Imajući u vidu važnost ranog otkrivanja i prepoznavanja darovite djece te ranog poticanja njihovog razvoja, proces unapređivanja rada s darovitom djecom u DV Cvit Mediterana u Splitu razvijao se kroz nekoliko etapa:
Kriteriji prijema djeteta u igraonicu za potencijalno darovitu djecu određeni su primjenom multidimenzionalnog modela identifikacije koji uključuje procjene odgojitelja, roditelja, pedagoga i psihologa. Procjenjuje se razvojni status i osobitosti djeteta, kroz opažanje djetetovih interesa, uočavanje ponašanja karakterističnih za darovitu djecu, kvalitativnu analiza kreativnih i drugih uradaka djeteta, te primjenu standardiziranih psihologijskih testova sposobnosti i/ili razvojnih testova.
Darovito dijete predškolskog uzrasta ima neke posebne potrebe u odgoju i obrazovanju koje proizlaze iz njegovih specifičnih osobina:
Osnovna načela u radu s djecom su naglašena individualizacija i zadovoljavanje specifičnih potreba svakog djeteta kroz različite vrste aktivnosti koje kod djece potiču aktivno učenje, kreativno mišljenje i više razine misaonih procesa.U cilju zadovoljavanja potreba darovite djece organizirali smo specijalizirani program i obogaćene aktivnosti. Uvođenjem ovog posebnog programa i obogaćenih aktivnosti zadovoljavamo osnovne čimbenike u radu s darovitom djecom.