U uvodnom dijelu radionice podsjetit ćemo se koja su to društvena usmjerenja, a koja su individualna usmjerenja pojedinca (odrasloga i djeteta) metodom brainstorminga. Polaznici radionice podijelit će se u manje grupe, kratko se upoznati i prisjetiti se zajednički zadanoga. Predstavnik grupe će svima iznijeti što su zapisali. Kako se ti segmenti ostvaruju u današnjem društvu? Kako je bilo prije? Kako bismo željeli da bude?
Vrtićka sredina može nam biti slika zajednice, tj. društva kao cjeline i društva kao skupa pojedinaca. Slijedom toga ćemo se upoznati sa načinom rada DV Mali istraživač. Kakvo okruženje za dijete želimo? Što mu time poručujemo, tj. kakve vještine i kompetencije kod djeteta razvijamo ovakvim načinom rada?
U sljedećem dijelu radionice pogledat ćemo video dokumentaciju snimljenu u našemu vrtiću. U već formiranim grupama polaznici će pokušati zajednički prepoznati i zabilježiti što vide kao omogućavanje djetetovoga prava i/ili odgovornosti. Kako se oni reflektiraju na djetetovu socijalnu sredinu?
U završnom dijelu bavit ćemo se konkretizacijom dječjih prava i obaveza u svakodnevnom životu, u svakodnevnim situacijama. Kako pronaći ravnotežu između zadovoljenja prava djeteta na odlučivanje i sudjelovanje u kreiranju svog odgoja i odgovornosti roditelja i/ili odgajatelja? Kako procijeniti zdravu mjeru slobode?