×

Dječji vrtić Vrapče

Zagreb

Dječji vrtić Vrapče djeluje u sjeverozapadnom dijelu Zagreba u ukupno pet objekata gdje sretno žive i odrastaju djeca smještena u 46 odgojnih skupina

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!

Osnovne informacije

Vrtić Vrapče osnovan je davne 1974. godine u sjeverozapadnom dijelu grada. U našem vrtiću sretno žive i odrastaju djeca smještena u 46 odgojnih skupina o kojima brinu 92 odgojitelja, ravnateljica, dva zdravstvena voditelja, stručno-razvojna služba (dva pedagoga, psiholog, defektolog i logoped), administrativno-računovodstvena i tehnička služba.

Redovit desetosatni program u potpunosti zadovoljava potrebe djece i roditelja. Svakom djetetu pristupamo individualno, što znači da uvažavamo njihove individualne razlike koje su nam ujedno i polazište u planiranju poticajnog okruženja u kojem kroz svakodnevne situacije i aktivnosti omogućavamo razvoj u cjelosti.

Primarni redoviti program tijekom godine obogaćujemo različitim sadržajima kao što su: dramske predstave djelatnika vrtića i vanjskih suradnika, posjet OŠ, muzejima, ZOO, knjižnici, tržnici, jednodnevni izleti, svećanosti, "Program djece u prirodi – Grad mladih" , projekt " Darujmo djeci kazalište", ...

Program rada:

Redoviti 10 – satni program (43 odgojne skupine)
Program vjerskog odgoja (3 odgojne skupine)
Cjelodnevni program učenja engleskog jezika (1 odgojna skupina u objektu Vrabečak)

Uz redoviti program djeci i roditeljima se pruža mogućnost uključivanja u cjelodnevni program učenja engleskog jezika i glazbeni program te kraće programe koji su verificirani pri Ministarstvu odgoja, obrazovanja i športa, a voditelji su naši odgojitelji sa položenom dodatnom edukacijom.

Provodimo kraće programe :

  • ritmika i ples
  • engleska igraonica
  • sportska igraonica
  • etno igraonica
  • dramsko scenska radionica
  • glazbena igraonica

Programi

Cjelodnevni program

  • Redoviti program
  • Jezični program - engleski
  • Montessori program
  • Vjerski program

Kratki program

  • Jezični program - engleski
  • Sportski program
  • Program plesa i ritmike
  • Program folklora
  • Dramsko-scenski program

Detaljne informacije

Redoviti cjelodnevni program

Redovit desetosatni program u potpunosti zadovoljava potrebe djece i roditelja

Zadaće odgojno-naobraznog rada temelje se na Programskom usmjerenju predškolskog odgoja.

Za ostvarivanje zadaća važno je osigurati:

  • ugodnu atmosferu u kojoj će se dijete osjećati sigurno i zaštićeno
  • poticajnu sredinu u kojoj će moći slobodno razvijati svoje sposobnosti
  • tolerantno okružje u kojem će ostvarivati svoja prava i zadovoljiti svoje potrebe.

Osobitosti stručnog rada

Igraonice za novoupisanu djecu i roditelje:

  • Omogućuju uspješniju prilagodbu djeteta na vrtić
  • Dijete uz roditelja upoznaje svoju odgojiteljicu, drugu djecu, prostor

Program prevencije napada na dijete
Djecu učimo prepoznati potencijalno opasnu situaciju i nositi se s njom. Odrasle osposobljavamo da pomognu u sprečavanju viktimizacije djece.
Strategije na kojima radimo su:

  • Stjecanje samosvijesti
  • Podrška vršnjaka
  • Povjeravanje odrasloj osobi u koju dijete ima povjerenja

Obogaćeni eko program Odgoj za održivi razvoj

Ciljevi programa:

  • Razvijanje ekološke osjetljivosti i aktivnog odnosa djece i odraslih u neposrednom okruženju
  • Razvijanje stava i uvjerenja djece o potrebi očuvanja prirode

Zadaće programa:

  • Razvijati pozitivne odnose u komunikaciji kod djeteta
  • Omogućiti djetetu iskustveno i suradničko učenje
  • Razvijati kreativno ponašanje djeteta
  • Poticati djecu na aktivnosti kojima će senzibilizirati obitelj i širu zajednicu
  • Informirati i educirati roditelje

Program vjerskog odgoja

Aktivnosti se ostvaruju kroz pisanu riječ, glazbu, likovno i scensko izražavanje, životno praktične, istraživalačke, spoznajne i radne djelatnosti, raznovrsne igre, stvaranje i pokret.

Sama činjenica da roditelji, povjeravajući više sati svaki dan svoje dijete vrtiću, traže vjerski odgoj a to znači njihovu brigu o cjelovitom odgoju svoga djeteta iz kojeg neće biti isključena vjerska dimenzija jer je ona po njihovom gledanju bitna odrednica ljudskog bića. Roditelji to potvrđuju izborom vjerskog odgoja za svoje dijete koji je u skladu s predškolskim odgojem u cjelini.

Ovdje se ne radi o vjeronauku kao o nastavnom predmetu. To znači da se aktivnosti vjerskog odgoja ne razlikuju od svih ostalih aktivnosti u vrtiću. Način na koji će odgojitelj ostvariti te aktivnosti proizlazi iz "osluškivanja" dječjih potreba i osjećaja, jer dijete komunicira verbalno i neverbalno. Aktivnosti se ostvaruju kroz pisanu riječ, glazbu, likovno i scensko izražavanje, životno praktične, istraživalačke, spoznajne i radne djelatnosti, raznovrsne igre, stvaranje i pokret.

Situacije za vjerski odgoj su svakodnevne i vrlo različite: događaji; osobe; poticaji;blagdani. Duhovnu stvarnost i duhovnu potrebu dijete opaža i zražava puno lakše nego odrasli. Ta stvarnost je za njega živa i potrebna. Religiozno iskustvo je u svojoj biti iskaz ljubavi i osobito odgovara naravi djeteta. Cilj je ovog programa odgajati tu religioznu dimenziju djeteta i osposobljavati ga za autentične ljudske vrijednosti, utemeljene na Evanđelju.

CiljeviSenzibilizirati dijete za njegovu duhovnu dimenziju kao potrebu koja ga čini osjetljivim za otkrivanje, primanje i oblikovanje njegova života u odnosu prema sebi, drugima i na poseban način Bogu.

ZadaćePomoći djetetu da raste u povjerenju u samog sebe razvijajući tako svoju osobnost.
Zadovoljiti djetetovu potrebu za pripadanjem i ljubavlju te na temelju tog iskustva upućivati ga na odnos, susret i autentično približavanje Bogu.
Odgajati dijete za odgovorno ponašanje u svijetu koji ga okružuje.
Pobuđivati dječje divljenje i čuđenje te iskrenu i duboku radost prema Bogu Stvoritelju.
Razvijati osjećaja povjerenja, zahvalnosti, darivanja, suosjećanja i suradnje s bližnjima.
Osigurati djetetu kvalitetu življenja, razvijajući temeljne i bitne odrednice čovjekovog bitka: ljepotu,istinu i dobrotu.
Pomoći djetetu u osposobljavanju autentičnih odnosa s drugima koji su različiti.
Omogućiti djetetu da igrom doživljava i upoznaje temeljne poruke Evanđelja.

Zašto vjerski odgoj?Dijete je spontano otvoreno religioznosti i transcedentnome.
Dijete ima sposobnost čuđenja i divljenja.
Mašta, intuicija, znatiželja i spontanost omogućuje stvaranje autentičnog odosa s Bogom.
Pravo djeteta na slobodu misli, savjesti i vjere.
Potreba za cjelovitim odgojem.

Kako?Igrajući se prožimaju duhovnu dimenziju kroz sve aktivnosti koje se u vrtiću provode (pisana riječ, glazba,likovni izričaj, scenski prikaz, pokret...)

Kada?Situacijski- spontano i nepredviđeno kada prati potrebe i osjećaje djeteta.
Planski i predviđeno slijedeći liturgijsko vrijeme i blagdane.

Gdje?U vrtiću kao cjelodnevni program. U centralnom objektu, u područnom objektu 1 i u područnom objektu 2. Otvaranje nove odgojne skupine u Gornjem Vrapču odvijat će se u skladu s brojem zainteresiranih polaznika.

Tko?U svakoj odgojnoj vjerskoj skupini u cjelodnevnom programu po dva odgojitelja s dugogodišnjim stažom. Po jedan odgojitelj educiran je za odgoj u vjeri doškolovanjem na Teološko- katehetskom fakultetu u Zagrebu i ima kanonski mandat, te vjerski odgoj provodi u suradnji s drugim odgojiteljem koji poštuje temeljne kršćanske vrijednosti.

Za koju dob djece?U sve tri odgojne skupine djeca su različite dobi, od tri godine do polaska u školu.

Cjelodnevni Montessori program

Djeca napreduju vođena potrebama te prema tome biraju i područja svog interesa. Ovaj cjeloviti program namjenjen je djeci od 3. do 7. g. života.

Načela Montessori pedagogije osmislila je Maria Montessori te su ona do dan danas ostala nepromijenjna. Djeca napreduju vođena potrebama te prema tome biraju i područja svog interesa. Ovaj cjeloviti program namjenjen je djeci od 3. do 7. g. života.

Tri osnovna načela:

  1. "Pomozi mi da sam to učinim"
  2. Metoda tj. put je uvijek isti i za one koji su slabi da jačaju i za jake da se usavršavaju
  3. Montessori materijal potiče i poštuje individualnu stranu svakog pojedinca

Kako bi dijete moglo iskusiti učenje prema vlastitoj želji i izboru osmislila je posebne materijale - didaktički pribor koji postavlja na otvorene, djeci dostupne police.Nakon korištenja, pribor se vraća na njegovo stalno mjesto.Odgojitelj djetetu pristupa individualno te mu pruža indirektnu pomoć za samoodgoj.

Program cjelodnevnog učenja engleskog jezika

Program s integriranim ranim cjelodnevnim (10 satnim) učenjem engleskog jezika za djecu od navršene 4. godine života do polaska u školu

Program s integriranim ranim cjelodnevnim (10 satnim) učenjem engleskog jezika u DV “Vrapče” verificiran je od strane Ministarstva prosvjete, kulture i športa.Program se ostvaruje unutar mješovite odgojne skupine u Područnom objektu Vrabečak (iza Doma zdravlja) i u centralnom objektu Nikole Gorjanskog 7. Polaznici su djeca od 4. godine života do polaska u školu.

Zašto rano?Znanstvene spoznaje pokazuju da rana dob početka usvajanja stranog jezika:

  • Potiče zdrav razvoj mozga
  • Potiče pozitivne socijalne vještine
  • Postavlja čvrste temelje za učinkovite komunikacijske vještine koje će trajati cijeli život
  • Pozitivno utječe na intelektualni razvoj
  • Povezano je s višim rezultatima na testovima mentalne zrelosti (verbalni i matematički)
  • Povezano je s naprednijim vještinama rješavanja problema, jasnijim razumijevanjem strukture jezika i bogatijim vokabularom
  • Najveći razlog: dijete je predisponirano za usvajanje jezika – automatski usvaja intonaciju, ritam i naglasak, a do desete godine života dijete ima sposobnost izgovaranja svih glasova

Cilj programa je obogaćivanje odgojno-obrazovnog rada sa stranim jezikom uz poštivanje zakonitosti metodike učenja stranog jezika

Metode i oblici rada

  • Situacijsko učenje
  • Rad se odvija na razini odgojne skupine, u malim skupinama i individualno
  • Spontani situacijski poticaji
  • Realizacije projekata prema interesima i mogućnostima djece
  • Izmjena mirnih i dinamičnih aktivnosti tijekom dana

Vrednovanje rezultata

Vrednovanje rezultata učenja vrši se na sljedeći način:

Individualno

  • Praćenje putem kartica tematskih cjelina
  • Praćenje svih razvojnih područja (razvojne liste)

Na razini grupe

  • Interes za učenje stranog jezika
  • Bogatstvo rječnika
  • Pamćenje i reprodukcija riječi i izraza
  • Razumijevanje riječi i izraza
  • Kvaliteta komunikacije na stranom jeziku
  • Utjecaj učenja stranog jezika na materinji jezik
  • Kvaliteta izgovora

Kraći programi

Uz redoviti program djeci i roditeljima se pruža mogućnost uključivanja u razne kraće programe

Uz redoviti program djeci se pruža mogućnost uključivanja u kraće programe koji su verificirani pri Ministarstvu odgoja, obrazovanja i športa, a voditelji su naši odgojitelji sa položenom dodatnom edukacijom.

Provodimo kraće programe :

  • ritmika i ples
  • engleska igraonica
  • sportska igraonica
  • etno igraonica
  • dramsko scenska radionica
  • glazbena igraonica

Lokacije i kontakti

Centralni objekt

Centralni objekt - Nikole GorjanskogNikole Gorjanskog 710000 Zagreb
mob: 01 3450 038
mail: web: vrtic-vrapce.zagreb.hr

Područni objekt

Područni objekt - VrabečakVrabečak 510000 Zagreb
mob: 01 3454 822

Područni objekt

Područn objekt - Kerestinečkih žrtavaKerestinečkih žrtava 1310000 Zagreb
mob: 01 3450 857

Područni objekt

Područni objekt - Mihovila GračaninaMihovila Gračanina 4a10000 Zagreb
mob: 01 3487 518

Područni objekt

Područni objekt - RašljiceRašljice 2010000 Zagreb
mob: 01 3466 950

Imate pitanje? Javite nam se!

Pošaljite upit putem obrasca, naši djelatnici će vam se javiti u najkraćem roku!