U procesu učenja djece rane i predškolske dobi veliki značaj ima pokret kroz koji dijete samo i/ili u interakciji s djecom i odraslima stimulira svoj mozak i doprinosi vlastitom razvoju.
Dakle, potrebno je djetetu rane i predškolske dobi omogućiti mnogo kretanja, tjelesnih aktivnosti i raznolikost osjetilnih stimulacija koje u konačnici dovode do napredovanja u kognitivnom razvoju. Novi način gledanja na učenje i ponašanje djeteta, osvijestio je potrebu da potičemo prirodni poriv djece da istražuju u bogatom osjetilnom okruženju, koji je preduvjet dobre stimulacije za organizaciju mozga.
Senzorna integracija osigurava temelj za kasnije kognitivno funkcioniranje. Djetetu treba osigurati osjetilno obogaćeno okruženje u kojemu će slijediti svoj unutarnji poriv da se kreće, konstruktivno igra, što je temelj njegovog uravnoteženog razvoja. Kroz prikaz prakse, to jest iskustvo odgojitelja, u ovom predavanju prikazat će se stvaranje ugodnog i sigurnog ozračja, važnost bogatog materijalnog okruženja i implementacija elemenata senzorne integracije u poticanju razvoja predčitačkih vještina.