×

U potrazi za skrivenim talentima

Predavanje

Igračke u funkciji facilitacije učenja

Koja je Vaša omiljena igra iz djetinjstva? Koliko ste se često igrali? Kojih igara? S kojim igračkama? Zašto? Predavanje će se baviti igračkama, u prvom redu didaktičkim, te njihovim pozitivnim učincima na učenja, poučavanje i kreativnost.
U potrazi za skrivenim talentima

Konferencija je održana 16.11.2018.

Konferencija "Kako komunicirati s djecom novog doba" održana je 16.11.2018. Ukoliko imate pitanja u vezi konferencije pošaljite nam upit i javit će vam se u najkraćem roku!

Koja je Vaša omiljena igra iz djetinjstva? Koliko ste se često igrali? Kojih igara? S kojim igračkama? Zašto? Slika nasmijanog djeteta koje trči za loptom ili balonima sapunice jasno nam govori kako se to dijete osjeća dok se igra. Koliku ulogu u emocionalnom razvoju ima igra govore istraživanja u kojima djeca negativne osjećaje i stanja povezuju s odsustvom igre (Ramadan, Odzemir i Odzemir Beceren, 2012.)

O važnosti igre govori činjenica da je uvrštena kao temeljno dječje pravo u Konvenciji o pravima djeteta Ujedinjenih naroda. Povijest igre stara je koliko i povijest ljudske vrste, vjerojatno i starija ako uzmemo u obzir kako je igra kao aktivnost prisutna u brojnim životinjskim vrstama. Ključna je za razvoj kognitivnih, socijalnih vještina, fine i grube motorike i emocija. Djeca kroz igre uloga i igre s igračkama uče društvene norme i načine na koje funkcionira njihova neposredna i šira zajednica.

Kada je riječ o odnosu učenja i igre, igra je moćno oruđe u omogućavanju i olakšavanju procesa učenja. Igra može biti raznovrsna i ne utječe svaka jednako na proces učenja. Fizička igra omogućava kontrolu agresije, razvija socijalnu i emocionalnu inteligenciju te pomaže razvoju motorike. Igra s objektima potiče razvoj senzomotorike kroz istraživanje kao i razvoj pažnje te vještina govora, rezoniranja i rješavanja problema. Simbolička igra razvija jezik, različite vrste mišljenja poput kreativnog ili kritičkog, pomaže oslobađanju od egocentrizma i povećanju samokontrole, utječe na razvoj suradnje i smanjenje agresivnosti. Igre pretvaranja omogućavaju razvoj kognitivnih, socijalnih i akademskih vještina, razvoj govora, dedukcije, socijalne kompetencije i samoregulacije. Igre s pravilima pružaju sigurnost i osjećaj kontrole, a uključuju natjecateljske igre sa senzomotoričkim ili intelektualnim kombinacijama. Igre putem zaslona imaju za posljedicu razvoj strpljenja, refleksa/skraćeno vrijeme reakcije, tolerancije na neuspjeh, upornosti.

Ako govorimo o igri, govorimo i o igračkama kao „alatima“ igre. Zašto su toliko bitne? Kako i u kojoj mjeri utječu na razvoj djeteta? Kada je riječ o razvoju djeteta, postoje igračke koje su manje ili više ograničene u svom utjecaju na razvoj. To ne mora nužno značiti da su takve igračke loše. Igranje s lutkom koja imitira tjelesne funkcije može kod djeteta utjecati na razvoj empatije i brige za druge, ali neće razvijati, primjerice, djetetovu originalnost ili vještinu divergentnog mišljenja. S druge strane, otvorenije, jednostavnije i svrhovitije igračke od djeteta zahtijevaju veći angažman, različite pristupe i korištenje šireg spektra vještina; s toga opsežnije utječu na cjelokupan razvoj djeteta. Jednostavnije rečeno, igračke koje rade sve umjesto djeteta, ne potiču njegov razvoj. Za razliku od njih, didaktičke, tj. edukativne igračke moraju razvijati određene vještine kako bi njihova svrha bila ispunjena.

Predavanje će se baviti igračkama, u prvom redu didaktičkim, te njihovim pozitivnim učincima na učenja, poučavanje i kreativnost.

U potrazi za skrivenim talentima

Konferencija je održana 16.11.2018.

Konferencija "Kako komunicirati s djecom novog doba" održana je 16.11.2018. Ukoliko imate pitanja u vezi konferencije pošaljite nam upit i javit će vam se u najkraćem roku!