×

Redefiniranje komunikacije između roditelja i odgojitelja digitalnim oblicima komunikacije

U srži odgojitelja leži spoznaja da su suradnja i partnerstvo s roditeljima/skrbnicima snažan način za unapređenje zadovoljstva roditelja, a samim time i odgojno-obrazovnog sustava predškolske ustanove.
Digitalna komunikacija
Digitalna komunikacija
Foto: Depositphotos

Kvalitetna i česta komunikacija utječe na dobrobit djece, kvalitetu uključenosti roditelja u učenje djece unutar svog doma te postavlja temelje za obiteljsko uključivanje u odgoj i obrazovanje djeteta. Dvosmjerna komunikacija poziva roditelje da aktivno sudjeluju u radu predškolske ustanove, pregovaraju potrebe djece zajedno s odgojiteljima te daju i primaju povratne informacije. Odgojitelji su navikli na roditeljske sastanke, razgovore „na vratima“, individualne konzultacije i posjete, no što kada su ove opcije svedene na one najnužnije ili više nisu dostupne?

Nedavni događaji i novonastala situacija, kojoj se svi u sustavu odgoja i obrazovanja polako prilagođavamo, iznjedrili su nove potrebe za promjenama u komunikaciji između odgojitelja i roditelja/skrbnika, kao i nove mogućnosti za aktivnijim korištenjem digitalnih tehnologija. Kako bi ostvarili jednostavniju i aktualniju komunikaciju, a time i suradnju, odgojitelji sve više posežu za oblicima digitalne komunikacije.

Takva vrsta komunikacije pridonosi unapređenju tradicionalnih oblika komunikacije te je čini praktičnijom, bržom i dostupnijom svima, bez obzira na lokaciju ili udaljenost od predškolske ustanove, tj. odgojitelja u procesu komunikacije. U nedostatku komunikacije licem u lice, sve je češća komunikacija putem elektroničke pošte i servisa za komunikaciju kao što su Viber i WhatsApp. Oni omogućuju odgojiteljima i roditeljima interaktivnu razmjenu informacija koje su važne u izgradnji suradničkih i partnerskih odnosa.

Iako je interakcija preko servisa za komunikaciju brza i dostupna te omogućava stalnu povezanost, nerijetko je rezultat gubitak granica između privatnog i poslovnog te između radnog i slobodnog vremena. Mnogi odgojitelji stoga odbijaju stvoriti Viber ili WhatsApp grupe te na taj način dati roditeljima svoj privatni broj telefona.

Da bi izbjegli pojavu sindroma sagorijevanja, koji može imati negativne utjecaje, potrebno je promišljati o rješenjima koja će zadovoljiti obje strane u komunikacijskom procesu. Upravo roditelji i odgojitelji trebaju uložiti trud te nadograditi i redefinirati tradicionalne oblike komunikacije i naći odgovarajuće oblike komunikacije digitalnim komunikacijskim medijima.

Kako bi izbjegli neželjeni efekt digitalnih komunikacija, preporuka je koristiti elektroničku poštu te aplikacije za komunikaciju odgojitelja i roditelja te ih koristiti strateški. Prilikom ostvarivanja online komunikacije s roditeljima, dobro je podsjetiti se nekoliko savjeta koji pomažu odgojiteljima da na najbolji mogući način postignu željeni učinak, pritom zadovoljavajući potrebe roditelja, djece i vlastite:

Postaviti granice - ako nismo oprezni, elektronička pošta može nam oduzeti više vremena nego poziv. Problem nastaje kada su odgojitelji previše dostupni. 

Iskoristiti situaciju - sada nije loše vrijeme za „prebaciti“ tradicionalne razvojne mape iz opipljivih foldera na one online. Aplikacije kao što su Dropbox i OneDrive idealne su za izradu online mapa djece, a za mjesečna izvješća i fotografije može poslužiti i elektronička pošta. 

Fotografije - ponekad jedna fotografija pripremljenih aktivnosti, radova djece ili djeteta u igri može reći više nego dugačak email. 

Ponuditi opcije - ako ste u mogućnosti, pružite roditeljima više od jednog načina digitalne komunikacije. Neki možda nemaju pametni telefon, ali zato posjećuju svoj email svaki dan.

Autorica: Klara Bahtić, mag. preasc. educ.
Izvor: OMEP.hr

Prijavi se za newsletter!

Nemojte propustiti važne novosti i stručne edukativne sadržaje za roditelje i odgojitelje