5 do 7 godina.

Djeca tijekom programa stječu i usavršavaju složene motoričke vještine. Podijeljena su u manje grupe (maksimalno 15 djece). Obučavaju ih stručni voditelji, koje osigurava organizator programa. Također, za djecu su osigurani oprema i rekviziti, te dežurstvo liječnika.

Budući da se programi odvijaju izvan vrtića, za uključivanje djeteta potrebna je potpisana suglasnost roditelja. Vrtić osigurava uvjete za provedbu programa u skladu s Protokolom kod izlaska djece van ustanove (posjeti, izleti, šetnje, rekreativni programi) - organizira autobusni prijevoz djece, odgojitelja i drugih osoba u pratnji, te adekvatnu brigu o djeci i nadzor od izlaska do povratka u vrtić.

Gdje i kada se provodi?

Provodi se na sportskim terenima SRC Šalata, u pravilu tijekom 10 uzastopnih radnih dana u trajanju po 1 sat dnevno. Termini održavanja programa definirani su vremenikom aktivnosti u Godišnjem planu i programu rada Vrtića.

Tko provodi program?

Aktivnosti stvaranja uvjeta za realizaciju programa koordinira zdravstvena voditeljica, a u njima sudjeluju odgojitelji i stručni tim Vrtića. Organizacija i provođenje sportske poduke je u nadležnosti stručnih voditelja.

Cijena programa

Roditelji plaćaju iznos utvrđen ugovorom s organizatorom programa.

Aktivnosti senzomotoričke stimulacije

Namijenjene su djeci u svim jasličkim skupinama. Cilj ovih aktivnosti je poticanje razvoja jasličke djece, ali i rano prepoznavanje i intervencija u slučaju uočenih odstupanja.

Senzomotoriku u jaslicama potičemo kreiranjem poticajnog prostorno-materijalnog okruženja, uz podržavajuću ulogu odgojitelja. Kombinacijom poticanja različitih osjetila – vestibularnog, proprioceptivnog, taktilnog, kao i osjete vida, sluha, okusa i mirisa, djelujemo na cjelokupni razvoj djeteta - motoriku, govor, spoznaju i socioemocionalni razvoj.

U kreiranje poticajne sredine kao partnere uključujemo i roditelje - u vrtićkom i obiteljskom okruženju. Kroz zajedničke radionice roditelje senzibiliziramo o važnosti senzorne integracije te im nudimo ideje za stimulaciju razvoja njihovog djeteta.

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - Zlatna lađaRapska 110000 Zagreb
mob: 01 6180 279
mail: web: vrtic-vladimiranazora.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - Medvjed BrundoOtona Župančiča 110000 Zagreb
mob: 01 6144 054

Područni objekt

Područni objekt - Bijeli jelenSupilova 510000 Zagreb
mob: 091 6184 196

Područni objekt

Područni objekt - Veli JožeRapska 5010000 Zagreb
mob: 01 5561 360

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!