Danas sve veći broj roditelja djece rane i predškolske dobi uočava naprednost u nekom od područja razvoja djeteta. Može li se očekivati da će takva djeca sa sigurnošću očitovati svoj dar ili talent i u odrasloj dobi ? Zašto su roditelji pa i stručnjaci nerijetko zbunjeni osobinama darovite djece i ekstremima u njihovu ponašanju? Je li baš svako „napredno“ dijete ujedno i darovito?
U ovom predavanju osvrnut ćemo se na neke osnovne značajke prepoznavanja i utvrđivanja sposobnosti i osobina djeteta koje nazivamo „potencijalno darovitim“ te razmotriti što je to opća, a što područno specifična darovitost, što potencijalna, a što manifestirana, što je intelektualna, a što kreativno- produktivna darovitost i kako se manifestiraju i potiču u kontekstu predškolske ustanove. Da bi slušatelje uveli u složenost koncepta darovitosti, upoznat ćemo ih sa zamkama i dvojbama rane identifikacije te najbitnijim točkama u metodičkom pristupu radu s potencijalno darovitom djecom u redovitom i drugim vrstama predškolskih programa (posebni, kraći specijalizirani). Na kraju, zašto su darovita djeca u našem zakonodavstvu definirana kao djeca s posebnim potrebama i koje poteškoće nosi nesrazmjer u njihovom razvoju te zašto im je potrebna stručna pomoć i podrška u odrastanju.