Dječji vrtić Zvončić djeluje na pet lokacija u Voltinom. U 18 odgojnih skupina (5 jasličkih i 13 vrtićkih) provodi se redoviti 10-satni program odgoja i naobrazbe djece u dobi od jedne godine do polaska u školu. Ukupno je upisano 415 djece. Za dječje i roditeljske potrebe brine oko 77 zaposlenih.
Dječji vrtić Zvončić osnovan je 1.lipnja 1957. godine pod nazivom Dječji vrtić Rudolf Kroflin. Vrtić je stasao uz tvornicu „Končar“ te je skrbio o djeci predškolske dobi zaposlenih roditelja. Godine 1969. otvara se prvi namjenski objekt s četiri odgojne skupine na adresi Voltino 48, a 1977. godine otvara se objekt Hanamanova 3a sa sedam novih odgojnih skupina. Izgradnjom tog objekta znatno je proširena djelatnost vrtića koji svojim radom prvi put obuhvaća i djecu jaslične dobi. Posljednje povećanje kapaciteta događa se 1986. godine, otvaranjem područnog objekta Golikova 46, nakon kojeg, pa sve do danas, ukupno u vrtiću djeluje 18 odgojnih skupina.
Posebnosti kurikulumaKurikulum Dječjeg vrtića Zvončić ostvaruje se na temelju Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj, koji ima za cilj utjecati na cjelovit razvoj i odgoj djeteta, a temelji na humanističko- razvojnom pristupu usklađenom s individualnim razvojem svakog djeteta. U vrtiću se provodi redoviti 10 satni program odgojno-obrazovnog rada za djecu predškolske i rane dobi u 18 odgojnih skupina na pet lokacija.
U pristupu, kroz naš Kurikulum, potičemo osobni potencijal i cjelovit razvoj svakog djeteta u odnosu na njegove tjelesne, emocionalne, komunikacijske, stvaralačke, spoznajne mogućnosti i zrelosti koje nastojimo poticati zajedno uz utjecaje iz obiteljskog okruženja, preko djetetovog interaktivnog odnosa s vršnjacima, odraslima, te neposrednom prirodnom i društvenom okolinom.
Naše prostorno i materijalno okruženje razvojno je poticajno na način da omogućuju različite oblike grupiranja djece, međugrupna druženja, osamljivanja, različite interakcije i komunikacije, zajedničko istraživanje, učenje i igru djece.
Programi za djecu s posebnim potrebama usmjereni su pružanju psihosocijalne podrške djetetu i njegovoj obitelji stvaranjem ozračja prihvaćanja i uvažavanja različitosti te osnaživanjem djetetovih jakih strana.
U vrtiću Zvončić do sada su promovirana tri odgojitelja u zvanje savjetnika te jedan odgojitelj u zvanje mentora. Također su promovirana dva stručna suradnika, defektologinja i pedagoginja, u zvanje savjetnika. Vrtić Zvončić je za svoj rad tijekom godina primio brojna priznanja za sudjelovanje na gradskoj, županijskoj i državnoj razini.Najviše nas vesele nagrade koje naša djeca svake godine osvajaju na raznim manifestacijama.
Suradnja s lokalnom zajednicomVrtić aktivno surađuje s lokalnom zajednicom u svrhu podizanja razine sigurnosti, obogaćivanja i unapređivanja odgojno-obrazovnog procesa te kvalitetnijeg zadovoljavanja prava i potreba djece. Ponosni smo na našu međusustavnu suradnju predškolskog i školskog sustava u lokalnoj zajednici, kao i na Program elementarne robotike.
Vizija razvoja dječjeg vrtićaVrtić kao fleksibilno, otvoreno i sigurno mjesto ispunjeno smijehom, veseljem i dječjom igrom u funkciji poticanja cjelovitog dječjeg razvoja.
Primjena suvremenih procesa učenja, suradnje i interakcije
Primjena suvremenih procesa učenja djece, poticanje suradnje, timskog rada i kvalitete interakcije na svim razinama tako da nastojimo:
Očekivani rezultati:
Vanjski prostor
Vanjski prostor u funkciji integriranog učenja, poticanje razvoja motoričkih sposobnosti i navika zdravog načina života
Očekivani rezultati
Glazba i njezina važna uloga u integriranom učenju i razvoju djetetaUmjetnički odgoj putem glazbe vrlo je važan u razvoju ličnosti, zato smo odlučili baviti se intenzivnije kao važnom u integriranom učenju i razvoju djeteta. Upoznavanje djeteta s umjetničkim djelima ne smije služiti samo za užitak i zabavu. Izboru umjetničkih djela, kojima želimo dijete odgajati, mora se pristupiti s velikom pažnjom i odgovornosti.
Glazba je umjetnost koja tonovima izražava ljudske osjećaje, misli i doživljaje. Njezina su izražajna sredstva: tonovi, melodije, harmonija, ritam, brzina, jakost i boja tonova i koristit ćemo to u svakodnevnom radu s djecom.
Kako bavljenje glazbom (izloženost ) djeteta glazbi utječe na razvoj djeteta?
Glazba utječe na cjelokupni razvoj djeteta (na kognitivni, psihomotorni i socijalni razvoj). Koliko je važna uloga odgajatelja u: planiranju, organiziranju prostora, glazbenog centra aktivnosti, osmišmišlja aktivnosti u tromjesečnom, tjednom, dnevnom planu, podržava dječje glazbene interese.
Što odgajatelji moraju pažljivo promatrati kod svakog djeteta u glazbenom učenju i razvoju djeteta?
Ovaj program nastao je u SAD – u 1978. godine u nastojanju da se poduči djecu vještinama djelotvornog rješavanja problema, načinima na koje se konflikti mogu rješavati bez fizičkog obračuna, gubitka prava ili samopoštovanja. Bazira se na filozofiji ojačavanja i osposobljavanja tj. vjerovanju da djeca imaju pravo na informacije, vještine i strategije kojima mogu steći kontrolu nad svojim životima. Cilj mu je upoznati djecu s potencijalno opasnim situacijama u kojima bi mogla biti izložena emocionalnom, fizičkom ili seksualnom zlostavljanju te ih poduči strategijama samoobrane.
Osim predškolskog CAP programa, postoji i osnovni CAP namijenjen djeci školskog uzrasta te TeenCAP za mlađež. Prednost je, dakle, ovog programa što se djeca već u vrtićkoj dobi upoznaju s njime, a u kasnijem obrazovanju se vještine i znanja o obrani samo nadograđuju na već postavljene temelje.
Program se zasniva na modelu jačanja zajednice i provodi se u tri dijela:
Ciljevi predavanja za roditelje i zaposlenike vrtića:
Ciljevi radionica za djecu:
Sadržaj radionica za djecu je razvojno primjeren jer se kroz igrokaze i posebno strukturiran razgovor poučava djecu pitanjima osobne sigurnosti. Igrokazi predstavljaju tri najčešća iskustva napada s kojima se djeca susreću: dijete protiv djeteta, odrasli neznanac protiv djeteta i poznata odrasla osoba protiv djeteta. Igrokazi se koriste za stvaranje situacije u kojoj djeca kroz razgovor dolaze do uspješnih prevencijskih strategija. Na kraju treće radionice prikazuje se igrokaz o povjeravanju odrasloj osobi od povjerenja, što djeci daje jasnu poruku da odrasle osobe brinu o njima i spremne su im pružiti podršku.
Cilj programa:
Namjena programa:
Poput obrazovanja o ljudskim pravima i demokratskom građanstvu, mirovno obrazovanje dio je šireg poticaja k uspostavljanju odgoja i obrazovanja za demokratsko građanstvo. Odgoj i obrazovanja za demokratsko građanstvo u središte stavlja usvajanje znanja i vještina potrebnih za osobni rast i razvoj. Naša djeca, budući odrasli participirat će u društvu - životu zajednice i političkim procesima. Danas mali predškolaci, a budući građana koji će donositi odluke i biti aktivni sudionici u tome, trebaju obrazovanje koje će im pomoći u takvim odlukama.
Obrazovanje treba prije svega razvijati kulturu mira, integrirajući vrijednosti i sadržaje i načine učenja djece koji tome pridonose. Mir nije samo nedostatak rata i eskalacije nasilja, mir nije samo stanje, već put prema izgradnji društva s manje nasilja i više društvene pravde. Društvo s manje nasilja i više društvene odgovornosti i pravde obuhvaća svjesnost o problemu, vještine za nenasilno reagiranje na nepravde, pa i sankcioniranje diskriminacije i povrede ljudskih prava.
Mirovno obrazovanje odnosi se na
Edukacija za mir je poticanje i osnaživanje male djece a budućih građana i građanki za preuzimanje aktivne uloge u smanjenju nasilja i poticanju društvene pravde na svim društvenim razinama, od osobne do institucionalne
Ciljevi odgoja za građanstvo
Upravo iz prije naglašene uloge vrijednosti u životu pojedinaca, a posljednično i u kvaliteti života neke zajednice, proizlazi nužnost vrijednosne edukacije. Vrijednosna edukacija podrazumijeva planirane edukacijske aktivnosti usmjerene ka razvoju određenih stavova, vrijednosti, emocija i ponašanja djece koja sudjeluju u programu. Program ne podrazumijeva gotovu listu „recepata“ o tome što je dobro a što ne, već je to program koji ćemo razvijati. Za ostvarivanje prethodno navedenih ciljeva izuzetno su važne teme i sadržaji kojima propitujemo vlastiti identitet, odnos prema drugima, osobne predrasude i društvene stereotipe.
Sadržaj mirovnog obrazovanja
Vještine, znanja i stavoviOdgoj i obrazovanja za demokratsko građanstvo, koji u središte stavlja usvajanje temeljnih znanja i vještina potrebnih za osobni rast i razvoj te participaciju u društvu - životu zajednice i političkim procesima danas malih a u budućnosti odraslih građana. Građansko obrazovanje smatramo izuzetno važnim područjem jer preko njega djeca mogu usvojiti neke od sljedećih vještina i znanja, te na taj način razvijati vlastite stavove.
Vještine: komunikacija, aktivno slušanje i refleksija, suradnja, empatija i suosjećanje, kritičko mišljenje i rješavanje problema, medijacija, pregovaranje, nenasilna transformacija sukoba, strpljivost i suzdržljivost, odgovorno građanstvo, kreativnost, vještine vođenja i vizija.
Znanja: prepoznavanje predrasuda, poznavanje sadržaja vezanih za: sukobe i rat, mir i nenasilje, zaštitu okoliša i ekologiju, pravdu i moć, prevencije i transformacije sukoba, različite kulture, rase, rodnu ravnopravnost, ljudska prava, globalizaciju, rad,
siromaštvo .
Stavovi: samopoštovanje, suosjećanje, tolerancija i uvažavanje različitosti, uvažavanje ljudskog dostojanstva, interkulturalno razumijevanje, osviještenost rodnih razlika, socijalna odgovornost, solidarnost, brižnost, svjesnost o zaštiti okoliša.
Oblici rada obrazovanja za mir
Program za mir provoditi ćemo kroz niz kreativnih radionica s djecom, jer na taj način djeca sudionici aktivno pristupaju problemu i imaju mogućnost iskustvenog učenja. Oblici rada obrazovanja za mir su: individualan rad, rad u manjim skupinama, vođena diskusija u velikoj grupi, oluja ideja, crtanje, modeliranje, gluma. Metode rada obrazovanja za mir, primjenjivi su u širokom spektru aktivnosti i procesa jer je u njihovom temelju otvorena i nenasilna komunikacija i usmjerenost na suradnju.
Upravo na taj način mirovno obrazovanje doprinosi razvoju zdravih ličnosti i korak je prema svijetu bez nasilja kojem, vjerujemo, većina teži. Obrazovanje bi trebalo imati, odgovornu ulogu da svakom pojedincu omogući razvoj fizičkih, mentalnih, intelektualnih, emocionalnih i duhovnih sposobnosti.
Sportovi u ponudi
Realizacija programa
Dobrobiti programa
Kraći program koji se izvodi iz kompleta Fischer elektronic-a (metodički razrađen i prilagođen psihofizičkim mogućnostima djece predškolskog uzrasta - licenciran materijal). Upravljanje robotima izvodi se pomoću programa RoboPro koji je potpuno grafički orijentiran, te se izvodi povlačenjem sličica elemenata na radnu plohu.
Forma izvođenja i korisnici programa
Ciljevi programa
Forma izvođenja programa - kraći program u trajanju od 2 sata tjedno, izvan redovitog programa.
Jezični sadržaji i cjeline - engleski jezik
Rad u odnosu na djecu s posebnim potrebama/teškoćama u razvoju, djeca sa zdravstvenim poteškoćama i nadarena djeca, odvijat će se na temelju osnovnih zadaća od strane odgojitelja, članova stručnog tima i roditelja.
U odnosu na dijete:
U odnosu na odgojitelje:
U odnosu na roditelje:
U odnosu na vanjske institucije:
Strategije djelovanja:
Način i praćenje i evaluiranja dokumentiranja:
Vrijeme realizacije i nositelji realizacije:
Indikatori postignuća
Program će se realizirati za 30-ero djece u dobi od 4 do 6 godina, a odvijati će se u prostoru redovitih odgojnih skupina koje su obogaćene dodatnim sredstvima i materijalima zahtjevnijim u pogledu angažiranja specifičnih sposobnosti djece (apstraktnog i kreativnog mišljenja, rješavanja problema, preciznosti i brzine rada, socijalnih vještina i dr.).