Primjer iz prakse: od dječje znatiželje do Festivala održivog razvoja
U odnosu na druge stručne profile, pedagog u predškolskoj ustanovi ima najšire područje djelovanja te je inicijalno obrazovan za širi spektar kompetencija i znanja koje mu pomažu u razumijevanju širine prakse, dijagnosticiranja stanja, razvijanja profesionalnog učenja i oblika internog stručnog usavršavanja u ustanovi.
Više o ulozi i važnosti pedagoga u predškolskoj ustanovi govori pedagoginja i odgojiteljica Anita Malašić u novom predavanju "Pedagog - etnograf i sukonstruktor kvalitete prakse i kurikuluma vrtića". U suradnji s odgojiteljima i sa svojim stručnim timom tj. ravnateljem prilagođava situaciju i svoje djelovanje te planira različite oblike internog stručnog usavršavanja koji razvijaju praksu i na koju imaju stvarni utjecaj.
Pedagog prije svega dokumentira „puls“ aktivnosti i način odvijanja odgojno obrazovnog procesa, a položaj i razina profesionalne autonomije te razvoj potencijala pedagoga u organizaciji ovisi o:
Suradnja roditelja i pedagoga
Kada se vodi briga o tome kako roditelji grade sliku o vrtiću i koliko dobro čitaju kontekst onda je najlakše tu sliku dobiti tako da se koncipiraju pitanja u sklopu godišnje evaluacije, odnosno upitnika za roditelje. Roditelji na intuitivnoj i iskustvenoj razini, iako to ne verbaliziraju, prepoznaju kurikulum vrtića i znaju iščitati kvalitetu u njenim različitim područjima.
Načela u radu pedagoga su: holističnost, kontekstualiziranost, kontinuitet, fleksibilnost i refleksivnost.
Uz odgojitelje, pedagogova uloga u odnosu na roditelje jest građenje odnosa i suradnje s njima u različitim oblicima i različitom intenzitetu, sukladno roditeljskim mogućnostima i interesu.
Kroz primjere iz prakse prestavljene su i aktivnosti u koje su bili uključeni roditelji, poput izložbe, interaktivnih panoa, radnih i humanitarnih akcija… Svaki vrtić i njegov pedagog imaju mrežu suradnika iz šire zajednice s kojima organiziraju obogaćivanje vrtićkih programa dodatnim raznovrsnim aktivnostima.
Svaki pedagog trebao bi posjedovati i mapu profesionalnog razvoja koja pruža kontekstualizirani uvid u razvoj profesionalnog identiteta. U predavanju saznajte na koja sve pitanja treba odgovarati navedena mapa i smjernice za izradu iste.
Navedeno predavanje dio je 3. modula „Dokumentiranje odgojno-obrazovnog procesa“ koje sadrži još mnogo edukativnih sadržaja. Ako još uvijek niste polaznik MliječniZub Online pedagoške akademije, javite nam se za više informacija na info@mlijecnizub.hr.