Cekin dječji vrtić otvoren je 1994. godine i radi u pet odgojno-obrazovnih skupina, u koje je upisano 110 djece. Cekin dječji vrtić je neprofitna organizacija i bavi se odgojem i obrazovanjem djece od prve godine djetetova života do polaska u školu, a njegova posebnost je u tome što se u njemu radi po programu Marije Montessori i integraciji djece s teškoćama u razvoju.
Cekin dječji vrtić je i jedini inkluzivni vrtić na području Slavonije i uz djecu tipičnog razvoja ima i djecu s teškoćama u razvoju i poseban program za djecu s TUR-om verificiran od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. U dječjem vrtiću boravi preko 30 djece s različitim teškoćama u razvoju. Vrtić ima pet odgojno-obrazovnih skupina dobi od jaslica (1 godina) do polaska u školu. U program dječjeg vrtića godišnje bude upisano oko 110 djece, od čega je preko 30 djece s teškoćama u razvoju.
U vrtiću se radi po Montessori programu. Skupine su mješovite i u svakoj skupini rade dva odgojitelja. Uz program vrtića, djeca s teškoćama u razvoju svakodnevno imaju mogućnost koristiti rehabilitacijske terapije u Zlatnom cekinu Poliklinici. Posebno se u dječjem vrtiću radi na odgoju i socijalizaciji djece s teškoćama u razvoju. Naš vrtić ima i posebne programe, a to su program Ranog učenja engleskog jezika, Predškola, Program za potencijalno darovitu djecu i vjerski program Kateheza Dobrog Pastira.
Vizija
Vizija koju živimo jest naš dječji vrtić u kojemu se dijete osjeća voljeno, prihvaćeno i sigurno, gdje se poštuju i uvažavaju djetetove individualne sposobnosti i želje i potiče rast i razvoj svih potencijala koje dijete posjeduje.
Misija
Misija nam je promovirati kulturu dječjeg vrtića gdje je ljubav prema djetetu imperativ, temelj i poveznica, početak i kraj, a između je nepregledan poligon mogućnosti koje ćemo zajednički proživjeti, istražiti, ispitati i isprobati.
Pedagogija Marije Montessori temelji se na znanstvenom promatranju spontanog učenja djece, na poticanju vlastitog djelovanja djeteta i njegove samostalnosti i na poštovanju djetetove osobnosti. U središtu montessori pedagogije je dijete kojeg se treba poštivati u njegovoj cjelovitosti. Vodeća filozofija montessori pedagogije jest pustiti djecu da budu djeca. „Pomozi mi da to napravim sam“ predstavlja temeljni princip pedagoškog koncepta Marije Montessori.
Cilj Montessori metode je učenje kroz igru, uz indirektno poticanje interesa za različita područja. U montessori dječjem vrtiću dijete ima:
Zadaća programa je u skladu s ciljevima cjelovitog odgoja djeteta rane i predškolske dobi, njegovati i razvijati religioznu dimenziju djeteta osposobljavajući ga, primjereno njegovoj dobi, za otkrivanje, prihvaćanje i življenje autentičnih vrednota Evanđelja u odnosu na sebe, drugoga i Boga.
Zadaće katoličkog vjerskog odgoja
Program se provodi kao:
Montessori odgojiteljice i odgojiteljice u vjeri su nositelji i izvoditelji Programa Kateheze Dobrog Pastira.
Ovaj Program se ostvaruje u posebno pripremljenom prostoru koji se zove Atrij. Atrij je opremljen katehetsko-didaktičkim sredstvima u skladu s Katehezom Dobrog Pastira. Središnji prostor Atrija zauzima didaktičko sredstvo prispodobe o Dobrom Pastiru a ostala sredstva su raspoređena u nekoliko kutića: kutić sv. Mise, kutić krštenja, kutić molitve, kutić zemljopisa, kutić prispodoba i kutić događaja iz Isusovog života (diorame).
Predškola je priprema djece za polazak u školu. Ona je prostor između obiteljskog doma, dječjeg vrtića i osnovne škole, a po značenju nije ni dječji vrtić niti osnovna škola.
Osnovna obilježja programa pripreme djece za polazak u školu su:
Vrijeme provedbe (trajanje predškole) uobičajeno je: 250 – 500 sati.
Prisustvo teškoće u razvoju ograničava dijete u svakodnevnom učenju, stjecanju iskustava i različitih vještina.
Programi namijenjeni djeci s teškoćama u razvoju nastoje to ublažiti na nekoliko načina:
Bitne zadaće za djecu s posebnim potrebama: