Cilj predavanja je upoznati se s jednim od načina primjerenog poticanje razvoja osobnosti, specifičnih interesa i sposobnosti potencijalno darovitog djeteta, koji je primjenjiv u odgojno obrazovnoj praksi i svakodnevnom životu.
Kratak prikaz iz prakse kao uvod u temu i primjer individualizacije u radu s djecom koja je podjednako korisna odgajateljima i roditeljima. Cjeloživotno učenje, spremnost na rizik i promjenu, uvažavanje i tolerancija različitosti i uključenost, preduvjet je u radu koji podržava razvoj potencijalno darovitog djeteta.
Uputa sudionicima da zamisle jedno dijete za koje pretpostavljaju da je potencijalno darovito, a trenutno im predstavlja odgojni izazov. Popunjavanje upitnika o djetetovim jakim i slabim stranama, procjena jakih strana prema Gardnerovoj teoriji inteligencija. Definiranje odgojnog cilja i aktivnosti koje nas mogu podržati u ostvarivanju tog cilja. Rasprava i eventualno snimke primjera iz prakse.
Kriteriji koje zastupamo u praksi su:
Slijeđenje ovih kriterija u praksi podrazumijeva partnerstvo djeteta, roditelja i obrazovne institucije. Osobni potencijali svakog djeteta razvit će se ukoliko su osigurani optimalni uvjeti i podrška socijalne sredine. Razvoju osobnih potencijala potencijalno darovite djece važno je posvetiti posebnu pažnju zbog karakteristika osobnosti potencijalno darovite djece.