Teškoće senzorne integracije vrlo su kompleksne. Mogu se manifestirati u različitim segmentima života i različitim intenzitetom. Ponekad je potrebno uputiti dijete na stručnu procjenu i terapiju senzorne integracije, no ponekad je potrebno samo napraviti određene prilagodbe u okruženju, ponuditi adekvatna poticajna sredstva i metode kako bi dijete doživljavalo uspjeh. Bez obzira na teškoće djeteta odgovornost odgojitelja je prepoznati potrebe, te mu omogućiti što kvalitetnije sudjelovanje u aktivnostima skupine jer dijete bez osjećaja uspjeha u svakodnevnim izazovima gubi samopouzdanje, razvija otpor od izazova i većinom kao posljedicu razvija nepoželjna ponašanja.
Na ovom predavanju dobit ćete sugestije kako organizirati motorički poligon, kako zadovoljiti ili potaknuti potrebu za kretanjem kroz sve odgojno-obrazovne cjeline i aktivnosti (likovne aktivnosti, glazbene aktivnosti, didaktičke slagalice…).
Predložene aktivnosti grupirane su prema vještinama koje se potiču kod djeteta koje pokazuje kašnjenje ili nesigurnost (svjesnost o tijelu, posturalna kontrola, preosjetljivost na bilo kojem osjetilnom sustavu, slaba ideacija i motoričko planiranje, slabija percepcija prostora, kašnjenje na području razvoja fine motorike i okulomotorne koordinacije, bilateralne organizacije, emocionalne regulacije, usmjeravanja i zadržavanja pozornosti, nesamostalnost i sl.).
Također ćete kroz primjere iz prakse dobiti uvid u pomoćne alate kojima djetetu s teškoćama regulacije ponašanja možete pomoći da se bolje organizira, a time i da bude uspješnije. Što je najvažnije, djetetu s teškoćama potrebna je podrška kako bi bez obzira na razvojne barijere napredovalo i osjećalo se prihvaćeno u skupini vršnjaka. S tim na umu potrebno je i djelovati.